BMW 3.0 CSL Hommage, un concept care ne arata trecutul in viitor

- Trecutul si viitorul designului ultrausor
- Interiorul - eleganta purista
- Partea frontala - atlet musculos
Printre studiile de design si frumusetile auto dintr-o era trecuta ce s-au strans la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Group a prezentat noul BMW 3.0 CSL Hommage - o formidabila declaratie de intentie. Acest automobil este omagiul adus de echipa de design BMW modelului 3.0 CSL, un BMW coupé clasic atemporal si emblematic din anii '70.
"Automobilele Hommage demonstreaza nu numai cat suntem de mandri de patrimoniul nostru, ci si cat de important este trecutul în determinarea viitorului", a declarat Adrian van Hooydonk, vicepresedinte executiv BMW Group Design. "BMW 3.0 CSL Hommage reprezinta o conexiune cu realizarile ingineresti exemplificate de designul ultrausor si performantele BMW 3.0 CSL. Datorita constructiei ultrausoare inteligente si materialelor moderne, 3.0 CSL Hommage aduce caracterul modelului initial în secolul XXI, pe care îl prezinta într-o forma noua si interesanta", a completat el, rezumand abordarea echipei de design în conceperea BMW 3.0 CSL Hommage.
Trecutul si viitorul designului ultrausor
Acronimul "CSL" vine de la "Coupé Sport Leichtbau" (coupé, sport, ultrausor). Cu capota fata si spate, dar si aripile din aluminiu, geamurile din plexiglas si echiparea redusa strict la lucrurile esentiale, vechiul BMW 3.0 CSL a facut ca masa lui sa fie cu aproape 200 de kilograme mai mica decat a "fratelui" BMW 3.0 CS. Astfel, a fost predestinat sa aiba o cariera pe circuitele de curse. Daca materialul preferat era aluminiu în anii '70, astazi vorbim de fibra de carbon - sau plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) - pentru ca ofera raportul optim între masa si rezistenta. Aceste fibre foarte rezistente sunt chiar mai usoare si mai rezistente decat aluminiul. Iar BMW 3.0 CSL Hommage utilizeaza foarte mult acest material compozit high-tech, reinterpretand conceptul designului ultrausor pentru epoca moderna. Oriunde este folosit CFRP, acesta este vizibil - facand ca principiul designului ultrausor sa fie tangibil atat la interior, cat si la exterior. BMW Group este lider mondial în productia si utilizarea CFRP în designul automobilelor si se poate mandri deja cu multi ani de experienta în productia de serie a componentelor structurale din CFRP pentru BMW M si, in special, BMW i.
Exterior: putere si eleganta
Karim Habib, directorul BMW Design, explica gandirea din spatele designului BMW 3.0 CSL Hommage: "Pentru designerii BMW ca noi, BMW 3.0 CSL este un simbol de stil. Combinatia de gene sportive si eleganta genereaza o estetica care cucereste inimi si în prezent. BMW 3.0 CSL Hommage celebreaza multe dintre aceste particularitati caracteristice, dar fara sa le copieze. Categoric, unele paralele nu sunt evidente imediat. Mai degraba ne dorim ca oamenii sa sesizeze similitudinile decat sa le observe imediat".
BMW 3.0 CSL Hommage este o viziune de atletism pur: caroseria alungita începe cu deflectoare de aer specifice, pasaje puternice ale rotilor si spoilere proeminente pe acoperis si în spate. În ciuda dimensiunilor, elementele aerodinamice sunt importante pentru ca aerul sa curga optim de-a lungul partilor laterale ale automobilului. Deflectorul de aer din fata contribuie la ventilarea compartimentului motor, în timp ce aripile de pe rotile spate asigura debitul optim de aer în jurul automobilului. Retrovizoarele laterale mici contribuie la reducerea suplimentara a rezistentei aerodinamice. Spoilerul spate mare creste forta de apasare asupra puntii spate propulsoare, astfel ca îmbunatateste transmisia puterii. Sistemele Air Curtain si Air Breather garanteaza o ventilare optima a pasajelor rotilor. Iar încrederea în sine si calitatile sportive ale BMW 3.0 CSL Hommage sunt rezumate perfect de culoarea originala a predecesorului spiritual - Golf Yellow.
Partea frontala - atlet musculos
Posesor al unei parti frontale care este una dintre cele mai late si cele mai joase existente la un automobil al BMW Group, BMW 3.0 CSL Hommage emana sportivitate si putere pura. În partea centrala, grila BMW a radiatorului este una înalta ca amintire a stilului vertical al grilei de odinioara. Dimensiunea si profunzimea spatiala a grilei simbolizeaza puterea motorului cu sase cilindri dispusi în linie, cu eBoost. În acelasi timp, geometria fin fasonata a cadrului si lamelele grilei ofera partii frontale sentimentul de calitate si exclusivism. Datorita imaginii caracteristice, cu patru ochi, sportivitatea partii frontale vine pe fondul unei interpretari hexagonale si contemporane. Luminile laser si tehnologia LED faciliteaza o grafica subtire si moderna a luminilor, în timp ce conturul plat al farurilor genereaza aspectul concentrat, caracteristic BMW. Un "X" stilizat în interiorul luminilor divide functiile de iluminare si evoca amintirea colantelor pentru faruri, de forma literei X, utilizate candva în cursele de anduranta. Benzile LED orizontale creeaza o conexiune vizuala între faruri si grila radiatorului, dar, în acelasi timp, accentueaza impactul lat si plat al partii frontale. Larg si din fibra de carbon, spliterul frontal reduce spatiul dintre partea frontala si sosea, iar în combinatie cu grila radiatorului ofera o interpretare moderna a "nasului de rechin", distinctiv pentru modelul initial. Cele doua prize circulare si seria de fante alungite aduc un omagiu altor elemente prezente la automobilul anterior, dar ofera o inspiratie noua pentru secolul XXI.
Partile laterale - contrapunct elegant
Partea laterala a automobilului reprezinta un contrapunct elegant la sportivitatea clara a partilor frontala si spate. Ampatamentul lung si capota alungita dau impresia ca extinde silueta Hommage. O linie orizontala continua înconjoara automobilul ca un omagiu adus unei particularitati stilistice a precedentului BMW 3.0 CSL: toate ornamentele din crom. În combinatie cu elementul negru de dedesubt, linia continua intensifica aspectul plat si alungit al partilor laterale.
Un detaliu particular al BMW 3.0 CSL Hommage este linia acoperisului. Împartita în mod constient în trei, linia aminteste de sectiunea superioara distinctiva a BMW 3.0 CS - unul din primele coupé-uri care a avut un acoperis care nu se continua în partea din spate. Comparativ cu omniprezentele coupé-uri fastback de astazi, acesta a fost un element inovator, dar si de design, o particularitate care emana sportivitate si eleganta în egala masura. Ca si BMW 3.0 CSL, Hommage dispune de logo BMW pe fiecare montant C.
Linia umerilor de jur-împrejur este si ea punctul de pornire al suprafetelor subtile, fin sculptate ale partilor laterale. Linia urmeaza dezvoltarea zonelor umbrite din spatele rotilor fata pana la cele luminoase de deasupra rotilor spate. Aceasta interactiune de lumini si umbre ofera miscare si intensitate dinamica suprafetelor generoase ale partilor laterale ale automobilului. Suprafetele din CFRP închis reduc distanta dintre partile laterale si sosea, un nou tribut adus utilizarii consistente a designului usor la BMW 3.0 CSL. În combinatie cu accentele grafice de culoare neagra, elementele ultrausoare de nuanta închisa reduc înaltimea perceputa a automobilului si accentueaza suplimentar silueta plata a acestuia. De 21 de toli si de culoare neagra, jantele din aliaj usor - în versiuni bicolore, mat si lucios - ofera un punct suplimentar de atractie. Totodata, lamelele de control al fluxului de aer din interstitiile jantelor contribuie la optimizarea suplimentara a aerodinamicii.
Partea spate - o prezenta musculoasa
Ca si partea frontala, si spatele automobilului este lat si cu un design musculos. Suprafetele generoase ofera prezenta, iar elementele orizontale accentueaza latimea. O atractie deosebita o reprezinta designul stopurilor: o banda LED, pozitionata deasupra spoilerului, conecteaza cele doua stopuri, astfel partea spate beneficiata de un cadru formal. Puternic sculptata, bara spate cu difuzor CFRP creeaza impresia vizuala a puterii brute de care dispune BMW 3.0 CSL. Chiar si privit de deasupra, BMW 3.0 CSL este extrem de dinamic. De la grila radiatorului la faruri, capota fata urmeaza un "V" lat - o întoarcere nostalgica la un element distinctiv si dinamic al primelor coupé-uri BMW.
Interiorul - eleganta purista
Redus la minimum, interiorul BMW 3.0 CSL Hommage demonstreaza utilizarea designului ultrausor si confera caracterului sportiv o eleganta palpabila. Toate elementele interiorului sunt cele absolut necesare, fiecare componenta are un design de înalta calitate, dar si o functie structurala sau pentru condus. Într-un interior dominat puternic de CFRP, singura prezenta de lemn este "panoul de instrumente" - un element pur structural si dispus transversal. Aceasta reprezinta o referire clara la interiorul vechiului BMW 3.0 CSL, al carui interior dispunea de decoratiuni integrale din lemn. La noua versiune, doar micul afisaj central de încarcare eBoost întrerupe panoul de instrumente din lemn. Infotainmentul este la fel de minimalist în concept: un afisaj central pe coloana de directie informeaza conducatorul cu privire la treapta de viteza actuala, viteza, turatiile si punctul de schimbare.
ADN de curse si design usor cu finete
Printre echipamentele specifice curselor se numara scaunele "scoica" cu cusaturi de înalta calitate, centurile de siguranta cu sase puncte de prindere si dotarile de siguranta, eloxate si de culoare rosie, precum duzele de evacuare pentru spuma de stingere, extinctorul în sine si cele doua comutatoare de pe consola centrala pentru oprire de urgenta, respectiv pentru mecanismul de stingere a incendiului. Singurele elemente din spatele habitaclului sunt cele doua casti integrate în tunelul transmisiei. Cand nu sunt folosite, acestea sunt fixate cu o curea. În locul banchetei sunt doar capacele acumulatorilor de energie eBoost. Tehnologia speciala de reflexie în combinatie cu benzile LED creeaza un efect 3D impresionant asupra capacelor.
Prin utilizarea materialelor de ultima ora si a solutiilor detaliate, BMW 3.0 CSL Hommage afiseaza rafinament tehnic si subtilitate a formei. Prelucrate cu meticulozitate, mansoanele din aluminiu adauga accente de înalta calitate la jonctiunea dintre diferite elemente structurale individuale. Designul usii este pe cat de minimalist, pe atat de expresiv: suprafetele precise si curate urmaresc un arc spre spate, conferind usii o calitate cursiva si dinamica. Deschiderea usilor combina stilul DTM, cu curea de tragere, cu manerul elegant al modelului initial BMW 3.0 CSL, iar rezultatul este o solutie hibrid de curea de tragere din nailon, localizata chiar în spatele manerului din usa. Asemenea interiorului ca ansamblu, acest detaliu da expresie caracterului unic al BMW 3.0 CSL Hommage: o combinatie castigatoare între designul ultrausor, sportivitate si eleganta.
-
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
A2213201704 a2213200904 a2213201604 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Supapa combustibil, 058133517a, vw passat (3c) 1.6b, bse 84 Lei
-
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Vw touran euro 5 2012 5890 €
-
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
-
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Dezmembrez motor piaggio ciao bravo si grillo boxer ambielaj 10 €
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Usa usi portiera portiere dreapta fata dezechipata cu defect... 149.99 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
A1643201404 a1643200204 a1643200304 amk compresor airmatic... 1250 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
-
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei


