Doua BMW Z4 GT3 au urcat pe podium in cursa de 24 de ore de la Spa

Trimite unui prieten
Ploaie foarte puternica, 16 perioade neutralizare si mai multe tururi rapide: echipele private BMW si pilotii acestora au avut parte de o cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps (Belgia) care s-a dovedit a fi una halucinanta. Dupa 508 tururi si inca o intrecere palpitanta in Ardeni, masina BMW Z4 GT3 #66, inscrisa de Vita4One Racing, a incheiat pe locul al treilea. Porniti din pole position, Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania) si Mathias Lauda (Austria) au inregistrat constant timpi foarte buni pe turul de circuit si in final au fost recompensati cu prima lor clasare pe podium in sezon 2012 din Blancpain Endurance Series, incheind la un tur de masina Audi invingatoare.
Tripleta de piloti Marc VDS Racing - Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia) si Maxime Martin (Belgia) - a terminat pe locul al patrulea, ajutati de BMW Z4 GT3 #3. Cei trei au condus in prima parte a intrecerii si au stabilit tururi rapide atat in conditii de pista uda, cat si uscata. La aparitia ploii sambata seara, Martin a fost de departe cel mai rapid pilot din pluton si a reusit cel mai bun timp pe un tur de circuit (2:19,758) pe pista uscata. Chiar daca cei trei piloti Marc VDS Racing nu au reusit in cele din urma sa urce pe podium, ei au avut posibilitatea de a-si apara primul loc in clasamentul general din Blancpain Endurance Series. Masina cu numarul 3 s-a aflat la conducere dupa sase ore de cursa si pe locul al treilea la jumatatea competitiei, ceea ce a adus pilotilor puncte importante in batalia pentru titlul campionatului GT3, unul foarte disputat.
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia) si Mike Hezemans (Olanda) se pot declara multumiti cu performanta pe care au avut-o la comenzile BMW Z4 GT3 #4. Pilotii Marc VDS Racing au pierdut teren la start si apoi au fost intarziati la standuri cand echipa tehnica a trebuit sa remedieze o defectiune. Cu toate acestea, cei trei au revenit spectaculos si au ocupat pozitia a 15-a la final. BMW Z4 GT3 inscris de ROAL Motorsport (#29) - pilotat de Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia) si Michela Cerruti (Italia) - a incheiat pe locul al 32-lea, dupa ce a avut parte de un pit stop foarte lung pentru repararea daunelor cauzate de un accident.
Alte trei modele BMW Z4 GT3 au abandonat inainte de finalul cursei. Masina cu numarul 37 a echipei DB Motorsport, pilotata de Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda) si Leon Rijnbeek (Olanda), a fost prima victima ca urmare a unui accident. Surata cu numarul 36 a fost implicata in actiunea din fruntea clasamentului pentru cea mai mare parte a cursei. Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia) si Jeffrey van Hooydonck (Belgia) au fost pe locul secund la un moment dat, dupa care Lemeret a fost victima unui accident la lasarea intunericului, moment in care era al cincilea in clasament. De un final prematur a avut parte si masina echipei Race Art, in al carei cockpit au urcat Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda) si Robert Nearn (Marea Britanie).
Rezultatul face ca numarul total de victorii obtinute de BMW in clasamentul cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps sa stagneze la 21. Primul triumf a fost reusit in 1965, de favoritii locali Pascal Ickx (Belgia) si Gerard Langlois (Belgia), cu un model BMW 1800 ti. Cel mai recent succes a fost obtinut de Alain Cudini (Franta), Marc Duez (Belgia) si Eric van de Poele (Belgia), in 1998, cu BMW 320i.
Michael Bartels (director Vita4One Racing):
"Acest loc al treilea este punctul culminant al colaborarii noastre cu BMW in cursele de anduranta, pana la acest moment. Suntem multumiti de rezultatele din cursele de sprint, dar un podium la Spa este intotdeauna ceva special. Intentia noastra a fost sa luptam pentru locurile fruntase in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Cum acest lucru nu a fost posibil, am dovedit ca impreuna putem progresa. Avem un program de curse foarte dificil in acest an. Daca reusesti sa duci o masina la sosire la Spa si sa obtii un podium, atunci sentimentul este unul fantastic."
Gregory Franchi (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"A fost inca o cursa dificila la Spa-Francorchamps. Am avut adversari puternici si a trebuit sa dam maximum in fiecare tur. Cursa de 24 de ore de la Spa este speciala pentru mine, pentru ca provin din aceasta regiune. Mi-a placut mult cursa si podiumul inseamna foarte mult pentru mine."
Mathias Lauda (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"In general, sunt multumit de cursa. Masina a fost foarte buna si intervalele duble in cockpit au functionat bine. Din punct de vedere al timpilor, constant am fost la acelasi nivel cu cei din frunte. Asa ca am motive de bucurie. Vreau sa multumesc echipei, cu totii au facut o treaba excelenta. Nu am putut privi ultimele tururi, cand Frank a preluat volanul pentru partea finala. Clasarea pe podium este o recompensa pentru intreaga echipa."
Frank Kechele (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"Cursa a fost o placere. Am fost ghinionisti sa pierdem teren la start, dar acest lucru nu ne-a facut sa ne pierdem. Echipa a facut o treaba deosebita si mereu am crezut ca putem termina pe podium - si am reusit. Conditiile nu au fost usoare. Au fost multe accidente, mai ales noaptea, si trebuia sa ne ferim de probleme. Spa-Francorchamps este un challenge deosebit pentru piloti si este unul pe care il accept oricand."
Bas Leinders (pilot si director Marc VDS Racing):
"Am luptat din greu, dar asa este mereu in motorsport. Nu am avut probleme majore, ci mai multe minore. Ne-am straduit din rasputeri, pana la ultimul tur. Am incheiat pe locul al patrulea in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Eram decisi sa facem mai mult aici, dar am fost ghinionisti. De doua ori am fost loviti de alta masina si de alte doua ori am vazut cum avansul avut a fost pierdut din cauza neutralizarii cu Safety Car. Apoi am avut si o pana. Au fost prea mult probleme minore."
Maxime Martin (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"A fost prima mea cursa de 24 de ore. Am atacat din primul tur. La inceput am fost lideri si am maximizat avantajul pe care BMW Z4 GT3 ni l-a oferit pe ploaie. Apoi au fost toate acele perioade de neutralizare si numeroasele probleme mici care au marit ecartul fata de lideri. Fara indoiala, cred ca doua clasari pe locul al patrulea in curse de 24 de ore - Nurburgring si Spa-Francorchamps - sunt o realizare pentru echipa."
Markus Palttala (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"O cursa ciudata pentru mine. Am iesit prima data pe circuit dupa 12 ore, din cauza penalizarii <>. Cel mai important lucru a fost sa acumulam cat mai multe puncte in campionat. Ceea ce am reusit. Putea fi mai rau, dar si ceva mai bine. Am fost foarte rapizi, lucru dovedit de cel mai bun tur al cursei reusit de Maxime, dar astazi nu ne-a fost predestinat sa fim mai sus in clasament."
Echipele BMW in cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps:
#3 Marc VDS Racing Team, locul al patrulea
Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia), Maxime Martin (Belgia)
#4 Marc VDS Racing Team, locul al 15-lea
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia), Mike Hezemans (Olanda)
#29 ROAL Motorsport, locul al 32-lea
Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia), Michela Cerruti (Italia)
#36 DB Motorsport, abandon
Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia), Jeffrey van Hooydonck (Belgia)
#37 DB Motorsport, abandon
Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda), Leon Rijnbeek (Olanda)
#66 Vita4One Racing Team, locul al treilea
Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania), Mathias Lauda (Austria)
#70 Race Art, abandon
Tripleta de piloti Marc VDS Racing - Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia) si Maxime Martin (Belgia) - a terminat pe locul al patrulea, ajutati de BMW Z4 GT3 #3. Cei trei au condus in prima parte a intrecerii si au stabilit tururi rapide atat in conditii de pista uda, cat si uscata. La aparitia ploii sambata seara, Martin a fost de departe cel mai rapid pilot din pluton si a reusit cel mai bun timp pe un tur de circuit (2:19,758) pe pista uscata. Chiar daca cei trei piloti Marc VDS Racing nu au reusit in cele din urma sa urce pe podium, ei au avut posibilitatea de a-si apara primul loc in clasamentul general din Blancpain Endurance Series. Masina cu numarul 3 s-a aflat la conducere dupa sase ore de cursa si pe locul al treilea la jumatatea competitiei, ceea ce a adus pilotilor puncte importante in batalia pentru titlul campionatului GT3, unul foarte disputat.
