Trebuie sa omologhezi un autoturism cumparat din Canada? Uite ce spune Registrul Auto Roman

Trebuie sa omologhezi un autoturism cumparat din Canada? Uite ce spune Registrul Auto Roman
Este necesar sa omologhezi un automobil achizitionat din Canada? Uite ce au transmis, recent, specialistii Registrului Auto Roman.
Trimite unui prieten

Din categoria miturilor pe care le auzim frecvent, dar care nu au legatura cu realitatea, astazi vorbim despre autovehiculele utilizate importate din Canada.

Din motive pe care nu le cunoastem, mai multe persoane au venit la reprezentantele RAR cu masini aduse din acest stat si au pretins ca, din informatiile lor, legislatia canadiana este similara cu cea din UE, iar vehiculele trebuie sa primeasca CIV asemenea celor din Uniune. Nu stim daca sursa dezinformarii este un site sau chiar un intermediar care importa vehiculele, dar ipoteza este complet falsa!

Vehiculele fabricate pentru Canada, deci nedestinate pietei europene, nu au o omologare dupa normele UE, iar pentru eliberarea CIV suntem obligati sa aplicam o procedura de omologare individuala. Aceasta presupune, printre altele, un test dinamic pentru stabilirea normei de poluare. In cazul in care nu este atinsa cel putin norma Euro3, masina nu poate primi CIV. Ulterior sunt verificate marcajele de omologare pentru diferite componenete/subansambluri, se face o inspectie tehnica si se analizeaza respectarea normelor UE.

Va recomandam ca, inainte de a achizitiona un autovehicul din afara spatiului Uninii, sa cereti de la RAR informatii despre proceduri si costuri (formularul de petitii disponibil aici https://prog.rarom.ro/petitii/) si chiar sa ne prezentati fotografii cu documente pe care le-am putea analiza inainte de a formula un raspuns. tineti cont ca, de la caz la caz, tot procesul ar putea face achizitia neprofitabila.

Atentie si la documentele pe care le primiti odata cu achizitia, deoarece nu putem elibera CIV pentru vehiculele care figureaza ca fiind scoase din uz, nereparabile sau “parts only”.

Autovehiculele destinate pietei UE nu trec printr-un proces de omologare individual pentru a primi CIV, iar acelasi cadru legal se aplica si pentru masinile aduse din tarile AELS (Asociatia Europeana a Liberului Schimb), din care fac parte Islanda, Liechtenstein, Norvegia si Elvetia, au precizat, de curand, cei de la RAR.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 3 Septembrie 2025