Cum sa scapi de aglomeratie incalcand legea in Bucuresti, dar fara sa fii prins
- Politia Rutiera organizeaza actiuni doar de dragul presei
- Intersectiile sunt monitorizate video dar nu se dau amenzi
- Soferii din Bucuresti, campioni la trecut pe rosu si la ocolit statia de tramvai
Am scris zeci sau chiar sute de articole despre felul in care se circula prin Bucuresti, mai ales in aceasta perioada aglomerata, cand au inceput scolile si vremea urata pune stapanire peste noi. Dar acum, cu scuzele de rigoare fata de cei destul de inteligenti incat sa intelegea subiectul asta, va voi indemna sa incalcati legea. Flagrant.
De fiecare data cand am incercat sa gasesc un vinovat pentru haosul, nesimtirea si aglomeratia din trafic, absolut mereu, am gasit ca unic vinovat Politia Rutiera. Aceasta pur si simplu nu isi face treaba. Punct. Orice ar zice lumea legat de educatie sau de infrastructura, unicul vinovat este Politia Rutiera. Pentru ca soferul roman nu se va invata niciodata cu frumosul, ci doar daca ii umbli la buzunar: arde-i unui nesimtit care ocoleste scuarul de tramvai o amenda de 1000 de lei si te asigur ca niciodata nu o va mai lua pe acolo! Dar cine sa-i dea amenda daca la primele picaturi de ploaie politistii se ascund precum potarnichiile la caldurica si viata din trafic devine o lupta pe viata si pe moarte?
Nu ma intelegeti gresit. Mereu am tipat din toate puterile ca avem un trafic de rahat. Si ca soferii sunt de o nesimtire iesita din comun si ca trebuie sa fie pedepsiti, amenzile crescute si perioadele de retinere a permisului triplate. Da, soferul nesimtit este motivul pentru care nu se poate circula civilizat in Bucuresti, insa asta este un simplu efect, cauza fiind lipsa agentilor de politie care sa-l amendeze. Nici cu infrastructura nu mi-e rusine, ca e facuta ca naiba, dar tot politia este de vina, ea este cea care trebuie sa semnaleze eventuale erori in ceea ce priveste semnalizarea sau indicatoarele...
Am condus in destul de multe tari europene si chiar dincolo de ocean ca sa stiu perfect ce inseamna civilizatia. Cu Romania este doar o singura problema: degeaba sunt 10 soferi civilizati care stau la locul lor daca alti 1000 isi fac de cap si incalca legea. Unde mai pui ca politia parca incurajeaza comportamentele nesimtite si cand vezi ca esti singurul fraier care asteapta cuminte la semafor fara sa blocheze intersectia, in timp ce te claxoneaza altii din spate, rabdarea iti este pusa la incercarea si te transformi si tu intr-un derbedeu.
Ca mine. Da, eu sunt un sofer nesimtit in Romania. Pentru ca altfel nu am cum sa fiu. Doar atunci cand este aglomeratie si traficul este haotic, retineti! Atunci cand se circula normal, cand cozile de la semafoare sunt obisnuite, cand astepti cateva minute in aglomeratia bara la bara in loc de cateva ore, este absolut normal sa fii cuminte si sa respecti intocmai legea. Problema este ca ziua, 5 zile pe saptamana, de luni pana vineri, din cauza ca politia doarme in pantaloni, traficul din Bucuresti este o dementa curata. Si pur si simplu nu ai cum sa ramai un sofer de bun simt...
Da, eu merg pe sina de tramvai pe Stefan cel Mare
Fa un experiment si du-te de la Baba Novac, pe la Obor, spre Victoriei... cu masina, intr-o zi de lucru, dimineata, pe la ora 9:00. Si respecta intocmai regulile, ramai in coloana, nu depasesti nicio masina oprita la semafor, nu ciupesti niciun rosu si nu blochezi nicio intersectie. Anunta-ne cand ajungi la destinatie, peste cate saptamani...
Din start, nu este normal sa inghesui mii de masini pe o sosea ingusta, la fel de ingusta cum era in 1985, cand circulau 10 masini pe saptamana. Nu este normal sa ai semafoare lipsite de sincronizare. Nu este normal sa ai doua benzi blocate de masini parcate ilegal. Nu este normal sa nu ai locuri de parcare. Nu este normal sa dai peste cocalari care opresc masinile pe avarii in mijlocul drumului ca sa-si cumpere cafea. Nu este normal de fapt nimic ce se intampla in trafic zi de zi. Si pentru toate astea este de vina Politia Rutiera. Dar am lamurit ca aceasta institutie nu isi face treaba asa ca trecem peste si gasim o solutie. Ori stam cuminti in coloana si nu ne intereseaza ca ajungem dupa-amiaza la birou, ori luam metroul sau incalcam legea pe riscul nostru.
Eu unul aleg ultima varianta. Si o fac cu mintea impacata, uitandu-ma la sirurile interminabile de masini care pur si simplu stau pe loc. De exemplu, pe Stefan cel Mare, la ora de varf, merg doar pe sina de tramvai. Chiar si unele scuaruri de tramvai le ocolesc si o tin inainte. Niciodata singur, evident, ca as fi o tinta usoara pentru politisti. Mereu ma iau dupa un taxi care, cel mai probabil, stie prin statie intersectiile in care sunt agentii de la rutiera. Cand vad ca intra inapoi in rand, ma bag si eu.
Nu dau semnal si ma bag cu japca in fata altor masini
Nu ajunge sa mergi pe sina de tramvai, acolo unde nu ai voie, ca sa poti spune ca mergi cat de cat normal. Cand ma bag inapoi in rand, rar dau semnal, pentru ca daca cel din spate ar vedea intentia mea de a schimba directia de mers, ar accelera si nu m-ar lasa. E normal: el asteapta ca fraierul minute in sir si vine un bulangiu care alearga pe sina de tramvai unde e liber si se baga in fata lui... nu prea ii convine. De fapt, cand toate cele 4 benzi sunt pline ochi, orice schimbare de directie trebuie facuta cu mult tupeu, eventual fara semnal si cu japca, ca sa te lase altii sa te strecori... Astea sunt miscari invatate de la taximetristi, care mai au putin si se urca pe tine cu cazanele lor de Logane ruginite, ca oricum nu au nimic de pierdut...
Depasesti coloana pe banda de facut la stanga si le tai fata tuturor
Pe Stefan cel Mare sunt multe semafoare cu banda speciala de facut la dreapta sau la stanga. Cand e aglomeratie, te strecori acolo, ca de obicei sunt doar cateva masini oprite, fata de benzile care merg inainte, si te bagi cu tupeu inaintea celorlalti cand li se pune verde. Sau daca vrei sa faci la stanga si banda ta e ocupata, te bagi pe banda de mers inainte, dupa care te bagi pe stanga inaintea masinilor oprite la semafor. La fel si cand te strecori prin dreapta, unde este verde intermitent, daca te claxoneaza cineva, te bagi in fata tuturor, pe trecerea de pietoni. Concluzia e simpla: foloseste benzile pe care nu ai voie astfel incat sa mai castigi cativa metri buni in traficul suprasaturat de masini.
Trecutul pe galben, absolut necesar
Nu e vreun secret ca semafoarele din Bucuresti sunt sincronizate... NU. Si cum pleci pe verde de la unul, ajungi pe rosu la urmatorul. Si tot asa! Prin urmare, daca il prinzi pe urmatorul pe galben, nu prea iti mai vine sa mai astepti ca fraierul si fortezi culoarea galbena a semaforului. La fel si cand este coada uriasa si vezi cum trec masinile din fata ta pe verde si, ca un facut, in fata ta se pune galben... Fortezi semaforul si mergi inainte, sperand ca nu te-a vazut nimeni. Dar, din pacate, trecerea pe galben e sport national, din cauza ca frustrarile cresc enorm si rabdarea dispare dupa atatea minute si ore de asteptare. Adica a devenit ceva normal, nu neaparat de blamat. Atentie insa sa fortati culoarea galbena, nu pe cea rosie, car v-ati putea trezi la doctor sau la morga.
Asteapta-te sa ramai fara carnet in orice clipa
Tot dau vina pe Politia Rutiera ca nu isi face treaba, ca din cauza lor se intampla accidente si oamenii de la volan incalca legea. E adevarat. Insa nici politia nu are forta necesara ca sa acopere toate intersectiile cu agenti, agenti care trebuie sa fie in numar de minimum doi pentru a acorda amenzi si pentru a se impune. Nu sunt suficiente autospeciale si motociclete, e clar ca nu avem destui oameni in politie... Si cei care sunt acum nu au pregatirea necesara. Adica in loc sa fie responsabili si sa aplice legea indiferent de vremea de afara, in intersectiile aglomerate, ce prezinta pericol crescut de accidente grave, politistii prefera sa faca cate o actiune de fata cu presa o fata la 60 de zile, eventual la Piata Iancului, ca sa vada opinia publica de bine isi exercita atributiile de serviciu, iar in rest sa stea la birou...
E clar ca, asa cum este acum organizata, politia nu poate face fata numarului urias de soferi care nu respecta legea. Insa exista o solutie usoara: monitorizarea video a intersectiilor si trimiterea de zeci, sute sau mii de amenzi pe baza dovezilor video direct la proprietarul masinii filmate. Daca s-ar face o asemenea campanie de trimitere a amenzilor vreme de 5-6 luni, va garantez ca niciun sofer nu ma incalca legea, niciun sofer nu mai parcheaza aiurea, niciunul nu mai blocheaza intersectia si astfel vom avea o fluidizare a traficului mai buna. Dar ne vom putea baza pe sisteme video probabil peste 50 de ani de acum inainte...
Asadar, e momentul sa renuntam la a ne gandi cine este de vina si ce poate fi imbunatatit. Din pacate, traficul din Bucuresti este o cauza pierduta. Si soferul nu poate decat sa se adapteze. Unii au facut-o si si-au luat scutere, altii biciclete, altii merg cu metroul. Altii respecta legea in masina si altii mai nerabdatori, ca mine, incalca legea si incearca sa duca la bun sfarsit aceasta lupta numita trafic. Dar cei care incalca legea ca sa scape de aglomeratie trebuie sa fie constienti de ceva. Pot ramane in orice clipa fara carnet. Eu unul sunt constient ca in clipa in care depasesc coloana sau ocolesc scuarul de tramvai ma pot trezi langa mine cu un politist pe motocicleta. Atunci nu mai am scapare si trebuie sa predau carnetul, sa merg cu bicicleta si sa platesc si ditamai amenda. Dar stii ceva? Abia astept ziua aceea! Inseamna ca politia isi face treaba. Abia astept ziua in care si pe mine, dar si pe toti ceilalti soferi care incalca legea doar pentru a ajunge la munca in timp normal, ne va opri politia rutiera si ne va lasa fara carnete. Le voi strange mana si imi voi da jos palaria in fata lor. Problema este ca Politia Rutiera se lasa asteptata mult si bine, in timp ce eu, la fel ca si multi altii, ne facem de cap in traficul haotic...
-
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
-
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
-
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen...
500 Lei
Citroen ds5 1.6thp 200cp 2012
7350 €
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
Vw bora 1600 2000
1000 €
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
-
Plasa rulou separare portbagaj originala vw touareg (7l)
299 Lei
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
-
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta...
3000 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
-
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
Stop stanga dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
-
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230
300 Lei
-
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
-
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare
PieseAuto.ro
Bara fata auto: in ce situatii cumparam una noua sau o reparam pe cea veche?
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?


