Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia; Primele teste s-au incheiat cu succes

Sepang, 8 aprilie 2011 - Pirelli si toate echipele implicate in Formula 1 au fost supuse unor solicitari extreme: temperaturi ale asfaltului care au depasit 51 de grade Celsius si o temperatura ambientala de 37 grade Celsius.
Distribuie pe Facebook
Red Bull Racing a continuat la fel ca in Australia, Mark Webber fiind cel mai rapid in sesiunea de dimineata. Timpul sau, de 1m:37,651 secunde, a fost cu o secunda si jumatate mai bun decat al urmatorului clasat. Dupa amiaza, Webber a fost din nou cel mai rapid, cu timpul de 1m:36,876 secunde, de data aceasta cu doar 5 miimi de secunda mai rapid decat Jenson Button pe McLaren.

In total, pilotii au parcurs 1.255 de tururi in cele doua sesiuni de antrenamente libere, monoposturile fiind echipate cu cele doua seturi de pneuri de compozitie hard (nominalizate ca prima optiune) si cu un set de pneuri de compozitie soft (nominalizate ca a doua optiune). In plus fata de numarul de pneuri alocate in mod normal, fiecare pilot a mai avut la dispozitie doua seturi de anvelope experimentale de compozitie hard, concepute sa fie mai performante pe durata lor de viata.

24 de piloti au participat la antrenamentele libere, trei dintre ei fiind piloti de rezerva care nu vor lua startul in cursa de duminica, si au oferit informatii valoroase referitoare la caracteristicile acestui nou tip de anvelope. Aceste informatii vor fi analizate de inginerii de la Pirelli in vederea dezvoltarii unui nou produs care va fi folosit in viitor.

Chiar daca, la fel ca in Australia, calificarile si cursa sunt programate dupa amiaza tarziu, primele doua sesiuni de antrenamente libere din Malaezia au fost programate la orele obisnuite: 10:00-11:30 dimineata si 14:00-15:30 dupa amiaza.

Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia; Primele teste s-au incheiat cu succes

In timpul sesiunii de dimineata, majoritatea echipelor a folosit ambele versiuni de pneuri hard puse la dispozitie de Pirelli. Webber a stabilit cel mai bun timp in sesiunea de dimineata, folosind versiunea standard a pneurilor hard, care se evidentiaza prin logo-ul Pirelli scris cu argintiu. Pastor Maldonado, pilotul echipei Williams, a parcurs cele mai multe tururi cu acest tip de pneuri, 19 in total, si a stabilit al cincilea timp al sesiunii.

A doua sesiune de antrenamente libere s-a desfasurat pe o caldura si mai mare. Webber a inceput pe versiunea hard a anvelopelor Pirelli, dupa care a trecut pe cea soft, stabilind cel mai bun timp. Aceeasi strategie a fost adoptata de cei mai multi dintre piloti, fiecare incercand sa scoata maximum din singurul set de anvelope soft avut la dispozitie, mai ales ca pe circuit incepuse sa se depuna din ce in ce mai mult cauciuc.

In general, versiunea soft s-a dovedit a fi mai rapida cu 1,2 secunde pe tur decat versiunea hard. Timpul operational al acestui tip de pneuri este intre 8 si 10 tururi.

Pentru a fi si mai usor de distins, versiunea soft a pneurilor nominalizate pentru Malaezia si China, insemnate cu logo-ul Pirelli pe galben, are un marcaj suplimentar: o banda aurie a fost trasata pe circumferinta anvelopei, ceea ce, cu siguranta, o va face mai recognoscibila in transmisiunile TV. O schimbare a marcajelor, menita sa ofere culorilor o si mai buna vizibilitate, se va face pentru Marele Premiu al Turciei, programat in luna mai, atunci cand Formula 1 va ajunge in Europa.

"Toata lumea s-a confruntat cu conditii extrem de dure in prima zi aici, in Malaezia. Din fericire, pneurile noastre s-au comportat excelent pana acum, dar cele mai mari provocari ne asteapta de acum incolo, pentru ca urmeaza calificarile si, desigur, cursa. Astazi, pilotii au testat o evolutie a pneurilor hard, iar feedback-ul lor a fost unul favorabil. In acelasi timp, trebuie sa fim foarte atenti pentru a nu sfarsi prin a produce pneuri mult prea rezistente. Tinand cont de cat de dificile au fost conditiile de astazi, suntem multumiti de modul in care s-au desfasurat lucrurile si ne asteptam la o strategie cu trei opriri la boxe. Sambata vom vedea cateva decizii tactice foarte interesante care vor influenta desfasurarea cursei de duminica, atunci cand vom avea parte, fara indoiala, o cursa spectaculoasa", a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia; Primele teste s-au incheiat cu succes

Chestiunea Zilei de la Pirelli

Pneul experimental adus de Pirelli la Sepang a fost dezvoltat in timpul testelor de saptamana trecuta de la Istanbul, ultimele pentru Pedro de la Rosa ca pilot de teste pentru Pirelli. Compania italiana are un program paralel de teste fata de cursele din calendarul competitional, tinand cont ca acesta este primul sezon in Formula 1. Brazilianul Lucas di Grassi va prelua rolul de pilot de teste la urmatoarea sesiune, programata in luna mai la Barcelona.

Sambata, pe circuitul de la Sepang, echipele mai au la dispozitie inca o sesiune de antrenamente libere, intre orele 13:00-14:00, dupa care urmeaza calificarile intre orele 16:00-17:00. Anul trecut, Mark Webber (Red Bull) a plecat din pole position, cu timpul de 1m:48,210s stabilit in sesiunea a doua de calificare. Recordul pe un tur de circuit, 1m:34,223 secunde, ii apartine inca din 2004 lui Juan Pablo Montoya (Williams).

Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia; Primele teste s-au incheiat cu succes

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (16) Poze Pneurile si echipele resimt caldura din Malaezia
mai multe