Finalele Mondiale dB Drag Racing 2011 - Italia

O vizita la un astfel de eveniment face sens daca esti pasionat de subiect si in special daca te intereseaza domeniul competitional. Aici ai ocazia sa vezi topul absolut, sau in cel mai rau caz, locul 2 in lume. Si asta e un punct foarte bun de reper daca vrei sa faci performanta. De inspiratie nu poate fi vorba decat daca ai in plan sa faci una din masinile folosite de ei, adica Panda, Marbella sau Seat Terra (care e tot o Panda de marfa). Dar vezi ce se poate face, cu multa munca si foarte multa pasiune.
Europa a ramas cu 10 clase (campioni mondiali si uneori si recorduri noi), Statele Unite au luat 6 (parintii acestui sport sunt batuti bine in ultimii ani) si Brazilia un singur record. Ca sa dam o mica parte din povestile sportului, americanii spun ca avantajul europenilor este Fiat Panda sau Seat Marbella (acelasi lucru), masina care pana acum nu a fost depasita in eficienta. Vanzarea sau utilizarea ei este imposibila in State din cauza legislatiei asa ca ei trag tare pe Honda CRX pentru clasele mici si pe dube mari in clasele mari. Europenii spun ca americanii nu muncesc destul. Iar Brazilienii tac si fac. Au la ora actuala cele mai tari doua masini din lume, in clasele Extreme 1-2 si Extreme 3-4. Un nou record absolut neoficial (neomologat deoarece nu s-a putut repeta) ar fi 181.8 db. Cel de anul trecut, omologat si repetat este de 181.7 db. Ambele din Brazilia (Alan Dante - Team DD si Hal - Team Shocker).
Daca in cea mai mica clasa (Street A) recordul actual depaseste 159 db, obtinut cu un amplificator, doua difuzoare de 10" si o baterie, in clasele Extreme unii competitorii se plang ca senzorul Termlab a ajuns la limita contructiva. Si totusi, loc pentru competitie sanatoasa mai este. Anual apar oameni noi cu idei proaspete, cu implementari diferite si scoruri mai bune. Iar despre Bass Race se vor mai spune multe, fiindca si aici apar din ce in ce mai multe masini noi.
O sa ne oprim aici cu aceasta prezentare si o sa lasam materialul foto sa vorbeasca. Evenimentul a avut loc weekendul trecut (19-20 Martie 2011) iar clasamentele finale nu sunt publicate in acest moment. Dar in cursul saptamanii viitoare vom posta si materialul video (in cateva parti) si probabil ca atunci vor fi disponibile si rezultatele. Vizionare placuta!
Material www.4Tuning.Ro realizat cu sprijinul Team Digital Designs Romania, dBig Sounds (Brasov) si www.redzonetuning.ro.


