Doua BMW Z4 GT3 au urcat pe podium in cursa de 24 de ore de la Spa
Ploaie foarte puternica, 16 perioade neutralizare si mai multe tururi rapide: echipele private BMW si pilotii acestora au avut parte de o cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) care s-a dovedit a fi una halucinanta. Dupa 508 tururi si inca o intrecere palpitanta in Ardeni, masina BMW Z4 GT3 #66, inscrisa de Vita4One Racing, a incheiat pe locul al treilea. Porniti din pole position, Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania) si Mathias Lauda (Austria) au inregistrat constant timpi foarte buni pe turul de circuit si in final au fost recompensati cu prima lor clasare pe podium in sezon 2012 din Blancpain Endurance Series, incheind la un tur de masina Audi invingatoare.
Tripleta de piloti Marc VDS Racing - Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia) si Maxime Martin (Belgia) - a terminat pe locul al patrulea, ajutati de BMW Z4 GT3 #3. Cei trei au condus in prima parte a intrecerii si au stabilit tururi rapide atat in conditii de pista uda, cat si uscata. La aparitia ploii sambata seara, Martin a fost de departe cel mai rapid pilot din pluton si a reusit cel mai bun timp pe un tur de circuit (2:19,758) pe pista uscata. Chiar daca cei trei piloti Marc VDS Racing nu au reusit in cele din urma sa urce pe podium, ei au avut posibilitatea de a-si apara primul loc in clasamentul general din Blancpain Endurance Series. Masina cu numarul 3 s-a aflat la conducere dupa sase ore de cursa si pe locul al treilea la jumatatea competitiei, ceea ce a adus pilotilor puncte importante in batalia pentru titlul campionatului GT3, unul foarte disputat.
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia) si Mike Hezemans (Olanda) se pot declara multumiti cu performanta pe care au avut-o la comenzile BMW Z4 GT3 #4. Pilotii Marc VDS Racing au pierdut teren la start si apoi au fost intarziati la standuri cand echipa tehnica a trebuit sa remedieze o defectiune. Cu toate acestea, cei trei au revenit spectaculos si au ocupat pozitia a 15-a la final. BMW Z4 GT3 inscris de ROAL Motorsport (#29) - pilotat de Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia) si Michela Cerruti (Italia) - a incheiat pe locul al 32-lea, dupa ce a avut parte de un pit stop foarte lung pentru repararea daunelor cauzate de un accident.
Alte trei modele BMW Z4 GT3 au abandonat inainte de finalul cursei. Masina cu numarul 37 a echipei DB Motorsport, pilotata de Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda) si Leon Rijnbeek (Olanda), a fost prima victima ca urmare a unui accident. Surata cu numarul 36 a fost implicata in actiunea din fruntea clasamentului pentru cea mai mare parte a cursei. Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia) si Jeffrey van Hooydonck (Belgia) au fost pe locul secund la un moment dat, dupa care Lemeret a fost victima unui accident la lasarea intunericului, moment in care era al cincilea in clasament. De un final prematur a avut parte si masina echipei Race Art, in al carei cockpit au urcat Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda) si Robert Nearn (Marea Britanie).
Rezultatul face ca numarul total de victorii obtinute de BMW in clasamentul cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps sa stagneze la 21. Primul triumf a fost reusit in 1965, de favoritii locali Pascal Ickx (Belgia) si Gerard Langlois (Belgia), cu un model BMW 1800 ti. Cel mai recent succes a fost obtinut de Alain Cudini (Franta), Marc Duez (Belgia) si Eric van de Poele (Belgia), in 1998, cu BMW 320i.
Michael Bartels (director Vita4One Racing):
"Acest loc al treilea este punctul culminant al colaborarii noastre cu BMW in cursele de anduranta, pana la acest moment. Suntem multumiti de rezultatele din cursele de sprint, dar un podium la Spa este intotdeauna ceva special. Intentia noastra a fost sa luptam pentru locurile fruntase in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Cum acest lucru nu a fost posibil, am dovedit ca impreuna putem progresa. Avem un program de curse foarte dificil in acest an. Daca reusesti sa duci o masina la sosire la Spa si sa obtii un podium, atunci sentimentul este unul fantastic."
Gregory Franchi (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"A fost inca o cursa dificila la Spa-Francorchamps. Am avut adversari puternici si a trebuit sa dam maximum in fiecare tur. Cursa de 24 de ore de la Spa este speciala pentru mine, pentru ca provin din aceasta regiune. Mi-a placut mult cursa si podiumul inseamna foarte mult pentru mine."
Mathias Lauda (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"In general, sunt multumit de cursa. Masina a fost foarte buna si intervalele duble in cockpit au functionat bine. Din punct de vedere al timpilor, constant am fost la acelasi nivel cu cei din frunte. Asa ca am motive de bucurie. Vreau sa multumesc echipei, cu totii au facut o treaba excelenta. Nu am putut privi ultimele tururi, cand Frank a preluat volanul pentru partea finala. Clasarea pe podium este o recompensa pentru intreaga echipa."
