Putea fi primul RS8 din istoria AUDI, dar n-a intrat niciodata in productie. Cum arata limuzina de performanta

Putea fi primul RS8 din istoria AUDI, dar n-a intrat niciodata in productie. Cum arata limuzina de performanta
  • Audi a construit in 2013 un prototip RS8
  • Masina este bazata pe un S8 din a treia generatie
  • A fost expus cu ocazia sfertului de veac implinit de modelele RS
Distribuie pe Facebook

Pentru a marca sfertul de veac implinit de divizia RS, Audi a deschis o expozitie aniversara la Audi Forum din Neckarslum. Printre masinile expuse s-a numarat si un RS8, un prototip de performanta care nu a intrat niciodata in productie.

Constructorul german de automobile a celebrat recent 25 de ani de la lansarea legendarului model RS2 Avant, dezvoltat impreuna cu Porsche, moment care coincide si cu infiintarea diviziei de performanta Audi Sport.

In tot acest timp, Audi a dezvoltat in total 25 de modele de serie care poarta emblema RS, toate putand fi admirate intr-o expozitie aniversara gazduita de Audi Forum din Neckarslum. Pe langa acestea, nemtii au expus si 14 exemplare cu totul si cu totul speciale.

Prototip Audi RS8

Printre ele versiunea de curse a lui TT RS din 2011, RS5-ul DTM care castigat campionatul in 2013 si un prototip RS8 care a atras toate privirile. Limuzina de performanta, fabricata in 2013, o poti admira si tu in imaginile alaturate.

Prototip Audi RS8

Bazata pe un S8 din a treia generatie, masina are cateva elemente caracteristice modelelor RS cum ar fi aripile evazate, spoiler fata redesenat cu prize de aer mai mari, grila neagra cu design de tip fagure, jante bi-colore supradimensionate, capacele oglinzilor exterioare din carbon si, cel mai probabil, terminatii ovale pentru sistemul de evacuare si un difuzor de aer generos.

La interior avem un volan imbracat in Alcantara, turtit in partea de jos, piele neagra cu cusaturi portocalii, ornamente din fibra de carbon si buton de pornire/oprire a motorului imprumutat de la Lamborghini.

Prototip Audi RS8

Constructorul din Ingolstadt nu a oferit detalii despre sistemul de propulsie dar S8-ul din a treia generatie a venit echipat cu un V8 twin-turbo de 4.0 litri care livra ambelor punti 520 de cai putere si 650 Nm cuplu. Cel mai probabil, in cazul unui RS8 de serie, inginerii ar fi stors cativa cai in plus.

Prototip Audi RS8

Cu cateva ajustari pe ici pe colo, acest prototip ar fi fost gata de productie dar Audi a decis pana la urma sa-l tina departe de linia de asamblare.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Concept Car DATA PUBLICĂRII: 23 Iulie 2019