Uzina de la Pitesti, cea mai 'proasta' afacere pentru Grupul Renault

Uzina de la Pitesti, cea mai 'proasta' afacere pentru Grupul Renault
  • Salariul mediu al angajatilor de la uzina din Tanger este de 350 de Euro
  • In Rusia, angajatii sunt platiti cu 920 de Euro/luna
  • Uzina din Turcia isi plateste oamenii cu 925 de Euro/luna
Distribuie pe Facebook

Jurnalistii francezi de la Les Echos au facut o analiza care vizeaza marca romaneasca Dacia. Ei au realizat ca angajatii de la Pitesti au salarii medii de 950 de Euro brut, in timp ce alte fabrici Dacia-Renault au salarii mult mai mici. Este un semnal de alarma care trebuie sa ne ingrijoreze sau este doar o veste buna?

Conform jurnalistilor de la Les Echos, publicatie franceza, uzina Dacia de la Mioveni nu prea mai pare o afacere asa de buna pentru Grupul Renault. De ce? Pentru ca salariatii de la noi au cele mai mari venituri lunare dintre toate uzinele Renault din Europa. In timp ce salariul mediu brut lunar este de 950 de Euro/luna in uzina romaneasca, in fabrica din Turcia din orasul Bursa, salariul este de 925 de Euro, in Rusia, la Moscova, salariul este de 920 de Euro, iar in Tanger, Maroc, salariul mediu este de doar 340 de Euro pe luna.

Dar, in acelasi timp, la Pitesti se face si cel mai mare numar de automobile: 340.000, in Turcia se fac 330.000, in Rusia se fac 195.000 iar in Maroc se fabrica 100.000 de automobile anual. Oricum, pentru ca discutam de vehicule low-cost, salariile inginerilor din uzina sunt luate in calcul, mai ales daca discutam si de pierderi cauzate de lipsa infrastructurii si a autostrazilor care sa ajute la exportul masinilor.

Angajatii Dacia de la Pitesti au beneficiat de cresteri salariale de 170% incepand cu 2008, iar in ultimii patru ani s-au majorat cu 26%, ramanand constante. Ultima majorare de salarii a avut loc in acest an si a fost de 140 de lei, in ciuda dorintelor lucratorilor de a beneficia de o majorare de 340 de lei. Oricum, vorbim de sume destul de mari in comparatie cu celelalte tari in care Renault mai are fabrici la nivel european.

Stim cu totii ca Romania se confrunta cu o problema uriasa in ceea ce priveste infrastructura, ceea ce duce la o pierdere de peste 50 de Euro la fiecare automobil exportat pe cale feroviara sau pe sosea. Mai adaugam pretentiile angajatilor care doresc mariri constante, cu mult mai pretentiosi fata de uzinele din grup care fac vrand-nevrand concurenta, si ne dam seama ca Romania nu prea mai are motive ca sa fie o afacere buna pentru francezi.

Uzinele din Maroc si Turcia sunt cu acces la transportul pe mare, asadar costuri mici de livrare. Uzina din Rusia este la Moscova si produce in principal pentru consumul intern si face export doar in tarile vecine. La polul opus, Romania are uzina la Pitesti, departe de orice port, iar exportul atinge aproape 80% din productie. Asadar, dezavantajele sunt, din pacate, de partea romanilor... Oare ce se va intampla daca nu vom realiza curand o autostrada care sa lege Pitestiul de Ungaria?

Uzine Dacia

Distribuie pe Facebook
mai multe