Masa verde devine o practica si in automobilism
In acest week-end au avut loc la Straja (Alba Iulia), etapele 3 si 4 din Campionatul National de Viteza in Coasta. Dupa ce primele doua etape de la Campulung au reusit sa aiba totusi loc dupa indelungi ore de asteptare a deciziei FRAS daca este posibila desfasurarea acestora sau nu, la Alba Iulia oficialii au luat o noua decizie controversata.
DANIEL ONORIU S-A IMPUS VINERI FARA PROBLEME
Vineri, Daniel Onoriu, avandu-l ca principal adversar pe Titi Aur, a reusit sa se impuna fara drept de apel dupa cele doua probe de concurs. “A fost o cursa pe care cu siguranta nu o voi uita prea repede, pentru ca in ziua de dinaintea inceperii ei aveam toate motivele sa ma intorc din drum. Au fost nenumarate peripetii prin care am trecut ca sa ajungem eu si echipa mea la aceasta etapa, intamplari pe care fanii mei si cei interesati le pot citi detaliat pe forum-ul site-ului ono41.ro. Dar am ajuns totusi sa luam startul, am realizat si timpi buni fara prea mult antrenament si fara a avea probleme majore la masina. La prima urcare de antrenament a cedat iar pompa de servo-directie, iar la prima mansa cronometrata m-a lasat si bateria. In rest, etapa de vineri a decurs normal. Am apreciat traseul foarte tehnic, cu o continuitate aparte”, a declarat invingatorul etapei de vineri de la Straja, Daniel Onoriu.
Rezultate finale:
41 Onoriu Daniel Mitsubishi Lancer EVO 6 timp realizat: 01:46,688
112 Aur Titi Mitsubishi Lancer EVO 9 timp realizat: 01:48,212
5 Rusu Constantin WW Golf TDI timp realizat: 01:49,277
DUMINICĂ, FINAL SENZAŢIONAL PE PROBE, DEZASTRUOS LA MASA VERDE
Ziua de duminica a inceput promitator pentru Daniel. Nici masina si nici pilotul nu dadeau semne de “uzura”, fapt dovedit si de rezultatele scoase in mansele de cronometru, cand Daniel a reusit timpul record al coastei: 1:40,9! Un timp indelung apreciat de colegii si specialistii sportului cu motor.
Mansele de cronomentru de duminica:
41 Onoriu Daniel – Mitsubishi Lancer EVO 6 – prima mansa: 01:44,500 / a doua 01:40,903
112 Aur Titi – Mitsubishi Lancer EVO 9 – prima mansa: 01:45,292 / a doua 01:46:130
5 Rusu Constantin – WW Golf TDI – prima mansa: 01:51,543 / a doua 01:47,535
Concurs:
41 Onoriu Daniel – Mitsubishi Lancer EVO 6 – timp realizat: 01:44,287
112 Aur Titi – Mitsubishi Lancer EVO 9 – timp realizat: 01:45,585
5 Rusu Constantin – WW Golf TDI – timp realizat: 01:46,431
Cu toate acestea, cel care a obtinut cele 10 puncte pentru victorie a fost cel de-al doilea clasat, Titi Aur, datorita deciziei Comitetului Comisarilor Sportivi de a-l exclude din concurs pe pilotul cu numarul 41 pentru o manevra neregulamentara efectuata in afara traseului.
“Sunt foarte suparat. Au fost timpii mei, lupta mea, coasta mea. In afara traseului de concurs am efectuat o manevra care s-a dovedit a fi neregulamentara. Nu mai conteaza acum care au fost circumstantele in care s-a intamplat totul. Pot doar sa spun ca eram stresat si ca imi doream sa depasesc timpul cel mai bun obtinut tot de mine, stiam ca se poate, dar la acea prima urcare de concurs am simtit probleme la cutia de viteze. Toata proba am mers cu maxim a 3-a viteza, pentru ca nu mai vroia sa intre intr-a patra. Cu toate astea, am scos si cel mai bun timp al coastei, si cel mai bun timp in concurs”, a continuat Daniel Onoriu.
AM GRESIT, DAR DECIZIA A FOST NEDREAPTA
Comisia Comisarilor Sportivi a decis excluderea lui Daniel Onoriu din etapa de duminica pe motivul executarii unei manevre neregulamentare: “Nu imi mergea masina bine si eram foarte suparat. Vroiam sa cobor sub 1:40 si sunt sigur ca puteam. Am gresit conform regulamentului, dar nu sunt nicidecum de acord cu excluderea, articolul pe baza caruia am fost exclus permitand si SANCTIUNI DISCIPLINARE, care pot sa insemne de la avertisment verbal pana la amenda. Dar domnii comisari au ales excluderea mea. Nu pot sa accept acest lucru si voi face tot ce imi sta in putinta sa ma lupt pentru dreptatea mea”, a declarat Daniel.
