Top 15 masini cu nume de domnisoara

Top 15 masini cu nume de domnisoara
  • Masinile italiene si japoneze au cele mai multe nume de fete
  • Exista si automobile cu nume dedicate barbatilor
  • Lancia Aurelia si Alfa Romeo Giulietta sunt denumirile noastre preferate
Distribuie pe Facebook

Masinile au avut de-a lungul vremii o sumedenie de nume sau denumiri, de la cele mai interesante, la cele mai aberante. Insa poate cele mai frumoase nume de masina sunt cele inspirate din nume reale date femeilor. Iata un top 15 cu astfel de modele de automobile.

Lancia Aurelia

Masini cu nume de feteLancia Aurelia a fost un model produs de italieni intre 1950 si 1958. Masina era una eleganta si construita in 3 tipuri de caroserie: cabriolet, coupe si sedan. Motoarele acestor masini erau numai V6, dar cu capacitati cuprinse intre 1800 cmc si 2500 cmc. Interesant este ca masina venea din fabrica cu un motor HEMI (emisferic), ceea ce i-a permis in 1951 sa ocupe locul secund in cursa Mille Miglia, fiind depasita doar de un Ferrari America.

Chevrolet Caprice

Masini cu nume de feteProdusa intre 1964 si 1996, gama numita Caprice era o masina de tip limuzina care ulterior s-a produs pentru piata din Australia si cea din Asia sub numele de Holden Caprice, acest model fiind realizat si in ziua de azi. Chevrolet Caprice s-a produs vreme de 4 generatii, dupa care au mai urmat 2 generatii sub numele de Holden. Insa originalul produs realizat de General Motors sub numele de Chevrolet s-a vandut preponderent numai cu motorizari V8 americane, de tip big-block sau small-bloc, ajungand chiar si la o capacitate uriasa de 7,4 litri si o putere de 365 cp pentru generatia cu numarul doi, realizata intre 1971 si 1976.

Renault Zoe

Masini cu nume de feteModelul Zoe este o masina supermini electrica realizata de Renault incepand cu anul 2012. Masina are un motor electric cu o putere de 88 cp si un cuplu de 220 Nm care isi ia curentul de la un acumulator de 22 kWh. Autonomia acestei mici masinute de oras este de peste 200 de kilometri, insa in mod real autonomia ajunge cam la 120 de kilometri in conditii de drum aglomerat. In jur de 10.000 de modele Zoe au fost vandute, majoritatea in Europa, in Romania nefiind insa niciunul inmatriculat din cauza pretului destul de mare: aproximativ 20.000 de Euro.

Citroen Xsara

Masini cu nume de feteCitroen a vandut doua modele cu numele de Xsara: cel simplu si cel numit Xsara Picasso (foto). Masina este in ambele cazuri una de familie, fie un sedan cu 5 usi, fie una hatchback. Modelul Picasso are insa o caroserie de tip monovolum si poate adaposti intr-un spatiu suficient 5 adulti. Masina este fara indoiala gandita pentru o familie numeroasa care se gandeste la siguranta si la economia de carburant, motorizarile fiind din cele mai economie, pe benzina si pe motorina, cu puteri de pana la 166 cp.

Lamborghini Miura

Masini cu nume de fetePoate cea mai rara masina din topul nostru a fost realizata intre 1966 si 1973 in numai 764 de exemplare. Masina a fost prima realizata de serie cu motor central, aducand pe piata conceptul de masina super-sport bine echilibrata, inaintea producatorului Ferrari. Sub capota din spate se ascundea un motor V12 de 4 litri care oferea intre 350 si 440 cp, in functie de anul fabricatiei si de modificarile fabricii. Lamborghini Miura este in prezent un supercar foarte rar si scump, caruia ii creste valoarea in timp.

Opel Olympia

Masini cu nume de feteOpel Olympia a fost o gama de masini produse intre 1935 si 1970. E vorba de automobile compacte realizate vreme de 5 generatii, cu diferite caroserii: cabriolet, coupe sau sedan. De retinut este ca Opel Olympia a fost prima masina germana produsa in serie mare care se bucura de o caroserie unitara cu sasiul, numita monococa. Prima generatie, construita in timpul celui de-Al Doilea Razboi Mondial a fost produsa intre 1935 si 1940 in 168.000 de unitati.

Ford Victoria

Masini cu nume de feteVictoria era numita gama de automobile realizate intre 1952 si 1954 de catre producatorul american Ford. Insa numai modelul coupe hardtop a fost numit Victoria, in timp ce alte tipuri de caroserie, precum cabriolet, sedan sau break aveau alte denumiri pretentioase. De exemplu, in timp ce varianta hardtop se numea Victoria, alte Forduri realizate in aceasta perioada se numeau Sunliner pentru varianta decapotabila, Country Squire pentru varianta break sau Customline pentru modelele realizate pe comanda. Masina nu are legatura cu Ford Crown Victoria.

