Criza economica mondiala este pentru unii ciuma şi pentru altii muma

Criza economica mondiala este pentru unii ciuma şi pentru altii muma
Programele de nnoire a parcurilor auto, recent lansate de Germania, Franta, dar si de alte state din Uniunea Europeana, au un impact pozitiv major asupra uzinelor auto din Europa Centrala si, in principal, asupra Automobile Dacia
Trimite unui prieten
Criza economica mondiala este pentru unii ciuma si pentru altii muma



Programele de nnoire a parcurilor auto, recent lansate de Germania, Franta, dar si de alte state din Uniunea Europeana, au un impact pozitiv major asupra uzinelor auto din Europa Centrala si, in principal, asupra Automobile Dacia, a carei revenire pe linia de plutire este datorata in principal Rablelor din ntreaga Europa, potrivit Financial Times.

Spre exemplu, fabrica Dacia de la Mioveni a ramas aproape goala in noiembrie si decembrie anul trecut, angajatii fiind trimisi acasa, cu 80% din salariu.

Compania detinuta de grupul francez Renault produce modelul Logan, de altfel cea mai ieftina masina de serie din Europa, cu un pret de 5.000 de euro (6.000 de dolari si 4.500 de lire sterline).

Loganul a devenit astfel cstigatorul unanim printre marcile central-europene datorita primei de casare din Germania in valoare de 2.500 de euro si optiunii evidente a nemtilor pentru Dacia.

Franois Foumont, managerul general al Dacia, estimeaza ca 75% din productia uzinei din Mioveni va merge la export in acest an, fata de circa 65% in 2008. Dacia a anuntat ca a vndut anul trecut 25.500 de vehicule pe piata din Germania, iar comenzile nregistrate pana acum au depasit deja acest numar. in februarie, Germania a reprezentat a doua piata de desfacere pentru Dacia, dupa Franta, potrivit datelor producatorului auto romn.

n Cehia, Skoda, subsidiara a Volkswagen, a raportat dublarea vnzarilor din Germania, in februarie, la 11.000 de unitati. in aceste conditii, fabrica din orasul Mlada Boleslav a revenit la programul complet de lucru, dupa ce in ianuarie saptamna de lucru a fost redusa la patru zile.

Uzina Hyundai din Cehia, care livra in medie in ianuarie si februarie 20 de masini cu destinatia Germania, a trimis catre aceeasi destinatie, luna trecuta, mai mult de 2.000 de unitati. Hyundai cauta de altfel sa angajeze 500de oameni.

Iar compania italiana Fiat, care produce masini mici in sudul Poloniei, a exportat 47.417 autovehicule in martie, mai mult cu 10.000 de unitati comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 8 Aprilie 2009