BMW 3.0 CSL Hommage, un concept care ne arata trecutul in viitor

- Trecutul si viitorul designului ultrausor
- Interiorul - eleganta purista
- Partea frontala - atlet musculos
Printre studiile de design si frumusetile auto dintr-o era trecuta ce s-au strans la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Group a prezentat noul BMW 3.0 CSL Hommage - o formidabila declaratie de intentie. Acest automobil este omagiul adus de echipa de design BMW modelului 3.0 CSL, un BMW coupé clasic atemporal si emblematic din anii '70.
"Automobilele Hommage demonstreaza nu numai cat suntem de mandri de patrimoniul nostru, ci si cat de important este trecutul în determinarea viitorului", a declarat Adrian van Hooydonk, vicepresedinte executiv BMW Group Design. "BMW 3.0 CSL Hommage reprezinta o conexiune cu realizarile ingineresti exemplificate de designul ultrausor si performantele BMW 3.0 CSL. Datorita constructiei ultrausoare inteligente si materialelor moderne, 3.0 CSL Hommage aduce caracterul modelului initial în secolul XXI, pe care îl prezinta într-o forma noua si interesanta", a completat el, rezumand abordarea echipei de design în conceperea BMW 3.0 CSL Hommage.
Trecutul si viitorul designului ultrausor
Acronimul "CSL" vine de la "Coupé Sport Leichtbau" (coupé, sport, ultrausor). Cu capota fata si spate, dar si aripile din aluminiu, geamurile din plexiglas si echiparea redusa strict la lucrurile esentiale, vechiul BMW 3.0 CSL a facut ca masa lui sa fie cu aproape 200 de kilograme mai mica decat a "fratelui" BMW 3.0 CS. Astfel, a fost predestinat sa aiba o cariera pe circuitele de curse. Daca materialul preferat era aluminiu în anii '70, astazi vorbim de fibra de carbon - sau plastic ranforsat cu fibra de carbon (CFRP) - pentru ca ofera raportul optim între masa si rezistenta. Aceste fibre foarte rezistente sunt chiar mai usoare si mai rezistente decat aluminiul. Iar BMW 3.0 CSL Hommage utilizeaza foarte mult acest material compozit high-tech, reinterpretand conceptul designului ultrausor pentru epoca moderna. Oriunde este folosit CFRP, acesta este vizibil - facand ca principiul designului ultrausor sa fie tangibil atat la interior, cat si la exterior. BMW Group este lider mondial în productia si utilizarea CFRP în designul automobilelor si se poate mandri deja cu multi ani de experienta în productia de serie a componentelor structurale din CFRP pentru BMW M si, in special, BMW i.
Exterior: putere si eleganta
Karim Habib, directorul BMW Design, explica gandirea din spatele designului BMW 3.0 CSL Hommage: "Pentru designerii BMW ca noi, BMW 3.0 CSL este un simbol de stil. Combinatia de gene sportive si eleganta genereaza o estetica care cucereste inimi si în prezent. BMW 3.0 CSL Hommage celebreaza multe dintre aceste particularitati caracteristice, dar fara sa le copieze. Categoric, unele paralele nu sunt evidente imediat. Mai degraba ne dorim ca oamenii sa sesizeze similitudinile decat sa le observe imediat".
BMW 3.0 CSL Hommage este o viziune de atletism pur: caroseria alungita începe cu deflectoare de aer specifice, pasaje puternice ale rotilor si spoilere proeminente pe acoperis si în spate. În ciuda dimensiunilor, elementele aerodinamice sunt importante pentru ca aerul sa curga optim de-a lungul partilor laterale ale automobilului. Deflectorul de aer din fata contribuie la ventilarea compartimentului motor, în timp ce aripile de pe rotile spate asigura debitul optim de aer în jurul automobilului. Retrovizoarele laterale mici contribuie la reducerea suplimentara a rezistentei aerodinamice. Spoilerul spate mare creste forta de apasare asupra puntii spate propulsoare, astfel ca îmbunatateste transmisia puterii. Sistemele Air Curtain si Air Breather garanteaza o ventilare optima a pasajelor rotilor. Iar încrederea în sine si calitatile sportive ale BMW 3.0 CSL Hommage sunt rezumate perfect de culoarea originala a predecesorului spiritual - Golf Yellow.
