Şi motocicletele ar putea fi impozitate anual, dupa emisiile poluante

Şi motocicletele ar putea fi impozitate anual, dupa emisiile poluante
Atentie motociclisti din toata tara! Guvernul Romaniei se pare ca pregateste o lege prin care si motocicletele vor fi impozitate anual, in functie de emisiile de CO2, pe langa masini, potrivit noului
Trimite unui prieten
Si motocicletele ar putea fi impozitate anual, dupa emisiile poluante


Atentie motociclisti din toata tara! Guvernul Romaniei se pare ca pregateste o lege prin care si motocicletele vor fi impozitate anual, in functie de emisiile de CO2, pe langa masini, potrivit noului ministru al mediului, Nicolae Nemirschi.

O sa propun si taxarea pentru motociclete, a declarat Nemirschi, la un eveniment in cadrul caruia a primit de la reprezentantul marcii Lexus pe plan local, pentru o perioada de 18 luni, o masina lux, un hibrid Lexus GS 450h de 340 CP, care valoreza 70.000 de euro.

Aceasta lege, va include o prevedere prin care sa fie taxate anual si motocicletele si va inlocui actuala ordonanta de urgenta data de cabinetul Boc pentru a schimba vechea lege privind taxa pe poluare auto a guvernului trecut si va fi sigur trecuta prin Parlament in acest an, chiar daca vor exista amendamente.

"Sunt convins ca vor fi si amendamente, asa este si bine. Eu o sa vin cu niste modele care se aplica deja in Europa (...), modelul german in primul rand. Daca (legea, n.r.) nu se poate trece pana la vacanta parlamentara, atunci sigur in a doua sesiune, dar va fi sigur in 2009", a explicat ministrul.

Acelasi Nemirschi a precizat ca dupa intrarea in vigoare a legii care va inlocui taxa pe poluare auto, posesorii de autovehicule nu vor mai plati nimic la inmatriculare.

Modelul invocat de oficialul roman este cel practicat in Germania unde functioneaza un asa numit sistem de taxare anuala pentru autovehicule, cuantumul sumei pe care contribuabilul o plateste fiind dat de mai multe elemente, printre care capacitatea cilindrica a motorului si nivelul emisiilor de dioxid de carbon.

Acelasi model german va fi se pare invocat si in cazul in care prima etapa a Programului Rabla 2009 nu decurge asa cum a fost planificat, iar cele 20.000 de autovehicule programate a fi vandute nu se vor da la schimb cu modele care au implinit cel putin zece ani de viata. in acest sens, pentru optimizarea Rablei, este posibil, potrivit lui Nemirschi, sa se ia in calcul reducerea numarului de automobile incluse in program si cresterea valorii primei de casare de la 3.800 de lei, cat este acum. in Germania prima de casare este de 2.500 de euro. Valoarea ridicata a acesteia a impulsionat vanzarile de masini considerate ieftine, precum Loganul.

Informatii cu privire la startul Programului Rabla 2009 au fost publicate aici.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 11 Martie 2009