CONFLICT MORAL INTRE DANIEL ONORIU SI TITI AUR
In ce priveste “conflictul moral” iscat intre Daniel Onoriu si profesorul sau, Titi Aur, Daniel a declarat urmatoarele: “Am ramas fara treapta a 4-a, am terminat si l-am intrebat pe Titi daca are caurator de rezerva pentru cutia mea, mi-a spus ca are si mi-a cerut acordul sa se urce in masina mea si sa simta cu mana lui daca este o problema asa cum semnalasem eu in legatura cu treapta a 4-a de viteza; i-am spus ca poate, fara nici o problema, doar e idolul meu de o viata. A probat cutia stand pe loc cu piciorul in ambreiaj si mi-a spus ca intra in toate vitezele, apoi a coborat si mi-a spus sa urc si eu in masina sa vad ca merge; m-am urcat, am schimbat pe loc in toate vitezele si intr-adevar intra in toate vitezele de la 1 la 5. Dupa ce i-am confirmat, mi-a spus sa o testez si in mers; inainte de a pleca de pe loc, nu aveam siguranta manevrei si l-am intrebat daca pot face asta, iar raspunsul a fost afirmativ. Am facut aprox. 50-100 m din cei 400 m pana la linia de finish (deci practic nu periclitam siguranta nimanui, desi teoretic nu este permis) si asta a fost tot. Dupa care am aflat de la oficialul de sus ca ceea ce am facut este neregulamentar si ca este posibil sa fiu amendat. Acum... eu nu sunt in masura sa spun decat ca am gresit si sub stresul la care functionam in acele momente nu am gandit ca pot face ceva interzis. Nu mi-as fi riscat pozitia niciodata. Am fost exclus pentru aceasta manevra neregulamentara pe care eu am facut-o. Altceva nu mai conteaza acum”, a continuat Daniel.
EXCLUDERE IN LOC DE SANCTIUNI DISCIPLINARE
Inca de la inceputul anului Daniel s-a dovedit a fi un comentator inversunat pentru drepturile pilotilor. A semnalat de fiecare data multiple probleme de organizare sau de “regulament” care puneau in disconfort sau pericol viata pilotilor: “Nu vreau sa acuz pe nimeni mai mult decat pe mine ca am dat ocazia optima celor care ma asteptau sa gresesc si pe cei care au luat decizia de excludere, pentru ca se putea da o “sanctiune disciplinara”, dar nu au vrut. Au preferat excluderea ca sa ma dea ca si exemplu, stiind ca eu ma lupt pentru titlu si ca fiecare punct conteaza. Articolul in baza caruia am fost exclus prevedea si “sanctiuni disciplinare”, probabil in functie de gravitatea incalcarii. Una este sa te intorci pe traseu si sa-ti continui drumul in sens invers (ratiunea de baza a introducerii acestei sanctiuni in regulament) si alta este sa faci cativa metri in sens invers in spatiu de regrupare, cu mult inainte de linia de finish. Gravitatea faptelor este graduala. Mie mi s-a dat maximul posibil ca pedeapsa, in conditiile in care lupta mea este pentru titlu. Ceva nu este in regula”, a explicat Daniel Onoriu.O ETAPA CU O ORGANIZARE DE TOP
Dincolo de procedura de a declara castigatorul la masa verde, organizarea acestei etape de la Straja a fost una dintre cele mai bune: “Felicit organizatorul pentru ceea ce a reusit sa faca. Pentru prima oara am avut sandwish-uri si un loc decent de stat sus la regrupare: cort, apa, scaune, apa. Etapele de concurs de duminica au fost filmate din elicopter. Sper ca sa avem si noi pilotii acces la imagini. Au fost multe plusuri si in calitate de pilot participant la aceste competitii pot spune ca daca toti organizatorii ar continua directia trasata la Alba Iulia, motorsportul ar avea numai de castigat”, a comentat Daniel Onoriu.
APLAUZELE DE DUMINICA M-AU ... TOPIT
“Multumesc celor care m-au sustinut pentru rezultatul sportiv de duminica. Aplauzele indelungi de la festivitatea de premiere mi-au creat unul dintre cele mai emotionante momente traite de mine pana acum. Multumesc si echipei mele Racing Nick, X-motors, SKN si in PRogress pentru tot sprijinul lor. Urez bafta tuturor pilotilor si la etapele urmatoare. Eu pot doar sa promit fanilor mei si ai acestui sport ca voi face tot posibilul sa fiu la start sa ma lupt cu adversarii mei in secunde, sutimi, zecimi...”, a concluzionat Daniel Onoriu.
- Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 €
- Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei
- Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei
- Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei