Se viseaza la o autostrada Comarnic-Braşov gata nainte de 2014

Se viseaza la o autostrada Comarnic-Braşov gata nainte de 2014
Pe hrtii si in acte se traseaza autostrazi in ritmul cel mai alert, in Romnia le zice constructii supraterane, subterane, inele de legatura si in final autostrazi. Este si cazul ultimului anunt facu
Trimite unui prieten
Ministerul Transporturilor viseaza la o autostrada Comarnic-Brasov gata la sfrsitul lui 2013


  • Tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov se vrea gata la sfrsitul lui 2013, promite ministrul Transporturilor;
  • Cstigatorul licitatiei a fost desemnat consortiul format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor;
  • Costul constructiei: 1,5 miliarde euro.


Pe hrtii si in acte se traseaza autostrazi in ritmul cel mai alert, in Romnia le zice constructii supraterane, subterane, inele de legatura si in final autostrazi. Este si cazul ultimului anunt facut de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, potrvit caruia licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov a fost cstigata de catre consortiul format din companiile Vinci Concession, Aktor Concession, Vinci Construction Grand Projets si Aktor.

Aceasta portiune este si una dintre cele mai dificile, urmnd, in cea mai mare parte a traseului, cursul albiei rului Prahova, ar trebui sa coste 1,5 miliarde de euro, sa nceapa in 2010 si sa fie gata in patru ani de atunci, adica la finele lui 2013. in patru ani? Spre exemplu proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, (ce ar trebui sa urmeze in definitiv niste dealuri) a nceput in 2004, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, fiind ntre timp prelungit cu un an, in total 9 ani.

Mai util ar fi in schimb sa fie prezentate sanctiunile cu care vor fi penalizati constructorii in caz de neterminare a lucrarii la timp, adica in ziua in care termenul a expirat, nicio zi mai mult, niciuna mai putin.

Peste toate acestea, trebuie remarcat faptul ca acesta este primul contract de constructie prin concesiune a unui tronson de autostrada. Concesiunea este pe o perioada de 30 de ani.

La fel de interesant de spus este si faptul ca potrivit Danei Galben, directorul Directiei de Concesiuni din Ministerul Transporturilor, motivele pentru care celelalte doua consortii care au depus oferte finale au fost descalificate au fost, printre altele, faptul ca latimea podurilor nu respecta standardele, numarul spatiilor comerciale era prea mic, faptul ca oferta prevedea ca Ministerul Transporturilor sa suporte anumite costuri privind realizarea legaturilor la electricitate si ca perioada de constructie a fost mai mare fata de cea stabilita in caietul de sarcini.

Galben a mai precizat ca valoarea taxei de utilizare pe tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de 55 kilometri, va fi calculata in primul an dupa formula 1,75 euro pe axa autovehiculului pe suta de kilometri si ca 80% din terenurile care vor fi expropriate apartin companiilor de stat Romsilva si Apele Romne (deci teoretic ar trebui sa nu mai existe ntrzieri din aceasta cauza) si ca statul va plati firmelor constructoare, dupa finalizarea lucrarilor, 180 milioane de euro pe an, timp de 26 de ani.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 13 Mai 2009