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia) si Mike Hezemans (Olanda) se pot declara multumiti cu performanta pe care au avut-o la comenzile BMW Z4 GT3 #4. Pilotii Marc VDS Racing au pierdut teren la start si apoi au fost intarziati la standuri cand echipa tehnica a trebuit sa remedieze o defectiune. Cu toate acestea, cei trei au revenit spectaculos si au ocupat pozitia a 15-a la final. BMW Z4 GT3 inscris de ROAL Motorsport (#29) - pilotat de Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia) si Michela Cerruti (Italia) - a incheiat pe locul al 32-lea, dupa ce a avut parte de un pit stop foarte lung pentru repararea daunelor cauzate de un accident.
Alte trei modele BMW Z4 GT3 au abandonat inainte de finalul cursei. Masina cu numarul 37 a echipei DB Motorsport, pilotata de Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda) si Leon Rijnbeek (Olanda), a fost prima victima ca urmare a unui accident. Surata cu numarul 36 a fost implicata in actiunea din fruntea clasamentului pentru cea mai mare parte a cursei. Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia) si Jeffrey van Hooydonck (Belgia) au fost pe locul secund la un moment dat, dupa care Lemeret a fost victima unui accident la lasarea intunericului, moment in care era al cincilea in clasament. De un final prematur a avut parte si masina echipei Race Art, in al carei cockpit au urcat Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda) si Robert Nearn (Marea Britanie).
Rezultatul face ca numarul total de victorii obtinute de BMW in clasamentul cursei de 24 de ore de la Spa-Francorchamps sa stagneze la 21. Primul triumf a fost reusit in 1965, de favoritii locali Pascal Ickx (Belgia) si Gerard Langlois (Belgia), cu un model BMW 1800 ti. Cel mai recent succes a fost obtinut de Alain Cudini (Franta), Marc Duez (Belgia) si Eric van de Poele (Belgia), in 1998, cu BMW 320i.
Michael Bartels (director Vita4One Racing):
"Acest loc al treilea este punctul culminant al colaborarii noastre cu BMW in cursele de anduranta, pana la acest moment. Suntem multumiti de rezultatele din cursele de sprint, dar un podium la Spa este intotdeauna ceva special. Intentia noastra a fost sa luptam pentru locurile fruntase in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Cum acest lucru nu a fost posibil, am dovedit ca impreuna putem progresa. Avem un program de curse foarte dificil in acest an. Daca reusesti sa duci o masina la sosire la Spa si sa obtii un podium, atunci sentimentul este unul fantastic."
Gregory Franchi (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"A fost inca o cursa dificila la Spa-Francorchamps. Am avut adversari puternici si a trebuit sa dam maximum in fiecare tur. Cursa de 24 de ore de la Spa este speciala pentru mine, pentru ca provin din aceasta regiune. Mi-a placut mult cursa si podiumul inseamna foarte mult pentru mine."
Mathias Lauda (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"In general, sunt multumit de cursa. Masina a fost foarte buna si intervalele duble in cockpit au functionat bine. Din punct de vedere al timpilor, constant am fost la acelasi nivel cu cei din frunte. Asa ca am motive de bucurie. Vreau sa multumesc echipei, cu totii au facut o treaba excelenta. Nu am putut privi ultimele tururi, cand Frank a preluat volanul pentru partea finala. Clasarea pe podium este o recompensa pentru intreaga echipa."
Frank Kechele (Vita4One Racing, BMW Z4 GT3 #66):
"Cursa a fost o placere. Am fost ghinionisti sa pierdem teren la start, dar acest lucru nu ne-a facut sa ne pierdem. Echipa a facut o treaba deosebita si mereu am crezut ca putem termina pe podium - si am reusit. Conditiile nu au fost usoare. Au fost multe accidente, mai ales noaptea, si trebuia sa ne ferim de probleme. Spa-Francorchamps este un challenge deosebit pentru piloti si este unul pe care il accept oricand."
