Transfagarasanul e deschis de azi, Transalpina ramane inchisa... cica

Transfagarasanul e deschis de azi, Transalpina ramane inchisa... cica
  • Transfagarasanul ajunge la 2042 de metri
  • Transalpina are o altitudine maxima de 2145 metri
  • Cele doua drumuri fac legatura intre Transilvania si sudul tarii
Distribuie pe Facebook

Oficial, incepand de azi, Transfagarasanul este deschis circulatiei publice. Soseaua care strabate Muntii Fagaras nu mai este blocata de zapada, asadar accesul oamenilor poate fi realizat de acum pe sosea. In schimb, din cauza lipsei masurilor de siguranta, Transalpina ramane inchisa. Cel putin, oficial.

Drumul DN7C, numit si Transfagarasanul, este o sosea intrata in istorie pentru peisajele care o inconjoara. Este o sosea inaugurata in 1974, dupa ce a fost construita la ordinul lui Nicolae Ceausescu, motiv pentru care i se mai spune si "Nebunia lui Ceausescu". Drumul pitoresc incepe din Curtea de Arges si se termina spre Sibiu. Soseaua are in total o lungime de 151 de kilometri, din care marea majoritate se intinde printre paduri si pe serpentinele muntilor Carpatii Meridionali.

Transfagarasanul este cunoscut si pentru Lacul Vidraru pe langa care trece, dar si pentru cabana Balea si lacul cu acelasi nume. Dar mai este cunoscut si pentru faptul ca cei de la Top Gear BBC au venit si au filmat aici un episod special, in care laudau soseaua romaneasca si o catalogau drept unul din cele mai bune drumuri din lume. Si, spre fericirea soferilor iubitori de natura si peisaje salbatice, Transfagarasanul este de acum deschis oficial. Adica poate fi traversat fara probleme de la un cap la celalalt cu automobilul.

Transalpina - TransfagarasanTransfagarasanul, partea catre Sebes

In schimb, cu Transalpina este alta poveste. Este un drum mai vechi decat Transfagarasanul, realizat la cererea Regelui Carol II si reconstruit de germani in timpul celuir de-Al Doilea Razboi Mondial. Tocmai de aceea i se mai spune si Drumul Regelui. Transalpina are o lungime de 148 de kilometri si leaga localitatea Novaci de orasul Sebes. Transalpina a inceput sa fie asfaltata in 2007, insa nu a fost finalizata nici pana in ziua de azi.

Transalpina este o sosea care atinge o altitudine mai mare decat Transfagarasanul, atingand in Pasul Urdele 2145 de metri, cam cu 100 de metri mai sus decat cel mai inalt punct atins de Transfagarasan. In mare parte, soseaua are un asfalt impecabil, proaspat turnat, iar condusul pe zecile de serpentine este o placere. Insa compania care a inceput refacerea soselei a intrat in insolventa si lucrarile au fost sistate de anul trecut. Si ca sa fie treaba romaneasca 100%, compania care a inceput construirea, Romstrade, a realizat aproximativ 75% din drum la un pret de 432 de milioane de Euro.

Transalpina - TransfagarasanPasul Urdele, cel mai inalt punct al Transalpinei si vederea superba de acolo. O poza ce demonstreaza lipsa parapetilor de protectie...

Insa nu situatia si starea soselei sunt motivele pentru care in acest an, Transalpina este un drum inchis. Ci pentru ca nu exista parapeti de protectie si nici semne de circulatie sau marcaje pentru circulatia pe timp de noapte. Cu alte cuvinte, este un adevarat pericol sa circuli pe Transalpina noaptea si chiar ziua, cand se poate lasa ceata oricand.

Dar, oficial, Transalpina nu a fost niciodata o sosea deschisa oficial, cu toate aprobarile obtinute. De cand a fost cat de cat finalizata, Transalpina a fost o sosea inchisa circulatiei in acte, dar deschisa publicului iubitor de senzatii tari. Si aceeasi poveste este si acum. Oficialii CNADNR au declarat, ca sa se spele pe maini de orice posibil accident, ca ei declara Transalpina un drum inchis pentru public. Dar asa a fost mereu. Cu toate astea, soferii s-au aventurat cu miile in traversarea ei, doar pentru a admira peisajele superbe din varf.

Asadar, Transfagarasanul este deschis oficial. Transalpina este inchisa oficial, dar nu are bariere puse de blocare, nu are paznici sau agenti de politie care sa interzica accesul soferilor. Ci doar un semn care indica acest lucru. Adica este doar un pseudo-semn de interes al autoritatilor, care daca chiar le-ar pasa de siguranta rutiera, ar bloca accesul la propriu. In schimb, la fel ca si in alti ani, soferii vor traversa muntii pe aici cu zecile de mii, nestingheriti, chiar daca, teoretic, risca amenzi de 680 de lei...

Transalpina - Transfagarasan

Distribuie pe Facebook
mai multe