Editorial: cursele ilegale din Bucuresti, fictiune sau realitate?
- Rondul de la stadion, locul actual de intalnire a "pasionatilor"
- Piata Victoriei, preferat de cei care doresc sa fie vazuti
- Cursele ilegale de acum, in cercuri restranse si fara reclama
Vremea in care se adunau masinile la Pescarus si plecau in coloana ca sa faca liniute la Baneasa, in Voluntari, la Snagov sau pe cheiul Dambovitei a devenit istorie. Cu toate astea, inca se mai organizeaza cateva curse de strada in Bucuresti, dar intr-un cerc mult mai restrans si fara atata 'publicitate'.
Acele adunari uriase din fiecare zi de vineri, din parcarea de la Herastrau sau pe piatra cubica de la Pescarus, orchestrate de bagheta magica a lui Micutzu, au ramas acum doar in amintirea noastra. Masinile erau mai modeste si lumea era diferita ca acum, dar totul parca era mai frumos. Daca la acea vreme plecam cate 50-60 de masini la Ciolpani ca sa ne dam pe DN1, daca jumatate din cei prezenti care flancau soseaua erau doar gura-casca, daca majoritatea veneau ca la spectacol, doar sa priveasca, ei bine, acum... toata lumea este gura-casca.
Adunarile de acum din Bucuresti au loc in week-end, fie la Piata Victoriei, fie la rond, la stadion. Parcarea de la "Biblioteca" a fost inchisa, probabil din cauza samantarilor care veneau in numar tot mai mare. De fapt, mancatorii de seminte care lasa in urma lor munti de coji, ambalaje de chipsuri, sticle de suc si bere goale sau pungi de la Mc stau acum la rond si in Piata Victoriei. In asta s-au transformat pasionati de odinioara: in niste nesimtiti care arunca pe jos tot gunoiul din dotare, confundand strada si locul in care se intorc saptamana viitoare cu o groapa de gunoi. Cei care au legatura cu fenomenul auto sunt extrem de putini...
Acum, la Piata Victoriei se aduna lume in numar destul de mare. La rond la fel. Dar scopul acum este putin diferit: sa se etaleze si sa se dea in spectacol. Daca nu pleci cu scartait de roti din parcare, chiar daca tu ai 100 cp sub capota, n-ai facut nicio combinatie. Daca nu pleci cu motocicleta in blana maxima, sperand sa se uite dupa tine vreo domnisoara in calduri, esti chiar fraier. Din pacate, acum nu mai sunt masinile in centrul atentiei, ci unicul scop al intalnirilor "intre pasionati" este cum sa te faci cat mai admirat. Ca in club, unde toti cocalarii uita ca trebuie sa se distreze, baga intr-o mana paharul de whisky, in cealalata un trabuc, si se apuca de ginit...
Poate ca nu multi dintre voi ati apucat vremurile de la Pescarus sau Herastrau ca sa intelegeti ce zic. Toata lumea care venea la intalniri acum 10 ani se cunostea, toata lumea vorbea, nu erau bisericute, toata lumea facea ceva. Unii se dadeau mari cu muzica din portbagaj, altii faceau cerculete, altii puneau la cale locul urmatoarelor liniute nocturne si altii faceau poze si filme pe care abia asteptau sa le bage pe forum. Acum e mai simplu si mai penibil: speli masina inainte, o parchezi cat mai in mijloc, dupa care stai ca fraierul si casti gura la altii. Dragut, daca iti plac motoarele, nimic de zis, ca la Victoriei ai ce sa vezi, sunt destui care vin cu masini puternice si pleaca in tromba sau de-a latul, dar parca prea e pueril...
Ma bucur ca mai sunt cativa cu adevarat pasionati care prefera sa se adune in locuri mai restranse. Nu vor publicitate, nu vor reclama sau admiratie din partea unor femei imaginare. Se aduna cuminti in parcarea unui fost complex industrial, stau la discutii, dau o tura de oras si cu asta basta. Mai sunt si cei care inca organizeaza curse nocturne pe drumuri publice. Nu se mai fac anunturile ca alta data pe forum, despre locatie si ora. Totul este restrans, prin intermediul unui eveniment privat pe Facebook, la care primesc acces doar cei invitati, in jur de 10-15 persoane.
Sa nu credeti ca e vorba de curse pe bani. Intr-adevar, sunt doar masini scumpe si exclusiviste, cum ar fi Audi RS4, Nissan GT-R, BMW-uri supra-alimentate, BMW M5 si alte cele destul de scumpe. Dar niciodata nu a fost vorba de bani la cursele din Romania. Si acum, ca si acum 10 ani, cand s-au adunat vreo 400 de oameni ca sa vada pe A1 cursa dintre Subaru si Supra, e vorba numai de pasiune. Si stiti ce e cel mai interesant? E ca niciodata nu au avut loc accidente la cursele ilegale, mai ales atunci cand sunt facute cu cap. Fara spectatori, fara lume multa, doar in zone inchise si fara locuinte din care cineva ar putea suna la politie. Ultima oara, acum cateva saptamani cand a fost cald, am asistat la asa ceva undeva pe centura, unde se construieste o portiune de drum nou, langa prelungirea Ghencea. Sigur, restrans, cuminte.
Stiu, nu trebuie sustinute astfel de activitati. Nu degeaba se chinuie unii sa organizeze drag-racing pe aeroporturi, intr-un cadru legal si sigur. Daca ai chef de nebunii, iti faci o masina speciala si te duci pe aeroport sa-ti faci damblaua. Problema este ca la cursele legale competitia a cam disparut. Adica au aparut multe automobile special concepute pentru asa ceva iar masinile de serie sau cu putine modificari nu au nicio sansa de izbanda. De unde si dorinta unora de a face liniute nocturne, atunci cand li se scoala, dupa care pleaca acasa linistiti cu aceeasi masina...
Ca sa revin la subiect, cursele ilegale din Romania nu au disparut. Sunt reale, dar mai rare. Inainte se faceau in fiecare saptamana, zeci si sute de masini plecau pe langa Bucuresti si se dadeau cu orele pana cand gramada de oameni era pusa pe fuga de politie sau se termina benzina. Acum aceste curse s-au transformat in evenimente foarte restranse, care au loc rar, probabil o data pe luna, atunci cand se sincronizeaza mai multi pasionati. In schimb, toata pasiunea de alta data s-a transformat in concursul "care e cel mai smecher din parcare de la Victoriei". Nu mai este entuziasmul de alta data. Nici oamenii de alta data. Acum vin multi flacai cu freza de cocos, imbracati de club, care si-au facut un obicei (prost), ca asa e cool, sa arda gazul langa BMW-ul lui tata la Victoriei cateva ore, dupa care merg in Gaia. Din pacate, oamenii care se intalnesc acum crezand ca le plac masinile vor doar sa se etaleze si sa manance seminte. Cu regret am observat ca asta a devenit viata de noapte de alta data: floare si bostan.
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 €
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Set rulment roata peugeot 406 cupe 8c bta h2p002bta 197.21 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 € Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 €
- Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Set rulment roata audi a3 8l1 bta h2w004bta 127.49 Lei
- Rola intinzator curea alternator bmw 3 touring e46 bta e2b5006bta 114.25 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei
- Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei
- Rola intinzator curea alternator bmw 5 e39 bta e2b5006bta 114.25 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei
- Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei Intinzator curea curea distributie ford focus ii da bta... 98.85 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei