Punctaj maxim pentru Honda CR-V la ultimele teste realizate de Euro NCAP

Punctaj maxim pentru Honda CR-V la ultimele teste realizate de Euro NCAP
5 stele, atat a primit in urma testelor de impact si siguranta realizate de autoritatea europeana in domeniu, Euro NCAP. Noul SUV al japonezilor a fost chiar declarat unul dintre cele mai sigure vehicule din segment.
Distribuie pe Facebook

Noile sisteme de evaluare propuse de Euro NCAP sunt din ce in ce mai drastice, tocmai pentru a forta fabricantii sa realizeze masini cat mai sigure. Noul Honda CR-V a obtinut punctajul maxim de 5 stele, acumuland puncte multe la toate cele 4 categorii: siguranta pasagerilor adulti, siguranta copiilor, siguranta pietonilor si sistemele de siguranta din oferta producatorului.

In ceea ce priveste pasagerii adulti, noul CR-V a obtinut 93% din punctaj, ceea ce este excelent. Nu au fost semnalate zone de protectie proasta in niciun caz de impact, lateral, frontal sau din spate.

Copiii de mai multe varste, aflati in scaune speciale, au fost protejati bine, iar la acest capitol Honda CR-V a primit 74% din totalul punctajului.

Honda CR-V 2014

Pietonii sunt si eu destul de protejati in cazul in care sunt loviti de un model CR-V 2014, pentru ca aceasta masina a reusit sa obtina 68% din totalul de punctaj. Aici, masina a fost depunctata din cauza unor zone ale capotei care nu ofera o siguranta totala in cazul unui impact cu zona capului.

Sistemele electronice de siguranta au reusit sa obtina 66% din punctaj, pentru ca producatorul japonez nu este foarte darnic cu optiunile de siguranta in varianta standard.

De la introducerea actualului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele – Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic si cel mai recent CR-V.

Ce face ca Honda CR-V sa fie o masina sigura?

Vehicle Stability Assist (VSA – controlul stabilităţii şi tracţiunii) cu Traction Control
VSA este proiectat pentru a asista şoferul în menţinerea controlului la virări, accelerări şi manevre bruşte prin acţionarea frânelor – pe partea dreaptă sau stângă – în funcţie de necesitate, şi prin modularea cuplului motorului.

Motion Adaptive Electric Power Steering (MA-EPS – Servodirecţie asistată electronic cu funcţionare adaptivă)
Acest sistem detectează instabilitatea în condiţii de aderenţă redusă, atât în timpul virării cât şi la frânare şi acţionează imediat sistemul de direcţie pentru a avertiza şoferul să vireze în direcţia corectă. Mai mult, pentru a îmbunătăţi eficienţa şi pentru a optimiza răspunsul şoferului, sistemul ajută la stabilizarea frânării şi la reducerea subvirării şi supravirării.

Emergency Stop System (ESS)
Sistemul ESS activează automat sistemul de frânare şi luminile de avarie (semnalizatoarele) atunci când detectează o sistuaţie de frânare de urgenţă. Semnalizatoarele clipesc repede pentru a avertiza şoferii din spate că vehicul frânează de urgenţă, reducând riscul producerii unei coliziuni.

Advanced Driving Assist Systems (ADAS – sisteme avansate de siguranţă pentru asistarea şoferului)

O gamă de trei tehnologii avansate ce aduc siguranţa la un alt nivel:

Lane Keeping Assist System (LKAS – sistem menţinere bandă de circulaţie)
Sistemul LKAS utilizează o cameră pentru a detecta devierea vehiculului de pe banda de circulaţie şi oferă cuplu de virare atunci când este necesar, sporind astfel siguranţa.

Adaptive Cruise Control (ACC – control automat adaptiv al vitezei de croazieră)
Sistemul ACC vă permite să alegeţi atât viteza de croazieră cât şi distanţa faţă de autovehiculul din faţă. Dacă acestea scad sub nivelul setat, sistemul va decelera instant. În situaţia în care este necesară o decelerare mai rapidă, sistemul ACC va avertiza şoferul pentru a frâna.

Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire şi frânare în caz de coliziune).

Sistemul CMBS monitorizează distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi viteza de reducere a acestei distanţe, avertizând şoferul când este iminentă o coliziune şi ajutându-l să reducă viteza impactului atunci când coliziunea nu mai poate fi evitată.

Toate sistemele ADAS sunt proiectate pentru a ajuta şoferul şi nu pentru a acţiona în locul său.

Structură Advanced Compatibility Engineering (ACE - proiectare de compatibilitate avansată)

Structura ACE oferă o protecţie sporită pasagerilor pentru o varietate largă de condiţii de impact. Un cadru principal, cu formă de poligon, montat în partea anterioară, este proiectat pentru a preveni deformarea cabinei prin distribuirea forţelor prin elemente absorbante îndepărtându-le de habitaclu. Mai mult, structura ACE ajută la reducerea posibilităţii apariţiei unor situaţii de sub- sau supravirare, lucru extrem de important atunci când are loc o coliziune frontală între autovehicule având înălţime, greutate sau şasiu diferite.

Honda CR-V 2014

Protecţia pietenilor
Partea frontală a noului model CR-V a fost proiectată pentru a absorbi energia în cazul unei coliziuni cu un pieton. Caracteristicile de reducere a leziunilor produse pietonilor includ:
o zonă fără obstacole sub capotă ce oferă un spaţiu mai mare pentru deformare.
pivoţi ştergătoare parbriz proiectaţi pentru a se rupe în cazul unui impact.
aripi şi balamale capotă ce absorb energia.

Sistem tetiere active
Scaunele anterioare ale noului CR-V sunt dotate cu un sistem de tetiere active, ce este proiectat pentru a reduce severitatea leziunilor gâtului în cazul unui impact posterior.

Distribuie pe Facebook
mai multe