Adio RCA-uri sub 1000 de lei pe an: Carpatica falimenteaza, soferii au de suferit

Adio RCA-uri sub 1000 de lei pe an: Carpatica falimenteaza, soferii au de suferit
  • 1000 de lei cea mai mica asigurare RCA
  • City Insurance se apropie de insolventa
  • Bulgaria, singura solutie pentru romani

Oricine, de la copilul de 4 ani din parc, pana la Patriarhul Romaniei, stie ca in asigurari se invart extrem de multi bani. Si ca, alaturi de banci, aceasta industrie este de fapt o hotie legala. Platesti in fiecare an o suma obligatorie, de care poti sa nu te folosesti niciodata in toata viata, dar daca e cazul, ghici ce: nu esti despagubit.

Nici bine nu s-a depus praful pe crucea companiei de asigurari Astra, ca urmeaza la rand Carpatica si City Insurance. Daca, pentru moment, City este inca la un adapost efemer, Carpatica este cu un picior in groapa. Asta dupa ce Autoritatea de Supraveghere Financiara, ASF, a incercat sa gaseasca un investitor dar acesta a intarziat sa apara. In plus, din cauza proastei administrari, se pare ca nu exista bani suficienti pentru ca aceasta companie romaneasca, controlata de Ilie Carabulea, un personaj dubios, sa scape basma-curata.

Mai trist este insa ca firma Carpatica inca vinde polite RCA catre soferi. Brokerii spun ca soferii nu trebuie sa se ingrijoreze, pentru ca daca vine falimentul, politele vor fi achitate, in caz de accident, de catre FGA, adica Fondul de Garantare a Asiguratilor. Problema este ca soferul care face RCA la Carpatica si il loveste pe un alt sofer va avea de suferit. Pentru ca soferul vatamat nu isi va primi banii, sau plata va fi extrem de intarziata de FGA, asa ca il va da in judecata pe soferul vinovat cu RCA la Carpatica pentru a-si recupera banii.

Adevarul este ca, in timp ce soferii cu masini lovite bat pe la usi in incercarea de a-si recupera banii pe daune, in domeniul asigurarilor sunt cele mai mari salarii, chiar mai mari decat in domeniul bancar. De exemplu, daca un salariu mediu net din sanatate este de 1972 de lei, la asigurari salariul este de 4397 lei, adica cam 1000 de Euro pe luna. Chiar si asa, exista manageri de companii atat de lacomi incat nu platesc daunele, prefera sa umfle banul si asa ajung la faliment.

Dar principalul efect al acestor companii cu capital romanesc care dau faliment, cum ar fi Astra, Carpatica si City, este cresterea preturilor la RCA. Daca un RCA la Carpatica este ieftin, la o companie straine este mult mai scump, pentru acelasi model de automobil. Insa preturile cresc si vor mai creste, tocmai, pentru a pune la adapost firmele ramase pe piata. Si pentru ca soferul e obligat prin lege sa-si daca RCA, nu are alta solutie decat sa achite bani mai multi, iar banii vor asigura in continuare salarii mari angajatilor din domeniul asigurarilor, dar si un buget suficient pentru plata unor eventuale daune.

Rezultatul? Nicio asigurare mai mica de 1000 de lei/an pentru un amarat de Logan cu motor 1.4. Ai ce sa faci? Ai incotro? Legea te obliga sa faci RCA si iti pot cere orice suma, tu trebuie sa faci asigurarea si sa scoti banul din buzunar. Sau sa iti inscrii masina la vecinii din Bulgaria si sa achiti taxe pe sfert...

mai multe