E clar: cine stabileste preturile asigurarilor RCA este complet retardat. Preturi mai mari pentru motoare mai mici!

E clar: cine stabileste preturile asigurarilor RCA este complet retardat. Preturi mai mari pentru motoare mai mici!
  • Motoarele de 1.2-1.4 litri, cu cel mai ieftin RCA
  • Cine are sub 25 de ani plateste pana la 3087 lei/an
  • Cel mai probabil, asiguratorii vor cere doar aceste preturi maxime

ASF, adica Autoritatea de Supraveghere Financiara, a stabilit tarifele maxime pe care asiguratorii le pot cere de la soferi. Greseala sau incompetenta, cert este ca in tabelul proaspat afisat pe site-ul Ministerului de Finante apare cea mai ilogica si aberanta tarifare la o categorie anume.

Pana acum, pretul asigurarilor obligatorii RCA era mereu stabilit dupa o norma clara: motor mai mare, pret mai mare, varsta mai mare, pret mai mic. Adica daca ai motor din generatiile noi, cum ar fi 0.9 TCe sau 1.0 EcoBoost, platesti extrem de putin, in timp ce daca ai un BMW cu 3.0 te cam cocoseaza. Ulterior mai vine si aspectul varstei, insa cel principal este legat de capacitatea cilindrica.

Acum, in tabelul tarifelor maxime stabilite de ASF, tarife detaliate in proiectul de Hotarare de Guvern supus dezbaterii publice de Ministerul de Finante, apare o chestie greu de explicat. Si anume, cine are motor cu o capacitate de la 1200 cmc pana la 1400 cmc, plateste mai putin decat cei care au motoare mai mici.

Sau, daca vreti, cine are cele mai mici motoare de pe piata, ghici ce: NU are cel mai mic pret! Indiferent de varsta! De exemplu, daca ai 18 ani si conduci o Toyota Aygo cu motor de 1 litru, o sa platesti RCA mai scump decat daca ai avea aceeasi varsta, dar ai conduce un Logan de 1.4 litri. Care este logica? Nimeni nu stie...

Aceeasi poveste este si la alte categorii de varsta. De exemplu, daca ai 60 de ani si conduci un Sandero 0.9 TCe, o sa platesti mai mult ca vecinul de 60 de ani de la parter, care conduce o Skoda Octavia cu motor de 1.2 litri. De ce? Habar nu avem.

Ce-i drept, la categoriile de cilindree peste 1.4 litri, preturile sunt crescatoare si nu mai sunt asemenea aberatii. Insa de ce li se pare celor de la ASF normal ca un posesor de masina cu motor de 800 cmc, cum este un Matiz, sa plateasca mai mult decat un posesor de masina cu motor de 1.4 litri?

Speram ca la sfarsitul dezbaterii publice, aceasta tampenie sa fie reglementata. Oricum, or fi stabilit ei tarifele maxime, insa acestea oricum sunt incredibil de mari si total nejustificate. Daca cuiva i se pare normal ca cine detine o vechitura de BMW cu motor de 2.5 litri diesel sa plateasca 3087 de lei/an daca are sub 25 de ani, atunci... este nebun. Voi ce parere aveti?

Vezi tabelul complet cu preturi AICI.

mai multe