Aventuri pe 4 roti, ep. 1 - King of Europe Cluj

Joi spre vineri, mare furtuna cu potop ce s-a abatut peste Bucuresti. Printre crengi cazute si cabluri smulse de vant, pe o bezna completa, gasesc portiera Daciei Sandero care ma astepta in fata scarii si ... valea spre autostrada! Impreuna cu 3 prieteni adormiti, dintre care unul motaie in spate si miroase inca a Tequila, incercam sa iesim din Bucuresti, spre directia Cluj. Mergem sa vedem King of Europe 2010, etapa din Romania. Oare ce ne asteapta pe meleagurile ardelene?
Distribuie pe Facebook
Scapam ieftin, facem numai 6 ore pe drum, pe Valea Oltului. Pe Dealu Negru se trezeste din mahmureala si Razvan - probabil de la mirosul micilor sau de la faptul ca Nelu, soferul nostru vesel, ocoleste orice urma de asfalt drept. Are un lipici la gropi, ceva de groaza. Putin mai devreme, ma luase foamea si intr-o incercare "reusita" de evitare a unui sant, m-am trezit cu sandvisul pe plafon. Asta e* nu strica niciunui Sandero niscaiva margarina pe tapiterie. Oricum, cert este ca, cu chiu cu vai, in 6 ore am reusit sa ajungem la hotel. De rezervari se ocupase Liviu, cel de-al 4-lea ocupant al bolidului romanesc pe baza de motorina.
Probabil ne-a vazut mai ocoliti de criza si mai bine imbracati, asa ca a spus sa ne cazeze la Pensiunea Deja vu - nici mai mult, nici mai putin de 5 stele. Nu-i nimic, doar odata pe an vine si KOE in Romania, nu ii vezi pe piloti in fiecare zi. Basca, meritam o mini-vacanta confortabila, unii dintre noi departe de neveste, copii si obligatii.
Luam camerele, ducem bagajale si ne reunim pentru un tur de oras si o ciorba de burta la Casa Piratilor. Constanta are restaurantul - loc de pelerinaj, "La Scoica", Clujul are "Casa Piratilor". Noi, ca romanii, fara chef de experimentat orice bodega, mergem la pomul laudat. Chiar daca inainte de masa planurile de "clubbing" si agatat ardelence cu zecile veneau in siroaie, dupa cateva beri "probably the best in the world" si doua sticle de Puterea Ursului, visam cu totii numai la paturile (separate) din camera de hotel.

In camera, sa tot fi fost ora 2 dimineata deja, Nelu ma tot bate la cap:

- Bai nene, maine, abia astept sa ma dau si eu la taxi-drift! Ba, tu stii ca eu am mai participat la raliu, la coasta, pun pariu ca astea sunt pistol cu apa, dar ma dau si eu nene, sa vad cum e, poate cu gagica aia Nikolett!
- Gogule, stai usor, ca ea nu vine. Mai bine ca nu vine ma, nebunule, ca parca te si vedeam ca face drift cu tine in masina si tu, cica de frica, stai cu mana pe piciorul ei*

Nelu fuga in pat si incepe sa sforaie. Cand ma duc in baie, bideul plin de pasta de dinti* Bravo Gogule, confunzi bideul cu chiuveta!
Dis de dimineata, dupa niste omleta cu sunca si cascaval, cafea, niste fresh de portocale si inca niste cafea, fuga spre Polus Center. Vreme destul de capricioasa, cu ploaie marunta si nori destul de multi. Nu-i nimic, de la cauciucuri si viteza, pista se zvanta si pilotii isi pot face treaba cum trebuie. Am batut peste 400 de km pentru a vedea cei mai tari soferi de drift din Europa cum fac spectacol aici, pe meleagurile noastre mioritice.

Platim biletul, ne verifica niste flacai "subtirei" de la Shelter si intram in zona pistei de drift. Chiar daca e putina umezeala, masinile nu par timide si baga viteza de-a latul, tura dupa tura. Astazi sunt doar antrenamente. De departe, cel mai zgomotos e un nebun cu o Sierra portocalie care, cand o calca in limitare, scoate niste rateuri de zici ca ii zboara pistoanele prin toba de esapament! Dar se pare ca asa merge ea, nimic iesit din comun.
- Asta e sucevean, de-al meu, zice Liviu si arata spre un BMW E36 negru, despre care MC-ul spune ca are motor de M3, de peste 320 de cp.
Ploaia ba se opreste, ba incepe. Dar nu o mai simte nimeni, de la atata zgomot de motoare turate si miros de cauciuc. Gardurile de jur-imprejur sunt pline de spectatori care casca ochii la masinile de drift. Se pare ca traseul este unul de viteza, pentru ca in primul viraj, masina intra cu peste 120 km/h in drift. E ceva viteza* daca stau sa ma gandesc ca vechile Dacii 1300 doar visau la asemenea viteze de top. Dar nu e nicio problema legata de siguranta, ca sunt garduri facute din cauciucuri pe toata lungimea pistei. Atatea cauciucuri de protectie nu am vazut niciodata, ca daca te apuci sa faci burnout cu toate, iar amana astia traficul aerian, de data asta pe motiv de Nor de Cenusa de la KOE Romania!
Bagam un popcorn, un Pepsi si ne familiarizam cu ce se intampla pe aici. Romanii nostri se dau bine, nu gluma. Dar se pare ca se dau bine si la expozitia de tuning. Nu sunt multe masini, dar sunt misto. Imi sare in ochi un Golf 2, ruginit si ponosit, cu paie care ii ies din capota. Daca il vede o gagica, incepe sa rada si fuge sa admire Corvette-ul cel rosu. Insa foarte multa lume sta si admira acest Golf, modificat in stilul Rat. Un bun exemplu ca nu trebuie sa ai masina scumpa, vopsita perlat sau cameleon, ca sa atragi privirile oamenilor.
Dupa o zi intreaga de drift in care am vazut masini cu adevarat tari, imi mirosea bluza a fum de cauciuc si pe ochelari eram plin de cenusa. Nelu, mare amator de muzica in masina, a stat destul de multa vreme in zona de car-audio. Unde se masurau masinile de SPL, hop si el baga capul si ciulea urechile. Nu-i de mirare ca atunci cand ne-am regasit, intamplator, ca telefonul nici vorba sa-l auda, trebuia sa strig de 10 ori ca sa ma fac auzit. Ii tiuiau urechile de zici ca l-au inchis aia intr-un portbagaj plin de subwoofere*
Fugim la hotel sa ne spalam, diseara avem party in Obsession, organizat de 4Tuning. Deh, party, alcool, fete* trebuie sa fim prezentabili! Aiurea* Dupa doua ore, rezerva de alcool pe toata zona ardealului se termina. De vina - cativa flacai in frunte cu un baiat, pe care cei din club il numeau Doru. Mai ceva ca sugativele, au lasat clubul fara bautura! Pilotii de drift au baut numai bere fara alcool si nectar de fructe, a doua zi ii astepta finala etapei de la Cluj de KOE. In rest, dansuri lascive, omagii aduse lui Michael Jackson si fete cucuiete cu ochii dupa pilotii profesionisti de drift* A fost frumos, a fost alcool si a fost prietenie nevoie mare. Mi-a placut la nebunie!

Dupa o asa seara putin mai zbuciumata, halim din nou un mic-dejun la hotel si pe la ora 11 ajungem la Polus. Tocmai s-au terminat calificarile in finala. MC-ul anunta ca incepe sesiunea de taxi-drift.

- Ba, io ma duc sa ma inscriu, zice Nelu curajos nevoie mare*
- Du-te, Gogule, numai sa ai grija ce faci pe acolo. Si vezi, poate nimeresti cu Tengu, ca am auzit ca ala e cel mai bland cu pasagerii!

