Nemti care şi cumpara Dacia: este ieftina şi utila ca o furculita de plastic la picnic

Nemti care şi cumpara Dacia: este ieftina şi utila ca o furculita de plastic la picnic
Daca ieri am scris o stire despre prelungirea, pana la sfrsitul anului 2009, a programului Rabla la nemti, astazi aducem si unele dintre motivatiile personale ale germanilor care aleg Dacia ca masina de c
Trimite unui prieten
Nemti care si cumpara Dacia: este ieftina si utila ca o furculita de plastic la picnic



Daca ieri am scris o stire despre prelungirea, pana la sfrsitul anului 2009, a programului Rabla la nemti, astazi aducem si unele dintre motivatiile personale ale germanilor care aleg Dacia ca masina de criza.

Asa cum o vad nemtii, Dacia se erijeaza ntr-un vehicul de tranzitie, foarte bun atunci cnd securitatea locului de munca si a unui salariu frumusel nu mai sunt asigurate, sau, foarte direct, pentru ca este ieftina si utila ca o furculita de plastic la picnic. Asta spune un cumparator Dacia, citat de cotidianul Die Tageszeitung.

Fara menajamente ieftine si cu franchetea cu care ne-au obisnuit, germanii si explica pasiunea de moment pentru Dacia prin faptul ca nu are un design sofisticat, tehnic nu e foarte performanta, si costa putin, exact opusul marcilor lor traditionale: E ca si cum ai nlocui tacmurile de argint cu unele de plastic. Trebuie sa facem economie, a ncercat sa-si explice alegerea un alt cumparator.

Aceasta atitudine a poporului german poate fi explicata, la rndu-i, prin modul in care cei de la Mioveni aleg sa promoveze produsul Dacia, ca masina de 5.000 euro, pentru ca din pretul de pornire de 7.500 euro se scad cei 2.500 euro dati de stat ca prima de casare.

Asta e, sunt nemti si cumpara Dacii aunci cnd altii nu o fac, ceea ce e foarte bine. Francezii in schimb sunt de parerea ca Dacia este o oaza in vreme de criza.[/B]

O problema se pare ca se contureaza la orizont. Argumentele nemtilor explica ntr-un fel atitudinea importatorilor autohtoni de masini la mna a doua, care estimeaza ca peste un an sau doi, toate Daciile de la nemti vor fi cumparate de romni la preturi foarte mici si vor ajunge un factor de poluare extrem de nociv.

Totusi, aceasta cerere nesperata de autovehicule Dacia din partea Germaniei vine ca o gura de oxigen pentru constructorul de la Mioveni, putnd duce pana la cresterea vnzarilor Dacia cu aproximativ 15%, ntr-un an in care mai multi constructori se lupta sa nu dea faliment.

Astfel, pe pietele externe ar putea ajunge cam trei sferturi din tot ce va produce Dacia, o crestere nsemnata raportat la cele 67 de procente exportate in 2008. in prezent, productia Dacia este de 1.200 unitati pe zi, dintre care 610 Sandero si 360 Logan MCV, cele mai cerute modele in Europa de Vest. Dacia a anuntat ca a vndut anul trecut 25.500 de vehicule pe piata din Germania, iar comenzile nregistrate pana acum au depasit deja acest numar.

n februarie, Germania a reprezentat a doua piata de desfacere pentru Dacia, dupa Franta, potrivit datelor producatorului auto romn, a treia fiind Romnia.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 9 Aprilie 2009