Bas Leinders (pilot si director Marc VDS Racing):
"Am luptat din greu, dar asa este mereu in motorsport. Nu am avut probleme majore, ci mai multe minore. Ne-am straduit din rasputeri, pana la ultimul tur. Am incheiat pe locul al patrulea in cursa de 24 de ore de la Nurburgring. Eram decisi sa facem mai mult aici, dar am fost ghinionisti. De doua ori am fost loviti de alta masina si de alte doua ori am vazut cum avansul avut a fost pierdut din cauza neutralizarii cu Safety Car. Apoi am avut si o pana. Au fost prea mult probleme minore."
Maxime Martin (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"A fost prima mea cursa de 24 de ore. Am atacat din primul tur. La inceput am fost lideri si am maximizat avantajul pe care BMW Z4 GT3 ni l-a oferit pe ploaie. Apoi au fost toate acele perioade de neutralizare si numeroasele probleme mici care au marit ecartul fata de lideri. Fara indoiala, cred ca doua clasari pe locul al patrulea in curse de 24 de ore - Nurburgring si Spa-Francorchamps - sunt o realizare pentru echipa."
Markus Palttala (Marc VDS Racing, BMW Z4 GT3 #3):
"O cursa ciudata pentru mine. Am iesit prima data pe circuit dupa 12 ore, din cauza penalizarii <>. Cel mai important lucru a fost sa acumulam cat mai multe puncte in campionat. Ceea ce am reusit. Putea fi mai rau, dar si ceva mai bine. Am fost foarte rapizi, lucru dovedit de cel mai bun tur al cursei reusit de Maxime, dar astazi nu ne-a fost predestinat sa fim mai sus in clasament."
Echipele BMW in cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps:
#3 Marc VDS Racing Team, locul al patrulea
Markus Palttala (Finlanda), Bas Leinders (Belgia), Maxime Martin (Belgia)
#4 Marc VDS Racing Team, locul al 15-lea
Bert Longin (Belgia), Henri Moser (Elvetia), Mike Hezemans (Olanda)
#29 ROAL Motorsport, locul al 32-lea
Tom Coronel (Olanda), Stefano Colombo (Italia), Edoardo Liberati (Italia), Michela Cerruti (Italia)
#36 DB Motorsport, abandon
Jeroen den Boer (Olanda), Stephane Lemeret (Belgia), Jeffrey van Hooydonck (Belgia)
#37 DB Motorsport, abandon
Simon Knap (Olanda), Andrew Danyliw (Canada), Jochen Habets (Olanda), Leon Rijnbeek (Olanda)
#66 Vita4One Racing Team, locul al treilea
Gregory Franchi (Belgia), Frank Kechele (Germania), Mathias Lauda (Austria)
#70 Race Art, abandon
Nick Catsburg (Marea Britanie), Roger Grouwels (Olanda), Jaap van Lagen (Olanda), Robert Nearn (Marea Britanie)
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Adaugă comentariu
-
A6420902486 a6420902386 a6420902086 gtb2060vklr turbo mercedes... 2500 Lei
3530555 99463011 4863360 h3b holset turbo case ih /iveco... 250 €
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
Motor opel frontera b 2.2 benzina 600 €
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
-
A6420700587 0445115027 bosch injector mercedes ,c,e,g,m,r,s... 500 Lei
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Usa stanga fata renault captur 1.5 motorina 2015, - 2057 Lei
0445010594 5801703716 0445010593 0986437461 bosch pompa inalta... 1750 Lei
87800544 87840269 87800544r 4521735001 turbo tractor neu... 1750 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Ford puma benzina 2021 13500 €
-
0445110469 0445110468 04l130277ac bosch injector audi seat... 600 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Jeep grand cherokee diesel euro 5 ~ 4x4 automata ~ 159000km 2012 11900 €
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
5801644454 0986435255 0445110564 bosch injector iveco daily vi... 600 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
A6420701187 0445116026 bosch injectoare mercedes... 500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Macheta oe cupra formentor 2020→ albastru / gri mat 1:43... 485 Lei
-
Kit pornire / calculator motor / ecu + contact suzuki jimny... 1000 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445120346 5801496001 500060548 bosch injector iveco eurocargo... 650 Lei
7c16-9k546-ab 095000-6620 dcri106220 095000-662 denso injector... 650 Lei



Publicat în categoria: Campionatul National de Raliuri
DATA PUBLICĂRII: 30 Iulie 2012