Editorial: cursele ilegale din Bucuresti, fictiune sau realitate?

- Rondul de la stadion, locul actual de intalnire a "pasionatilor"
- Piata Victoriei, preferat de cei care doresc sa fie vazuti
- Cursele ilegale de acum, in cercuri restranse si fara reclama
Vremea in care se adunau masinile la Pescarus si plecau in coloana ca sa faca liniute la Baneasa, in Voluntari, la Snagov sau pe cheiul Dambovitei a devenit istorie. Cu toate astea, inca se mai organizeaza cateva curse de strada in Bucuresti, dar intr-un cerc mult mai restrans si fara atata 'publicitate'.
Acele adunari uriase din fiecare zi de vineri, din parcarea de la Herastrau sau pe piatra cubica de la Pescarus, orchestrate de bagheta magica a lui Micutzu, au ramas acum doar in amintirea noastra. Masinile erau mai modeste si lumea era diferita ca acum, dar totul parca era mai frumos. Daca la acea vreme plecam cate 50-60 de masini la Ciolpani ca sa ne dam pe DN1, daca jumatate din cei prezenti care flancau soseaua erau doar gura-casca, daca majoritatea veneau ca la spectacol, doar sa priveasca, ei bine, acum... toata lumea este gura-casca.
Adunarile de acum din Bucuresti au loc in week-end, fie la Piata Victoriei, fie la rond, la stadion. Parcarea de la "Biblioteca" a fost inchisa, probabil din cauza samantarilor care veneau in numar tot mai mare. De fapt, mancatorii de seminte care lasa in urma lor munti de coji, ambalaje de chipsuri, sticle de suc si bere goale sau pungi de la Mc stau acum la rond si in Piata Victoriei. In asta s-au transformat pasionati de odinioara: in niste nesimtiti care arunca pe jos tot gunoiul din dotare, confundand strada si locul in care se intorc saptamana viitoare cu o groapa de gunoi. Cei care au legatura cu fenomenul auto sunt extrem de putini...
Acum, la Piata Victoriei se aduna lume in numar destul de mare. La rond la fel. Dar scopul acum este putin diferit: sa se etaleze si sa se dea in spectacol. Daca nu pleci cu scartait de roti din parcare, chiar daca tu ai 100 cp sub capota, n-ai facut nicio combinatie. Daca nu pleci cu motocicleta in blana maxima, sperand sa se uite dupa tine vreo domnisoara in calduri, esti chiar fraier. Din pacate, acum nu mai sunt masinile in centrul atentiei, ci unicul scop al intalnirilor "intre pasionati" este cum sa te faci cat mai admirat. Ca in club, unde toti cocalarii uita ca trebuie sa se distreze, baga intr-o mana paharul de whisky, in cealalata un trabuc, si se apuca de ginit...
Poate ca nu multi dintre voi ati apucat vremurile de la Pescarus sau Herastrau ca sa intelegeti ce zic. Toata lumea care venea la intalniri acum 10 ani se cunostea, toata lumea vorbea, nu erau bisericute, toata lumea facea ceva. Unii se dadeau mari cu muzica din portbagaj, altii faceau cerculete, altii puneau la cale locul urmatoarelor liniute nocturne si altii faceau poze si filme pe care abia asteptau sa le bage pe forum. Acum e mai simplu si mai penibil: speli masina inainte, o parchezi cat mai in mijloc, dupa care stai ca fraierul si casti gura la altii. Dragut, daca iti plac motoarele, nimic de zis, ca la Victoriei ai ce sa vezi, sunt destui care vin cu masini puternice si pleaca in tromba sau de-a latul, dar parca prea e pueril...
Ma bucur ca mai sunt cativa cu adevarat pasionati care prefera sa se adune in locuri mai restranse. Nu vor publicitate, nu vor reclama sau admiratie din partea unor femei imaginare. Se aduna cuminti in parcarea unui fost complex industrial, stau la discutii, dau o tura de oras si cu asta basta. Mai sunt si cei care inca organizeaza curse nocturne pe drumuri publice. Nu se mai fac anunturile ca alta data pe forum, despre locatie si ora. Totul este restrans, prin intermediul unui eveniment privat pe Facebook, la care primesc acces doar cei invitati, in jur de 10-15 persoane.
Sa nu credeti ca e vorba de curse pe bani. Intr-adevar, sunt doar masini scumpe si exclusiviste, cum ar fi Audi RS4, Nissan GT-R, BMW-uri supra-alimentate, BMW M5 si alte cele destul de scumpe. Dar niciodata nu a fost vorba de bani la cursele din Romania. Si acum, ca si acum 10 ani, cand s-au adunat vreo 400 de oameni ca sa vada pe A1 cursa dintre Subaru si Supra, e vorba numai de pasiune. Si stiti ce e cel mai interesant? E ca niciodata nu au avut loc accidente la cursele ilegale, mai ales atunci cand sunt facute cu cap. Fara spectatori, fara lume multa, doar in zone inchise si fara locuinte din care cineva ar putea suna la politie. Ultima oara, acum cateva saptamani cand a fost cald, am asistat la asa ceva undeva pe centura, unde se construieste o portiune de drum nou, langa prelungirea Ghencea. Sigur, restrans, cuminte.
Stiu, nu trebuie sustinute astfel de activitati. Nu degeaba se chinuie unii sa organizeze drag-racing pe aeroporturi, intr-un cadru legal si sigur. Daca ai chef de nebunii, iti faci o masina speciala si te duci pe aeroport sa-ti faci damblaua. Problema este ca la cursele legale competitia a cam disparut. Adica au aparut multe automobile special concepute pentru asa ceva iar masinile de serie sau cu putine modificari nu au nicio sansa de izbanda. De unde si dorinta unora de a face liniute nocturne, atunci cand li se scoala, dupa care pleaca acasa linistiti cu aceeasi masina...
Ca sa revin la subiect, cursele ilegale din Romania nu au disparut. Sunt reale, dar mai rare. Inainte se faceau in fiecare saptamana, zeci si sute de masini plecau pe langa Bucuresti si se dadeau cu orele pana cand gramada de oameni era pusa pe fuga de politie sau se termina benzina. Acum aceste curse s-au transformat in evenimente foarte restranse, care au loc rar, probabil o data pe luna, atunci cand se sincronizeaza mai multi pasionati. In schimb, toata pasiunea de alta data s-a transformat in concursul "care e cel mai smecher din parcare de la Victoriei". Nu mai este entuziasmul de alta data. Nici oamenii de alta data. Acum vin multi flacai cu freza de cocos, imbracati de club, care si-au facut un obicei (prost), ca asa e cool, sa arda gazul langa BMW-ul lui tata la Victoriei cateva ore, dupa care merg in Gaia. Din pacate, oamenii care se intalnesc acum crezand ca le plac masinile vor doar sa se etaleze si sa manance seminte. Cu regret am observat ca asta a devenit viata de noapte de alta data: floare si bostan.
-
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
-
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
-
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
-
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei


