Minunea de la Villa d'Este: conceptul BMW 3.0 CSL Hommage

Minunea de la Villa d'Este: conceptul BMW 3.0 CSL Hommage
  • BMW 3.0 CSL, primul automobil cu ABS
  • Un important model din cursele de motorsport
  • Conceptul va fi dezvaluit saptamana viitoare
Distribuie pe Facebook

Poate cel mai cunoscut concurs de eleganta din Europa se desfasoara la Villa d'Este. Acum, pe 22 mai, in cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW Group va prezenta publicului in premiera noul BMW 3.0 CSL Hommage. Acest model este omagiul pe care echipa de design a BMW il aduce BMW 3.0 CSL, un clasic BMW coupé atemporal si emblematic din anii '70.

BMW 3.0 CSL Hommage este un semn al realizarilor ingineresti oferite de BMW 3.0 CSL prin designul ultrausor si performantele sale. Hommage aduce în prezent caracterul si imaginea predecesorului sau prin materiale de ulitma ora si o forma moderna. Designul BMW 3.0 CSL Hommage degaja dinamica pura, cu o caroserie încadrata de deflectoare de aer, pasaje puternice ale rotilor si spoilere proeminente pe acoperis si în spate. Flancurile extinse reprezinta un contrapunct elegant la sportivitatea distinsa a partilor fata si spate.

Suprafetele subtile si sculptate cu precizie transmit sentimentul de dinamica si exclusivism, în timp ce utilizarea vasta a fibrei de carbon pentru sectiunea inferioara evidentiaza conceptul sistematic de design ultrausor al automobilului. Reducerea cu rigurozitate la o forma simpla a interiorului BMW 3.0 CSL Hommage subliniaza prin design si ergonomie conceptul ultrausor constructiv.

Toate elementele cockpitului sunt reduse la esential. Prin materiale si solutiile de detaliu, Hommage afiseaza o suprematie tehnica si un rafinament formal. Asemenea interiorului ca ansamblu, modelul reflecta caracterul special al BMW 3.0 CSL Hommage, întruchipand o combinatie desavarsita de design ultrausor, sportivitate si eleganta.

BMW 3.0 CSL Hommage

Despre BMW 3.0 CSL

"O companie este ca o fiinta umana. Atata timp cat face sport, este sanatoasa, antrenata, plina de entuziasm si performanta." Aceasta este faimoasa declaratie a lui Robert A. Lutz, pe atunci membru în Consiliul Executiv BMW AG responsabil pentru Sales. Cuvintele marcau lansarea BMW Motorsport GmbH în 1972. La conducerea noii companii avea sa vina Jochen Neerpasch, fost pilot Porsche si Ford Racing Manager pentru Europa, care completa astfel o echipa de management noua, plina de entuziasm. Rolul BMW Motorsport avea sa devina esential pentru imaginea si popularitatea BMW, urmand spusele lui Lutz. BMW Motorsport GmbH, care ulterior avea sa fie redenumita M GmbH, este compania care avea sa deschida noi teritorii de performanta pentru BMW prin gama de modele M si a definit imaginea sportiva a marcii.

Primul proiect important al noii companii avea sa fie BMW 3.0 CSL, un automobil care s-a impus imediat prin performante remarcabile pe circuit. În spatele volanului au stat nume mari precum Niki Lauda, Hans-Joachim Stuck, Dieter Quester sau Pierre Dieudonné. Alaturi de palmares, designul impresionant al BMW 3.0 CSL a marcat profund imaginea sportiva a marcii, modelul castigandu-si în timp supranumele de "Bat Mobile". BMW 3.0 CSL a venit si cu o serie de inovatii deosebit de importante pentru BMW.

BMW 3.0 CSL Hommage

Sub supervizarea lui Paul Rosche a fost prezentat, în premiera pentru istoria marcii, primul motor cu sase cilindri dispusi în linie, cu patru supape pe cilindru. La finalul carierei sale, sub denumirea de Turbo-Coupé, BMW 3.0 CSL, care avea un motor cu capacitatea de trei litri, dezvolta nu mai putin de 800 CP. Unul dintre cele mai puternice modele, care debuta în 1976 cu piloti precum Ronnie Peterson la volan, a fost o versiune CSL cu 3,2 litri bi-turbo. Puterea a trebuit chiar limitata la 750 CP. Acelasi propulsor era si baza pentru monoposturile March din Campionatul European de Formula 2 si asigurau patru titluri în 1974,1979 si 1980 si 1982, cu pilotii Patrick Depailler, Bruno Giacomelli, Marc Surer, respectiv Corrado Fabi.

O alta inovatie si premiera importanta a fost sistemul ABS care a debutat pe 3.0 CSL începand cu 1974, înainte de lansarea pe un model de serie – BMW Seria 7.

In urma cu 40 de ani, BMW 3.0 CSL a fost modelul care a pus bazele proiectului BMW Art Cars. Pasionat de curse auto, Hervé Poulain l-a rugat pe prietenul sau, artistul american Alexander Calder, sa-i picteze automobilul cu care urma sa participe la cursa de 24 de ore de la Le Mans. Chiar daca nu a terminat celebra cursa de anduranta, modelul BMW Art Car a atras atentia celor pasionati de automobile, dar si de arta. Dupa un singur an, modelul se întoarce pe circuitul de la Le Mans - si de aceasta data, automobilul a beneficiat de un design special, realizat de Frank Stella, fiind cel de-al doilea BMW Art Car care a luat parte la Le Mans, o traditie care avea sa fie continuata pana în prezent.

Distribuie pe Facebook
mai multe