Euro NCAP a testat noile Renault Espace, Suzuki Vitara, Fiat 500X si Mazda 2

Euro NCAP a testat noile Renault Espace, Suzuki Vitara, Fiat 500X si Mazda 2
  • Renault Espace - punctaj maxim de 5 stele la siguranta
  • Fiat 500X - cel mai slab punctaj din seria
  • Mazda 2 - numai 4 stele
Distribuie pe Facebook

Autoritatea europeana in domeniul sigurantei rutiere, Euro NCAP, a mai realizat o serie de teste. In ultima sesiune a pus la grele incercari 4 modele care sunt pe piata europeana: Renault Espace, Mazda 2, Fiat 500X si Suzuki Vitara. Doua u primit punctaj maxim, doua doar 4 stele.

Renault Espace - punctaj maxim de 5 stele la siguranta

Espace este un automobil din clasa monovolumelor mari. Noua generatie a primit 5 stele, adica numarul maxim dupa ultimele standarde, avand un punctaj bun la toate cele 4 categorii. In ceea ce priveste protectia pasagerilor adulti, masina s-a bucurat de 82% din totalul de puncte, in cazul protectiei copiilor 89%, adica foarte mult, la protectia pietonilor a primit 70% si multumita sistemelor electronice de la bord a primit si 80% pentru asistenta soferului. Se pare ca numarul optiunilor legate de siguranta rutiera, cum ar fi avertizarea la depasirea benzii sau franarea automata in caz de pericol iminent au dus la cele 5 stele de care se bucura acum noul Renault Espace 2015.

Sesiune Euro NCAP 2015

Sesiune Euro NCAP 2015Sesiune Euro NCAP 2015

Mazda 2 - numai 4 stele

Cei de la Euro NCAP au testat noua Mazda 2, un vehicul subcompact de oras cu o greutate de 1027 kilograme. Masina s-a descurcat bine la toate categoriile, dar a fost depunctata din cauza ca lipsesc, chiar si optionale, unele dotari de siguranta care pot salva vieti. La protejarea pasagerilor adulti masina a primit 86%, la protejarea copiilor a primit 78%, destul de putin dupa standardele altor concurenti, la protectia pietonilor 84% si in cazul sistemelor auxiliare numai 64%. Oricum, Mazda este o marca preocupata de siguranta si fiabilitate, iar acest rezultat nu va face decat sa-i puna pe japonezi la treaba si sa vina in randul lumii cu o serie de sisteme menite sa asigure un plus de siguranta in traficul rutier.

Sesiune Euro NCAP 2015

Sesiune Euro NCAP 2015

Suzuki Vitara - 5 stele, punctaj maxim

Noul Suzuki Vitara, care, desi poate aduce din unele unghiuri cu Range Rover Evoque, se pare ca este o masina buna. Micul SUV a primit punctaj maxim, mai ales pentru ca a reusit sa obtina 89% in ceea ce priveste siguranta pasagerilor adulti de pe locurile din fata. Protectia copiilor s-a bucurat de 76% din totalul punctelor, protejarea pietonilor in caz de impact frontal a avut 76% din puncte si sistemele de siguranta au contribuit cu 75% din puncte. Oricum, se pare ca noul Vitara a primit punctaj pozitiv, maximum oferit de Euro NCAP, in primul rand dupa cum s-a comportat masina in cazul impactului frontal, lateral sau la simularea cu un stalp, acolo unde este cel mai important: protejarea pasagerilor din fata.

Sesiune Euro NCAP 2015

Fiat 500X - cel mai slab punctaj din seria

Micul MPV de la Fiat care se doreste a fi un crossover urban a avut cel mai slab punctaj din seria realizata in aceasta luna de Euro NCAP. In ceea ce priveste protectia pasagerilor a avut 86% din totalul punctelor, mai bine decat Espace, 85% pentru protectia pasagerilor, la fel ca si Suzuki Vitara, 74% in cazul protejarii pietonilor si 64% din totalul punctelor pentru sistemele de siguranta auxiliare. In total, masina este una sigura, dar noile standarde ale celor de la Euro NCAP pun foarte mult accent pe tehnologie si inovatie, mai ales multitudinea de sisteme active si pasive care il impiedica pe sofer sa faca accidente, iar marca Fiat se pare ca a ramas in urma la acest capitol.

Sesiune Euro NCAP 2015Sesiune Euro NCAP 2015

Sesiune Euro NCAP 2015

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (10) Poze Sesiune Euro NCAP 2015
mai multe