Ford Lightweight Concept: Dovada ca un sedan poate cantari cat un supercar

Ford Lightweight Concept: Dovada ca un sedan poate cantari cat un supercar
  • Ford a prezentat oficial conceptul unui sedan cu greutate scazuta
  • Prototipul are la baza un exemplar Fusion si cantareste 1.195 kg
  • Motorizarea este asigurata de o unitate turbo pe benzina, de 1 l
Distribuie pe Facebook

Cresterea permanenta in dimensiuni si dotarile de confort, respectiv siguranta prezente la bord intr-un numar mai mare ca oricand au facut ca masinile de familie sa depaseasca orice limita a bunului simt atunci cand vine vorba de greutate. Din fericire pentru noi, marile companii constructoare de automobile lucreaza deja la cateva solutii pentru inlaturarea acestui inconvenient, conceptul Lightweight de la Ford reprezentand probabil cea mai concreta dovada in acest sens.

Atunci cand vine vorba de obtinerea unor performante deosebite, greutatea reprezinta principalul adversar. Inlaturarea acestui inconvenient poate inseamna o manevrabilitate sporita, o acceleratie mai buna si chiar o capacitate de franare imbunatatita. De asemenea, un automobil usor va avea intotdeauna un consum de carburant redus.

La aceeasi concluzie au ajuns in cele din urma si americanii de la Ford, inginerii producatorului de peste Ocean lucrand in ultima perioada de timp la dezvoltarea unei masini de familie care sa cantareasca mai putin chiar si decat un supercar. Desi aducerea la viata a prototipului Ford Lightweight Concept nu a fost deloc usoara, toata aceasta "bataie de cap" a meritat pe deplin.

Ford Lightweight Concept

Desi la prima vedere arata la fel ca un oricare alt Fusion, demonstratia de maiestrie pusa la cale de inginerii producatorului de peste Ocean cantareste cu peste 300 de kilograme mai putin comparativ cu modelul aflat la baza, reducerea greutatii cu aproximativ 25 de procente rezultand in urma folosirii din abundenta a fibrei de carbon, aluminiului si chiar magneziului.

In plus, sticla de la nivelul lunetei a fost inlocuita cu policarbonat, obtinerea unei mase de numai 1.195 de kilograme fiind posibila, de asemenea, si datorita motorizarii cu doar trei cilindri ascunse sub capota - asa cum probabil ti-ai dat deja seama, vorbim de unitatea supraalimentata 1.0 Ecoboost produsa in uzina Ford de la Craiova.

Din pacate, oficialii constructorului american de automobile nu au precizat si impactul pe care aceasta strategie il are asupra timpului necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 100 km/h, respectiv valorii din dreptul consumului mediu de carburant, insa ceva ne spune ca acesta se va simti din plin. Iar asta multumita si anvelopelor pe 155 / 70.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 5 Iunie 2014