Partea frontala - atlet musculos
Posesor al unei parti frontale care este una dintre cele mai late si cele mai joase existente la un automobil al BMW Group, BMW 3.0 CSL Hommage emana sportivitate si putere pura. În partea centrala, grila BMW a radiatorului este una înalta ca amintire a stilului vertical al grilei de odinioara. Dimensiunea si profunzimea spatiala a grilei simbolizeaza puterea motorului cu sase cilindri dispusi în linie, cu eBoost. În acelasi timp, geometria fin fasonata a cadrului si lamelele grilei ofera partii frontale sentimentul de calitate si exclusivism. Datorita imaginii caracteristice, cu patru ochi, sportivitatea partii frontale vine pe fondul unei interpretari hexagonale si contemporane. Luminile laser si tehnologia LED faciliteaza o grafica subtire si moderna a luminilor, în timp ce conturul plat al farurilor genereaza aspectul concentrat, caracteristic BMW. Un "X" stilizat în interiorul luminilor divide functiile de iluminare si evoca amintirea colantelor pentru faruri, de forma literei X, utilizate candva în cursele de anduranta. Benzile LED orizontale creeaza o conexiune vizuala între faruri si grila radiatorului, dar, în acelasi timp, accentueaza impactul lat si plat al partii frontale. Larg si din fibra de carbon, spliterul frontal reduce spatiul dintre partea frontala si sosea, iar în combinatie cu grila radiatorului ofera o interpretare moderna a "nasului de rechin", distinctiv pentru modelul initial. Cele doua prize circulare si seria de fante alungite aduc un omagiu altor elemente prezente la automobilul anterior, dar ofera o inspiratie noua pentru secolul XXI.
Partile laterale - contrapunct elegant
Partea laterala a automobilului reprezinta un contrapunct elegant la sportivitatea clara a partilor frontala si spate. Ampatamentul lung si capota alungita dau impresia ca extinde silueta Hommage. O linie orizontala continua înconjoara automobilul ca un omagiu adus unei particularitati stilistice a precedentului BMW 3.0 CSL: toate ornamentele din crom. În combinatie cu elementul negru de dedesubt, linia continua intensifica aspectul plat si alungit al partilor laterale.
Un detaliu particular al BMW 3.0 CSL Hommage este linia acoperisului. Împartita în mod constient în trei, linia aminteste de sectiunea superioara distinctiva a BMW 3.0 CS - unul din primele coupé-uri care a avut un acoperis care nu se continua în partea din spate. Comparativ cu omniprezentele coupé-uri fastback de astazi, acesta a fost un element inovator, dar si de design, o particularitate care emana sportivitate si eleganta în egala masura. Ca si BMW 3.0 CSL, Hommage dispune de logo BMW pe fiecare montant C.
Linia umerilor de jur-împrejur este si ea punctul de pornire al suprafetelor subtile, fin sculptate ale partilor laterale. Linia urmeaza dezvoltarea zonelor umbrite din spatele rotilor fata pana la cele luminoase de deasupra rotilor spate. Aceasta interactiune de lumini si umbre ofera miscare si intensitate dinamica suprafetelor generoase ale partilor laterale ale automobilului. Suprafetele din CFRP închis reduc distanta dintre partile laterale si sosea, un nou tribut adus utilizarii consistente a designului usor la BMW 3.0 CSL. În combinatie cu accentele grafice de culoare neagra, elementele ultrausoare de nuanta închisa reduc înaltimea perceputa a automobilului si accentueaza suplimentar silueta plata a acestuia. De 21 de toli si de culoare neagra, jantele din aliaj usor - în versiuni bicolore, mat si lucios - ofera un punct suplimentar de atractie. Totodata, lamelele de control al fluxului de aer din interstitiile jantelor contribuie la optimizarea suplimentara a aerodinamicii.
Partea spate - o prezenta musculoasa
Ca si partea frontala, si spatele automobilului este lat si cu un design musculos. Suprafetele generoase ofera prezenta, iar elementele orizontale accentueaza latimea. O atractie deosebita o reprezinta designul stopurilor: o banda LED, pozitionata deasupra spoilerului, conecteaza cele doua stopuri, astfel partea spate beneficiata de un cadru formal. Puternic sculptata, bara spate cu difuzor CFRP creeaza impresia vizuala a puterii brute de care dispune BMW 3.0 CSL. Chiar si privit de deasupra, BMW 3.0 CSL este extrem de dinamic. De la grila radiatorului la faruri, capota fata urmeaza un "V" lat - o întoarcere nostalgica la un element distinctiv si dinamic al primelor coupé-uri BMW.
Interiorul - eleganta purista
Redus la minimum, interiorul BMW 3.0 CSL Hommage demonstreaza utilizarea designului ultrausor si confera caracterului sportiv o eleganta palpabila. Toate elementele interiorului sunt cele absolut necesare, fiecare componenta are un design de înalta calitate, dar si o functie structurala sau pentru condus. Într-un interior dominat puternic de CFRP, singura prezenta de lemn este "panoul de instrumente" - un element pur structural si dispus transversal. Aceasta reprezinta o referire clara la interiorul vechiului BMW 3.0 CSL, al carui interior dispunea de decoratiuni integrale din lemn. La noua versiune, doar micul afisaj central de încarcare eBoost întrerupe panoul de instrumente din lemn. Infotainmentul este la fel de minimalist în concept: un afisaj central pe coloana de directie informeaza conducatorul cu privire la treapta de viteza actuala, viteza, turatiile si punctul de schimbare.
ADN de curse si design usor cu finete
Printre echipamentele specifice curselor se numara scaunele "scoica" cu cusaturi de înalta calitate, centurile de siguranta cu sase puncte de prindere si dotarile de siguranta, eloxate si de culoare rosie, precum duzele de evacuare pentru spuma de stingere, extinctorul în sine si cele doua comutatoare de pe consola centrala pentru oprire de urgenta, respectiv pentru mecanismul de stingere a incendiului. Singurele elemente din spatele habitaclului sunt cele doua casti integrate în tunelul transmisiei. Cand nu sunt folosite, acestea sunt fixate cu o curea. În locul banchetei sunt doar capacele acumulatorilor de energie eBoost. Tehnologia speciala de reflexie în combinatie cu benzile LED creeaza un efect 3D impresionant asupra capacelor.
Prin utilizarea materialelor de ultima ora si a solutiilor detaliate, BMW 3.0 CSL Hommage afiseaza rafinament tehnic si subtilitate a formei. Prelucrate cu meticulozitate, mansoanele din aluminiu adauga accente de înalta calitate la jonctiunea dintre diferite elemente structurale individuale. Designul usii este pe cat de minimalist, pe atat de expresiv: suprafetele precise si curate urmaresc un arc spre spate, conferind usii o calitate cursiva si dinamica. Deschiderea usilor combina stilul DTM, cu curea de tragere, cu manerul elegant al modelului initial BMW 3.0 CSL, iar rezultatul este o solutie hibrid de curea de tragere din nailon, localizata chiar în spatele manerului din usa. Asemenea interiorului ca ansamblu, acest detaliu da expresie caracterului unic al BMW 3.0 CSL Hommage: o combinatie castigatoare între designul ultrausor, sportivitate si eleganta.
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
-
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei


