Editorial: cursele ilegale din Bucuresti, fictiune sau realitate?

- Rondul de la stadion, locul actual de intalnire a "pasionatilor"
- Piata Victoriei, preferat de cei care doresc sa fie vazuti
- Cursele ilegale de acum, in cercuri restranse si fara reclama
Vremea in care se adunau masinile la Pescarus si plecau in coloana ca sa faca liniute la Baneasa, in Voluntari, la Snagov sau pe cheiul Dambovitei a devenit istorie. Cu toate astea, inca se mai organizeaza cateva curse de strada in Bucuresti, dar intr-un cerc mult mai restrans si fara atata 'publicitate'.
Acele adunari uriase din fiecare zi de vineri, din parcarea de la Herastrau sau pe piatra cubica de la Pescarus, orchestrate de bagheta magica a lui Micutzu, au ramas acum doar in amintirea noastra. Masinile erau mai modeste si lumea era diferita ca acum, dar totul parca era mai frumos. Daca la acea vreme plecam cate 50-60 de masini la Ciolpani ca sa ne dam pe DN1, daca jumatate din cei prezenti care flancau soseaua erau doar gura-casca, daca majoritatea veneau ca la spectacol, doar sa priveasca, ei bine, acum... toata lumea este gura-casca.
Adunarile de acum din Bucuresti au loc in week-end, fie la Piata Victoriei, fie la rond, la stadion. Parcarea de la "Biblioteca" a fost inchisa, probabil din cauza samantarilor care veneau in numar tot mai mare. De fapt, mancatorii de seminte care lasa in urma lor munti de coji, ambalaje de chipsuri, sticle de suc si bere goale sau pungi de la Mc stau acum la rond si in Piata Victoriei. In asta s-au transformat pasionati de odinioara: in niste nesimtiti care arunca pe jos tot gunoiul din dotare, confundand strada si locul in care se intorc saptamana viitoare cu o groapa de gunoi. Cei care au legatura cu fenomenul auto sunt extrem de putini...
Acum, la Piata Victoriei se aduna lume in numar destul de mare. La rond la fel. Dar scopul acum este putin diferit: sa se etaleze si sa se dea in spectacol. Daca nu pleci cu scartait de roti din parcare, chiar daca tu ai 100 cp sub capota, n-ai facut nicio combinatie. Daca nu pleci cu motocicleta in blana maxima, sperand sa se uite dupa tine vreo domnisoara in calduri, esti chiar fraier. Din pacate, acum nu mai sunt masinile in centrul atentiei, ci unicul scop al intalnirilor "intre pasionati" este cum sa te faci cat mai admirat. Ca in club, unde toti cocalarii uita ca trebuie sa se distreze, baga intr-o mana paharul de whisky, in cealalata un trabuc, si se apuca de ginit...
Poate ca nu multi dintre voi ati apucat vremurile de la Pescarus sau Herastrau ca sa intelegeti ce zic. Toata lumea care venea la intalniri acum 10 ani se cunostea, toata lumea vorbea, nu erau bisericute, toata lumea facea ceva. Unii se dadeau mari cu muzica din portbagaj, altii faceau cerculete, altii puneau la cale locul urmatoarelor liniute nocturne si altii faceau poze si filme pe care abia asteptau sa le bage pe forum. Acum e mai simplu si mai penibil: speli masina inainte, o parchezi cat mai in mijloc, dupa care stai ca fraierul si casti gura la altii. Dragut, daca iti plac motoarele, nimic de zis, ca la Victoriei ai ce sa vezi, sunt destui care vin cu masini puternice si pleaca in tromba sau de-a latul, dar parca prea e pueril...
Ma bucur ca mai sunt cativa cu adevarat pasionati care prefera sa se adune in locuri mai restranse. Nu vor publicitate, nu vor reclama sau admiratie din partea unor femei imaginare. Se aduna cuminti in parcarea unui fost complex industrial, stau la discutii, dau o tura de oras si cu asta basta. Mai sunt si cei care inca organizeaza curse nocturne pe drumuri publice. Nu se mai fac anunturile ca alta data pe forum, despre locatie si ora. Totul este restrans, prin intermediul unui eveniment privat pe Facebook, la care primesc acces doar cei invitati, in jur de 10-15 persoane.