Toyota Isis

Masini cu nume de feteToyota este producatorul care a avut de-a lungul vremii probabil cele mai multe denumiri auto inspirate de numele fetelor. Un exemplu este modelul Isis, fabricat de Toyota exclusiv pentru piata japoneza si cea din Singapore. Masina este un monovolum cu o capacitate de 5 sau 7 locuri, dotat cu motoare de 1.8 si 2.0 litri pe benzina.

Toyota Nadia

Masini cu nume de feteO alta masina exclusiv japoneza, dar cu nume care ne duce cu gandul la gimnastica romaneasca, este Toyota Nadia. Un MPV cu 5 locuri gandit special pentru familie si pentru calatoriile urbane. Este o masina deloc interesanta si deloc atragatoare, dar care are un nume cu rezonanta. Mai ales pentru noi, romanii, care nu avem cum sa nu ne gandim la Nadia Comaneci.

Toyota Sienna

Masini cu nume de feteTot o masina japoneza, dar construita exclusiv pentru piata din Statele Unite, este Toyota Sienna. Un monovolum cu 7 locuri care s-a fabricat incepand cu 1997 si pana in prezent la uzina marcii din Indiana, SUA. Masina este tipic de familie, un rival pentru Chrysler Grand Voyager, si se bucura de motorizari V6 pe care americanii le adora. Ultima generatie, cea actuala (foto), este dotata cu motoare de 3.5 sau 2.7 litri care ofera pana la 266 cp, iar clientul poate cere chiar si tractiune integrala.

Toyota Carina

Masini cu nume de fetePredecesoare modelului Avensis este Toyota Carina. O masina realizata incepand cu 1970 pana in anul 2000, vreme de 7 generatii. Masina s-a vandut in toata lumea si a fost initial realizata pe platforma modelului Celica. Primele 3 generatii de Carina aveau tractiune spate, fiind si azi cautate de iubitorii de drift si colectionari. Ulterior, masina a primit tractiune pe fata si motorizari economice de maximum 2.2 litri.

Lotus Elise

Masini cu nume de feteO masina ce nu mai are nevoie de nicio prezentare este mica sportiva britanica, Lotus Elise. Un sport-coupe sau roadster fabricat incepand cu 1996, cunoscut in special pentru faptul ca a fost prima masina de serie cu multe piese din plastic, tinute laolalta cu... lipici. Micuta Elise este realizata dupa o filosofie inspirata de la curse: greutatea mica este mai importanta decat motorul puternic. Sub capota din spate, Elise a avut motoare Toyota, in unele cazuri supra-alimentate, ce ofereau in versiunea de serie pana la 200 cp. Au existat si o sumedenie de editii limitate si modele speciale sau de circuit cu puteri mult mai mari.

Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale

Masini cu nume de feteO Alfa Romeo care se fabrica si in ziua de azi sub acelasi nume, dar care si-a inceput viata tocmai in 1954, este modelul Giulietta. Masina s-a fabricat pana in 1965, inainte ca modelul modern sa-si faca aparitia. Initial, masina s-a vandut in 3 caroserii: Berlina, Spider, Sprint (Coupe). Si au fost si cateva modele mai speciale, gandite pentru curse. Cum este si cazul masinii din imagine, un model Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale, care avea sub capota un motor 1.3 si 100 cp care ii permitea sa atinga aproape 200 km/h.

Pontiac Catalina

Masini cu nume de feteO masina istorica pentru industria auto americana este modelul Pontiac Catalina, o masina full-size clasica. A fost produsa incepand cu 1951, pana in 1981 de-a lungul a 5 generatii. Variantele coupe, cum este si cea din imagine, erau adevarata muscle-cars cu motoare V8 de 7.5 litri care produceau si 376 cp. Generatia a 3-a, realizata intre 1965 si 1970 a avut parte de cele mai puternice motoare si variante de caroserie foarte variate: sedan cu 2 usi, coupe, decapotabila, sedan cu 4 usi, hardtop cu 4 usi si break cu 4 usi.

Lancia Flavia Sport Corsa Zagato

Masini cu nume de feteVreme de un deceniu, intre 1961 si 1971, Lancia a produs modelul Flavia. O masina eleganta vanduta in 3 variante de caroserie: coupe, spider si sedan. Intre 1971 si 1975, masina si-a schimbat denumirea din Flavia in Lancia 2000, datorita motorizarii superioare. Insa au existat si modele mai speciale, realizate de diversi carosieri de renume. Cum este si cazul masinii din imaginea, un exemplar Flavia Sport Zagato, special de curse. Masina avea un motor de 1.8 litri ce producea 105 cp in varianta de serie, dar masina de curse se bucura chiar si de 140 cp.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (15) Poze Masini cu nume de fete
mai multe