Taxa pe poluare auto va ramane nemodificata pe tot parcursul anului 2009

Taxa pe poluare auto va ramane nemodificata pe tot parcursul anului 2009
Urmare a declaratiilor de saptamana aceasta facute de Ministrul roman al Mediului, Nicolae Nemirschi, in care acesta opta pentru taxarea anuala a motocicletelor si inlocuirea actualei ordonante de urgenta a cab
Trimite unui prieten
Taxa pe poluare auto va ramane nemodificata pe tot parcursul anului 2009. Sigur? As intreba eu.


Urmare a declaratiilor de saptamana aceasta facute de Ministrul roman al Mediului, Nicolae Nemirschi, in care acesta opta pentru taxarea anuala a motocicletelor si inlocuirea actualei ordonante de urgenta a cabinetului Boc in ceea ce priveste taxa auto cu un impozit anual (toate pana la sfarsitul lui 2009), secretarul de stat in acelasi minister, Dan Carlan, a afirmat ca taxa pe poluare auto nu va fi schimbata in acest an.

n schimb, Ministerul Mediului va urma sa propuna o noua formula in ceea ce priveste taxarea masinilor, cu aplicare din 2010.

"Vom propune in guvern o noua formula privind taxarea masinilor, care sa fie trecuta prin parlament conform procedurilor, iar aplicarea ei va incepe din 2010", a spus Carlan cu prilejul participarii la conferinta Mediafax talks about auto industry

O alta taxa?... se pot intreba multi dintre voi si, stiti ce, chiar sunteti indreptatiti sa puneti astfel de intrebari.

Decizia este motivata prin modalitatea clasica: Vom cauta sa respectam toate prioritatile pentru ca noua formula sa fie echitabila. Vom incerca sa o aplicam fara sa facem vreo discriminare, a precizat Carlan. Parca toti au zis asa ceva la timpul lor.


Declaratia a fost smulsa in contextul in care Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a cerut mentinerea taxei pe poluare auto pe tot parcursul anului 2009. Conform APIA, impozitul anual pe care Ministerul Mediului vrea sa-l introduca, in locul taxei, nu este o solutie.

"Daca avem o taxa, trebuie sa spunem ca ea va fi valabila tot anul 2009. Aceasta taxa ramane valabila si este cea pe care o cunoasteti. Anuntarea unei posibile modificari ale acesteia nu are cum sa aiba efecte pozitive", a spus vicepresedintele Asociatiei Brent Valmar cu ocazia evenimentului organizat periodic de Mediafax.


La randul sau, directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, este de parere ca piata auto romaneasca risca sa cada vertiginos daca accesul la credite nu va fi usurat, ceea ce ar putea duce la esecul Programului Rabla, recent lansat.

Suntem pe cale de a omori piata auto romaneasca, din cauza taxarii la credite. Daca nu vrem sa asistam la moartea pietei auto, trebuie deblocata rapid aceasta situatie (...) Exista riscul ca targetul de 60.000 de unitati sa nu fie realizat. Ne dezavantajeaza sistemul de distribuire, pentru ca avem deja 3.000 de comenzi prin acest program (cota Dacia este de 1.731 in cadrul programului - n.r.). Trebuie sa-l facem mai accesibil, si pentru leasing, pentru ca dificultatea in a obtine credite este foarte mare, a explicat Fourmont.
Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Alte articole DATA PUBLICĂRII: 12 Martie 2009