Sa nu credeti ca e vorba de curse pe bani. Intr-adevar, sunt doar masini scumpe si exclusiviste, cum ar fi Audi RS4, Nissan GT-R, BMW-uri supra-alimentate, BMW M5 si alte cele destul de scumpe. Dar niciodata nu a fost vorba de bani la cursele din Romania. Si acum, ca si acum 10 ani, cand s-au adunat vreo 400 de oameni ca sa vada pe A1 cursa dintre Subaru si Supra, e vorba numai de pasiune. Si stiti ce e cel mai interesant? E ca niciodata nu au avut loc accidente la cursele ilegale, mai ales atunci cand sunt facute cu cap. Fara spectatori, fara lume multa, doar in zone inchise si fara locuinte din care cineva ar putea suna la politie. Ultima oara, acum cateva saptamani cand a fost cald, am asistat la asa ceva undeva pe centura, unde se construieste o portiune de drum nou, langa prelungirea Ghencea. Sigur, restrans, cuminte.
Stiu, nu trebuie sustinute astfel de activitati. Nu degeaba se chinuie unii sa organizeze drag-racing pe aeroporturi, intr-un cadru legal si sigur. Daca ai chef de nebunii, iti faci o masina speciala si te duci pe aeroport sa-ti faci damblaua. Problema este ca la cursele legale competitia a cam disparut. Adica au aparut multe automobile special concepute pentru asa ceva iar masinile de serie sau cu putine modificari nu au nicio sansa de izbanda. De unde si dorinta unora de a face liniute nocturne, atunci cand li se scoala, dupa care pleaca acasa linistiti cu aceeasi masina...
Ca sa revin la subiect, cursele ilegale din Romania nu au disparut. Sunt reale, dar mai rare. Inainte se faceau in fiecare saptamana, zeci si sute de masini plecau pe langa Bucuresti si se dadeau cu orele pana cand gramada de oameni era pusa pe fuga de politie sau se termina benzina. Acum aceste curse s-au transformat in evenimente foarte restranse, care au loc rar, probabil o data pe luna, atunci cand se sincronizeaza mai multi pasionati. In schimb, toata pasiunea de alta data s-a transformat in concursul "care e cel mai smecher din parcare de la Victoriei". Nu mai este entuziasmul de alta data. Nici oamenii de alta data. Acum vin multi flacai cu freza de cocos, imbracati de club, care si-au facut un obicei (prost), ca asa e cool, sa arda gazul langa BMW-ul lui tata la Victoriei cateva ore, dupa care merg in Gaia. Din pacate, oamenii care se intalnesc acum crezand ca le plac masinile vor doar sa se etaleze si sa manance seminte. Cu regret am observat ca asta a devenit viata de noapte de alta data: floare si bostan.
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Bara spate audi a4 b8/8k s-line (facelift) an 2011 2012 2013... 700 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
Bara fata toyota verso 09/13 1032 Lei
20504348 20745795 207457950 735284-5001s garrett turbosuflanta... 300 €
-
Alfa-romeo giulietta 2.0 jtdm collezione aut. xenon clima... 6990 €
3773781 5042522420 hy40v 504108310 504108308 holset turbo... 2500 Lei
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Ceasuri bord digitale audi a4 b9 8w / a5 8w / q5 fy (virtual... 4500 Lei
-
00670051811 a670051811 ihi turbosuflanta alfa romeo stelivio /... 1750 Lei
Jante aliaj 16 zoll marca dezent, gama dacia duster, mazda,... 1000 Lei
Jante aliaj 16 - set alfa romeo 147 [facelift] [2004 - 2010] 750 Lei
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Grila stergator dr vw tiguan 2008-2013 100 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll originale audi q5 / mercedes / vw/ seat /... 2000 Lei
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
5802204204 5801527202 789499-5003s garrett turbo iveco... 5000 Lei
-
0445111143 5802846337 bosch injector iveco daily vi 2.3 750 Lei
Sh01-13700 810358-5002 810358-0002 garrett biturbo mazda 3/6... 300 €
0445118009 a6540700087 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
504047816 3598718 87803115 504082710 hx35 holset turbosuflanta... 1750 Lei
Vw passat 2.0 tdi /150 cp euro 6 an fab. 2015 8950 €
-
42609705 3110100000000x compressor a/c chevrolet bolt ev opel... 2500 Lei
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei
-
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
0445120007 0986435508 bosch injector daf /iveco eurocarg /new... 450 Lei
0445010414 55253490 55243307 bosch pompa inalta presiune... 1000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei


