Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia
In primul rand, cateva cuvinte despre dB Drag. Cea mai mare competitie de sunet auto din lume, si cea mai veche. Originara din State, pune accent in mod special pe partea de SPL (Sound Pressure Level sau Nivelul Presiunii Sonore) si foloseste sistemul de masurare cu runde eliminatorii. Doi concurenti din aceeasi clasa sunt masurati simultan, cel mai bun merge mai departe.
Distribuie pe Facebook
In afara de proba clasica unde se folosesc tonuri sinus (intre 20 si 80 Hz) mai exista si Bass Race, partea hardcore a sportului, unde masinile sunt masurate pe muzica. Si nu doar in varf de presiune, ca si in cazul celorlalte probe ci... medie pe 30 de secunde. Adica e ceva mai greu. Mai multe despre clase, recorduri si diverse, cu alte ocazii.

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

O vizita la un astfel de eveniment face sens daca esti pasionat de subiect si in special daca te intereseaza domeniul competitional. Aici ai ocazia sa vezi topul absolut, sau in cel mai rau caz, locul 2 in lume. Si asta e un punct foarte bun de reper daca vrei sa faci performanta. De inspiratie nu poate fi vorba decat daca ai in plan sa faci una din masinile folosite de ei, adica Panda, Marbella sau Seat Terra (care e tot o Panda de marfa). Dar vezi ce se poate face, cu multa munca si foarte multa pasiune.

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

Finalele Mondiale de anul acesta au avut patru locatii. Daytona si Ohio in USA, Montichiari in Italia si inca o locatie in Brazilia. Inevitabil singura noastra vizita s-a desfasurat la locatia din Italia. Nu de alta dar aceste finale s-au tinut simultan, in aceleasi zile, masuratorile pentru Finalele Mondiale fiind realizate cu ajutorul unui sistem de sincronizare online. Pe scurt, cand a fost cazul s-au dat fata in fata de la cateva mii de kilometri departare.

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

Europa a ramas cu 10 clase (campioni mondiali si uneori si recorduri noi), Statele Unite au luat 6 (parintii acestui sport sunt batuti bine in ultimii ani) si Brazilia un singur record. Ca sa dam o mica parte din povestile sportului, americanii spun ca avantajul europenilor este Fiat Panda sau Seat Marbella (acelasi lucru), masina care pana acum nu a fost depasita in eficienta. Vanzarea sau utilizarea ei este imposibila in State din cauza legislatiei asa ca ei trag tare pe Honda CRX pentru clasele mici si pe dube mari in clasele mari. Europenii spun ca americanii nu muncesc destul. Iar Brazilienii tac si fac. Au la ora actuala cele mai tari doua masini din lume, in clasele Extreme 1-2 si Extreme 3-4. Un nou record absolut neoficial (neomologat deoarece nu s-a putut repeta) ar fi 181.8 db. Cel de anul trecut, omologat si repetat este de 181.7 db. Ambele din Brazilia (Alan Dante - Team DD si Hal - Team Shocker).

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia


Daca in cea mai mica clasa (Street A) recordul actual depaseste 159 db, obtinut cu un amplificator, doua difuzoare de 10" si o baterie, in clasele Extreme unii competitorii se plang ca senzorul Termlab a ajuns la limita contructiva. Si totusi, loc pentru competitie sanatoasa mai este. Anual apar oameni noi cu idei proaspete, cu implementari diferite si scoruri mai bune. Iar despre Bass Race se vor mai spune multe, fiindca si aici apar din ce in ce mai multe masini noi.

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

O sa ne oprim aici cu aceasta prezentare si o sa lasam materialul foto sa vorbeasca. Evenimentul a avut loc weekendul trecut (19-20 Martie 2011) iar clasamentele finale nu sunt publicate in acest moment. Dar in cursul saptamanii viitoare vom posta si materialul video (in cateva parti) si probabil ca atunci vor fi disponibile si rezultatele. Vizionare placuta!

Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia


Material www.4Tuning.Ro realizat cu sprijinul Team Digital Designs Romania, dBig Sounds (Brasov) si www.redzonetuning.ro.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (353) Poze Finala Mondiala dBDrag Racing - Italia - 2011
mai multe
Publicat în categoria: Car-Audio DATA PUBLICĂRII: 26 Martie 2011