Frank Kechele (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"Cursa a fost o placere. Am fost ghinionisti sa pierdem teren la start, dar acest lucru nu ne-a facut sa ne pierdem. Echipa a facut o treaba deosebita si mereu am crezut ca putem termina pe podium - si am reusit. Conditiile nu au fost usoare. Au fost multe accidente, mai ales noaptea, si trebuia sa ne ferim de probleme. Spa-Francorchamps este un challenge deosebit pentru piloti si este unul pe care il accept oricand."
Bas Leinders (pilot si director Marc VDS Racing):
"Am luptat din greu, dar asa este mereu in motorsport. Nu am avut probleme majore, ci mai multe minore. Ne-am straduit din rasputeri, pana la ultimul tur. Am incheiat pe locul al patrulea in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Eram decisi sa facem mai mult aici, dar am fost ghinionisti. De doua ori am fost loviti de alta masina si de alte doua ori am vazut cum avansul avut a fost pierdut din cauza neutralizarii cu Safety Car. Apoi am avut si o pana. Au fost prea mult probleme minore."
Maxime Martin (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"A fost prima mea cursa de 24 de ore. Am atacat din primul tur. La inceput am fost lideri si am maximizat avantajul pe care BMW Z4 GT3 ni l-a oferit pe ploaie. Apoi au fost toate acele perioade de neutralizare si numeroasele probleme mici care au marit ecartul fata de lideri. Fara indoiala, cred ca doua clasari pe locul al patrulea in curse de 24 de ore - Nurburgring si Spa-Francorchamps - sunt o realizare pentru echipa."
Markus Palttala (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"O cursa ciudata pentru mine. Am iesit prima data pe circuit dupa 12 ore, din cauza penalizarii <>. Cel mai important lucru a fost sa acumulam cat mai multe puncte in campionat. Ceea ce am reusit. Putea fi mai rau, dar si ceva mai bine. Am fost foarte rapizi, lucru dovedit de cel mai bun tur al cursei reusit de Maxime, dar astazi nu ne-a fost predestinat sa fim mai sus in clasament."
Echipele BMW in cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps:
#3 Marc VDS Racing Team, locul al patrulea
Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia), Maxime Martin (Belgia)
#4 Marc VDS Racing Team, locul al 15-lea
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia), Mike Hezemans (Olanda)
#29 ROAL Motorsport, locul al 32-lea
Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia), Michela Cerruti (Italia)
#36 DB Motorsport, abandon
Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia), Jeffrey van Hooydonck (Belgia)
#37 DB Motorsport, abandon
Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda), Leon Rijnbeek (Olanda)
#66 Vita4One Racing Team, locul al treilea
Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania), Mathias Lauda (Austria)
#70 Race Art, abandon
Tripleta de piloti Marc VDS Racing - Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia) si Maxime Martin (Belgia) - a terminat pe locul al patrulea, ajutati de BMW Z4 GT3 #3. Cei trei au condus in prima parte a intrecerii si au stabilit tururi rapide atat in conditii de pista uda, cat si uscata. La aparitia ploii sambata seara, Martin a fost de departe cel mai rapid pilot din pluton si a reusit cel mai bun timp pe un tur de circuit (2:19,758) pe pista uscata. Chiar daca cei trei piloti Marc VDS Racing nu au reusit in cele din urma sa urce pe podium, ei au avut posibilitatea de a-si apara primul loc in clasamentul general din Blancpain Endurance Series. Masina cu numarul 3 s-a aflat la conducere dupa sase ore de cursa si pe locul al treilea la jumatatea competitiei, ceea ce a adus pilotilor puncte importante in batalia pentru titlul campionatului GT3, unul foarte disputat.
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia) si Mike Hezemans (Olanda) se pot declara multumiti cu performanta pe care au avut-o la comenzile BMW Z4 GT3 #4. Pilotii Marc VDS Racing au pierdut teren la start si apoi au fost intarziati la standuri cand echipa tehnica a trebuit sa remedieze o defectiune. Cu toate acestea, cei trei au revenit spectaculos si au ocupat pozitia a 15-a la final. BMW Z4 GT3 inscris de ROAL Motorsport (#29) - pilotat de Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia) si Michela Cerruti (Italia) - a incheiat pe locul al 32-lea, dupa ce a avut parte de un pit stop foarte lung pentru repararea daunelor cauzate de un accident.
Alte trei modele BMW Z4 GT3 au abandonat inainte de finalul cursei. Masina cu numarul 37 a echipei DB Motorsport, pilotata de Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda) si Leon Rijnbeek (Olanda), a fost prima victima ca urmare a unui accident. Surata cu numarul 36 a fost implicata in actiunea din fruntea clasamentului pentru cea mai mare parte a cursei. Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia) si Jeffrey van Hooydonck (Belgia) au fost pe locul secund la un moment dat, dupa care Lemeret a fost victima unui accident la lasarea intunericului, moment in care era al cincilea in clasament. De un final prematur a avut parte si masina echipei Race Art, in al carei cockpit au urcat Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda) si Robert Nearn (Marea Britanie).
Rezultatul face ca numarul total de victorii obtinute de BMW in clasamentul cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps sa stagneze la 21. Primul triumf a fost reusit in 1965, de favoritii locali Pascal Ickx (Belgia) si Gerard Langlois (Belgia), cu un model BMW 1800 ti. Cel mai recent succes a fost obtinut de Alain Cudini (Franta), Marc Duez (Belgia) si Eric van de Poele (Belgia), in 1998, cu BMW 320i.
Michael Bartels (director Vita4One Racing):
"Acest loc al treilea este punctul culminant al colaborarii noastre cu BMW in cursele de anduranta, pana la acest moment. Suntem multumiti de rezultatele din cursele de sprint, dar un podium la Spa este intotdeauna ceva special. Intentia noastra a fost sa luptam pentru locurile fruntase in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Cum acest lucru nu a fost posibil, am dovedit ca impreuna putem progresa. Avem un program de curse foarte dificil in acest an. Daca reusesti sa duci o masina la sosire la Spa si sa obtii un podium, atunci sentimentul este unul fantastic."
Gregory Franchi (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"A fost inca o cursa dificila la Spa-Francorchamps. Am avut adversari puternici si a trebuit sa dam maximum in fiecare tur. Cursa de 24 de ore de la Spa este speciala pentru mine, pentru ca provin din aceasta regiune. Mi-a placut mult cursa si podiumul inseamna foarte mult pentru mine."
Mathias Lauda (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"In general, sunt multumit de cursa. Masina a fost foarte buna si intervalele duble in cockpit au functionat bine. Din punct de vedere al timpilor, constant am fost la acelasi nivel cu cei din frunte. Asa ca am motive de bucurie. Vreau sa multumesc echipei, cu totii au facut o treaba excelenta. Nu am putut privi ultimele tururi, cand Frank a preluat volanul pentru partea finala. Clasarea pe podium este o recompensa pentru intreaga echipa."
Frank Kechele (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"Cursa a fost o placere. Am fost ghinionisti sa pierdem teren la start, dar acest lucru nu ne-a facut sa ne pierdem. Echipa a facut o treaba deosebita si mereu am crezut ca putem termina pe podium - si am reusit. Conditiile nu au fost usoare. Au fost multe accidente, mai ales noaptea, si trebuia sa ne ferim de probleme. Spa-Francorchamps este un challenge deosebit pentru piloti si este unul pe care il accept oricand."
Bas Leinders (pilot si director Marc VDS Racing):
"Am luptat din greu, dar asa este mereu in motorsport. Nu am avut probleme majore, ci mai multe minore. Ne-am straduit din rasputeri, pana la ultimul tur. Am incheiat pe locul al patrulea in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Eram decisi sa facem mai mult aici, dar am fost ghinionisti. De doua ori am fost loviti de alta masina si de alte doua ori am vazut cum avansul avut a fost pierdut din cauza neutralizarii cu Safety Car. Apoi am avut si o pana. Au fost prea mult probleme minore."
Maxime Martin (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"A fost prima mea cursa de 24 de ore. Am atacat din primul tur. La inceput am fost lideri si am maximizat avantajul pe care BMW Z4 GT3 ni l-a oferit pe ploaie. Apoi au fost toate acele perioade de neutralizare si numeroasele probleme mici care au marit ecartul fata de lideri. Fara indoiala, cred ca doua clasari pe locul al patrulea in curse de 24 de ore - Nurburgring si Spa-Francorchamps - sunt o realizare pentru echipa."
Markus Palttala (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"O cursa ciudata pentru mine. Am iesit prima data pe circuit dupa 12 ore, din cauza penalizarii <>. Cel mai important lucru a fost sa acumulam cat mai multe puncte in campionat. Ceea ce am reusit. Putea fi mai rau, dar si ceva mai bine. Am fost foarte rapizi, lucru dovedit de cel mai bun tur al cursei reusit de Maxime, dar astazi nu ne-a fost predestinat sa fim mai sus in clasament."
Echipele BMW in cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps:
#3 Marc VDS Racing Team, locul al patrulea
Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia), Maxime Martin (Belgia)
#4 Marc VDS Racing Team, locul al 15-lea
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia), Mike Hezemans (Olanda)
#29 ROAL Motorsport, locul al 32-lea
Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia), Michela Cerruti (Italia)
#36 DB Motorsport, abandon
Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia), Jeffrey van Hooydonck (Belgia)
#37 DB Motorsport, abandon
Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda), Leon Rijnbeek (Olanda)
#66 Vita4One Racing Team, locul al treilea
Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania), Mathias Lauda (Austria)
#70 Race Art, abandon
Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda), Robert Nearn (Marea Britanie)
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
StiriPeSurse.ro
Armata rusă a lansat atacuri violente la Odesa si Zaporojie
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
mai multe
Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 30 Iulie 2012