Editorial: B 94 POT, Loganul de TAXI care defineste perfect taximetria

Editorial: B 94 POT, Loganul de TAXI care defineste perfect taximetria
  • Politia Rutiera, singurul vinovat pentru starea taximetriei
  • Exista si cativa taximetristi cu masini bune si care respecta legea
  • B 94 POT de la TAXI 2000, exemplul clasic de taximetrist de capitala
Distribuie pe Facebook

Ca sa intelegeti de ce masinile cu care se face taximetrie in Romania, in speta in Bucuresti, capitala europeana, sunt niste trompete pe roti al caror loc ar trebui sa fie la Remat, o sa va arat cazul d-lui cu Logan inmatriculat cu numarul B 94 POT de la TAXI 2000.

Oricine stie ca masinile cu care se face taximetrie in zilele noastre sunt sub orice critica. Nu conteaza ca sunt masini de firma sau personale, pentru ca majoritatea au in comun cateva elemente care constituie un adevarat pericol pentru traficul rutier. Mai exact, anvelope vechi si uzate care nu franeaza masina cum trebuie, stare mecanica proasta, stare tehnica proasta, instalatie electrica la pamant... De unde ne dam seama ca Inspectia Tehnica Periodica, ce se face o data la 12 luni in cazul masinilor de transport persoane, este o adevarata afacere bazata pe spaga.

Cand te uiti la masinile de TAXI, majoritatea Logane cu multe sute de mii de kilometri, neingrijite si lovite pe toate partile, iti dai seama ca este imposibil ca obtina un ITP in conditii normale. De fapt, taximetristii sunt cei mai buni cotizanti prin spagi la garajele in care se face ITP, nu exista vizita pentru obtinerea anuala a inspectiei tehnice fara o atentie speciala...

Pentru ca altfel nu ar avea cum sa obtina ITP-ul, sub nicio forma. Deoarece aceste masini de TAXI, marea majoritate a lor, nu toate, ca mai exista si cateva exceptii pe care le poti numara pe degetele de la o mana, sunt intr-o stare precara, fiind niste adevarate bombe pe roti. Daca intr-o tara straina ar circula asemenea bombe pe sosele, acolo unde merg si oameni de bun-simt, si femei cu copii si pietoni... masina ar fi confiscata si soferul arestat.

Masini de TAXI care scot fum alb, taxi-uri in care bucsaraia si articulatii fac zgomote infernale de fier pe fier, masini carora le fluiera pompa de servo, masini fara placute si discuri schimbate la timp, taxi-uri cu furtune de frana crapata, anvelope fara pic de suprafata aderenta, geamuri crapate, parbriz spart, instalatie de AC nefunctionala, faruri care nu merg si asa mai departe se gasesc in fiecare secunda prin traficul bucurestean. Nu intelegem de ce Politia Rutiera doarme in izemene si nu isi face treaba alaturi cu cei de la RAR, scotand de pe sosele aceste cotoroante cu 4 roti, un volan si un sofer inconstient.

Daca stai sa filmezi zilnic prin Bucuresti cu o camera de bord nesimtirea taximetristilor si starea tehnica a masinilor pe care le conduc, vei umple multe carduri de memorie. De exemplu, specimenul din aceste clipuri de la compania TAXI 2000, conducator mandru al unui Logan cu numarul B 94 POT, face ce face toata speta lui de taximetristi cu 4 clase. Respectiv, nu tine cont de culoarea rosie a semaforului. In plus, de unde si scopul filmarii initiale, nu are absolut niciun stop de frana, din cele 3 cu care este dotata masina, functional. Si doar o pozitie functionala pe spate... Oare o fi un pericol mare, pe timp de noapte sau zi, cand domnia sa pune frana si nu se aprinde nimic la masina lui in spate?

Nu are rost sa ne batem gura incercand sa ii descriem pe taximetristii bucuresteni. Pentru ca oricine stie cum sunt: nu respecta legea, arunca gunoaiele direct pe geam, nu au bun-simt, nu tin cont de nimeni si de nimic de parca strada le-ar apartine, blocheaza orice strada "ca au client" si asta inseamna ca-i transforma intr-un fel de Dumnezei cu masina galbena, conduc niste gunoaie de masini care in orice clipa pot ramane fara frane si pot sa omoare oameni nevinovati...

Cine este de vina in toata aceasta poveste? Politia Rutiera care doarme in izmene si nu isi face treaba. Daca ar face actiuni zilnice impotriva acestor specimene care nu respecta nicio regula si nicio lege din tara asta, daca nu ar mai fi asa de sensibili la spaga, daca cei de la RAR ar controla mai des acele service-uri in care se incaseaza spaga multa pentru a trece ITP-ul cu orice balabusta de masina, poate ca am vedea o schimbare. Noroc ca de acum exista o alternativa mai eleganta, curata, de bun-simt de transport persoane, careia nu-i voi da numele sa nu ziceti ca fac reclama. Cert este ca asa cum este ea azi, taximetria este o mizerie absoluta. Si orice client accepta sa urce intr-o masina care este intr-o stare proasta sau alaturi de un taximetrist care trece pe rosu fara sa ia atitudine, este un mare prost.

Distribuie pe Facebook
mai multe