Nu il lasam singur pe Nelu, mergem cu el, sa-l sustinem si sa-i facem galerie. Sta ceva la coada, ca pana sa ajungem noi, e deja buluc in masinile pilotilor de drift. In sfarsit ii vine si randul amicului nostru. Nimereste intr-un BMW M3, pe care scrie ceva cu parchet, montaj parchet, lumea parchetului, naiba stie, ca e in alta limba*
- Aaa* pai asta e slab, ma! Dar asta e, lasa ca ma mai dau si cu un roman, poate cu Calin, ca vreau sa simt si eu adrenalina ca lumea!
Pana sa se dea el cu altcineva, tzushti casca pe cap si valea in BMW-ul lui Norbert, din Slovacia, prins in centurile racing, lipit de scaun. Lasa domne, ca Nelu al nostru a participat la raliu, e baiat mare, doar nu se sperie el cu una cu doua*
Pleaca BMW-ul, numai de-a latul, fum din cauciucuri, se da in tandem cu o pisica portocalie, la cativa centimetri de ea, face un spin la prima tura, pleaca din nou, cu clantele inainte, termina primul tur, din nou la start, mare fum, derapaje, zgomotul celor peste 350 de cp urla in urechile lui Nelu, intra cu 120 km/h in prima curba, agata niste gume din zidul de protectie, nu pierde controlul, merge mai departe, masina urla de nebuna, parca-i vrea fundul s-o ia inainte, mai si franeaza cand isi aduce aminte* In ultimul tur, in paralel cu Adam Kerenyi, viteza maxima, zici ca o masina este umbra celeilalte* Cu discurile de frana inrosite, masina se opreste. Printr-un fum gros si alb de cauciucuri, iese si Nelu cu fata rosie si ochii cat cepele* Cand ma uit mai bine, merge cam aplecat si incearca sa-si acopere o pata mare de pe blugi* Cafea sau suc nu a baut cat a facut taxi-drift, deci nu a avea ce sa verse pe el* In schimb* se pare ca acele "cojones" de care zicea el nu au fost chiar asa de mari cum credea si emotia adrenalinei pe care i-a dat-o masina de drift l-a ajuns*
- Te mai dai, Nelule, la drift? Sa ne zici ma daca mai vrei, sa-ti luam niste Pampers! glumim si radem de el, cel care se dadea zmeu si care credea ca le-a vazut pe toate*
Dupa ce ne oprim in Zara sa luam o pereche de pantaloni (uscati), ne punem pe margine si ne uitam la finala. Chiuim si tipam pentru Calin, care dealtfel termina pe locul 2, o performanta in premiera pentru un roman. Dar castigator este Kerenyi, campionul de anul trecut* Nu-i nimic, data viitoare vor fi si mai multi romani pe podium.
A fost un weekend incredibil, la care ar fi visat orice iubitor de masini si viteza. Nu au lipsit nici fetele frumoase, nici fumul din cauciucuri, nici o atmosfera incendiara de show total si nici masinile, fie ele de drift, tuning sau car-audio. Publicul a fost la inaltime, organizatorii la fel. O buna organizare de KOE, care s-a reflectat si in lipsa incidentelor neplacute, dar si in reactia foarte buna a publicului. Chiar daca vremea nu a fost cea mai favorabila, evenimentul ne-a placut atat de mult, incat am si uitat ca din cand in cand a mai plouat sau ca ne-a deranjat vantul*
Plecam din nou spre Bucuresti, cu gandul ca ne vom intoarce cat de curand pentru un alt eveniment auto, marca 4Tuning. Pe autostrada cea mai noua, numita A3, care parca te face sa te gandesti ca esti in alta tara, cu drum drept ca-n palma, Nelu are o revelatie:

- Ba, mai bine ca nu a venit Nikolett Szanto la Cluj* Ca m-as fi dat cu ea la taxi-drift. Sa fi coborat din masina ei, fleasca tot, in timp ce camerele si blitzurile navaleau peste noi* asta da amintire de la drift!

Galeria Foto completa de la KOE Cluj poate fi vizionata AICI.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: FUNNY DATA PUBLICĂRII: 18 Mai 2010