Nissan Leaf este prima masina electrica premiata cu 5 stele de catre Euro NCAP

Nissan Leaf este prima masina electrica premiata cu 5 stele de catre Euro NCAP
Dupa ce prima masina electrica testata de Euro NCAP, Mitsubishi i-MiEV a primit 4 stele in testele de impact, Nissan Leaf, cel mai "verde" japonez al companiei, s-a bucurat de un punctaj maxim.
Distribuie pe Facebook

Nissan Leaf este prima masina electrica premiata cu 5 stele de catre Euro NCAP

Protectia pasagerilor din fata

Compartimentul frontal a ramas intact in testarea la impactul din fata. Consola centrala si structurile din jurul volanului au aratat un oarecare risc de ranire in zona genunchilor, in functie de dimensiunile ocupantilor. In testele cu impact lateral al stalpului, Leaf s-a bucurat de un punctaj maxim, toate zonele manechinelor de test fiind bine protejate. Protectia in zona majoritara a corpului a fost buna, iar in cea a pieptului a fost satisfacatoare. Leaf a fost testat cu o baterie activa - nu s-au intamplat probleme de tip electric sau alte pericole cauzate de acumulatori in timpul testelor. Protectia oferita de scaunele din fata si de tetiere in cazul unui impact din spate a fost catalogata drept slaba.

Nissan Leaf este prima masina electrica premiata cu 5 stele de catre Euro NCAP

Pasagerii copii

Pe baza informatiilor aratate de manechinele-copii, Leaf a primit punctaj maxim pentru protejarea copiilor de 18 luni in testele dinamice. Airbagul pasagerului poate di dezactivat pentru a monta un scaun de copil cu fata inapoi. Insa, informatia oferita de masina pentru a afla statutul de activ/inactiv a airbagului nu este destul de vizibila.

Protectia pietonilor

Bara din fata ofera o protectie in general buna, la impactul cu pietonii. In majoritatea zonelor, capul unui copil care loveste capota va fi protejat destul de bine. Insa in cazul unui impact cu un adult, capota ofera o protectie satisfacatoare sau slaba, depinde de zona.

Sisteme de siguranta

Masina este dotata cu ESP in varianta standard si a raspuns pozitiv cerintelor Euro NCAP. Soferul si pasagerul au amandoi remindere de montare a centurilor de siguranta in varianta standard. In plus, mai exista si un sistem de limitare a vitezei in masina standard. Per total, sistemele de siguranta ale masinii au primit punctaj bun.


Masina testata: Nissan Leaf electrica de 80 Kw, fabricatie 2011, in greutate de 1530 kg.

Nissan Leaf testat la Euro NCAP

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Crash Test DATA PUBLICĂRII: 26 Mai 2011