Aventuri pe 4 roti, ep. 1 - King of Europe Cluj

Probabil ne-a vazut mai ocoliti de criza si mai bine imbracati, asa ca a spus sa ne cazeze la Pensiunea Deja vu - nici mai mult, nici mai putin de 5 stele. Nu-i nimic, doar odata pe an vine si KOE in Romania, nu ii vezi pe piloti in fiecare zi. Basca, meritam o mini-vacanta confortabila, unii dintre noi departe de neveste, copii si obligatii.
Luam camerele, ducem bagajale si ne reunim pentru un tur de oras si o ciorba de burta la Casa Piratilor. Constanta are restaurantul - loc de pelerinaj, "La Scoica", Clujul are "Casa Piratilor". Noi, ca romanii, fara chef de experimentat orice bodega, mergem la pomul laudat. Chiar daca inainte de masa planurile de "clubbing" si agatat ardelence cu zecile veneau in siroaie, dupa cateva beri "probably the best in the world" si doua sticle de Puterea Ursului, visam cu totii numai la paturile (separate) din camera de hotel.
In camera, sa tot fi fost ora 2 dimineata deja, Nelu ma tot bate la cap:
- Bai nene, maine, abia astept sa ma dau si eu la taxi-drift! Ba, tu stii ca eu am mai participat la raliu, la coasta, pun pariu ca astea sunt pistol cu apa, dar ma dau si eu nene, sa vad cum e, poate cu gagica aia Nikolett!- Gogule, stai usor, ca ea nu vine. Mai bine ca nu vine ma, nebunule, ca parca te si vedeam ca face drift cu tine in masina si tu, cica de frica, stai cu mana pe piciorul ei*
Nelu fuga in pat si incepe sa sforaie. Cand ma duc in baie, bideul plin de pasta de dinti* Bravo Gogule, confunzi bideul cu chiuveta!
Dis de dimineata, dupa niste omleta cu sunca si cascaval, cafea, niste fresh de portocale si inca niste cafea, fuga spre Polus Center. Vreme destul de capricioasa, cu ploaie marunta si nori destul de multi. Nu-i nimic, de la cauciucuri si viteza, pista se zvanta si pilotii isi pot face treaba cum trebuie. Am batut peste 400 de km pentru a vedea cei mai tari soferi de drift din Europa cum fac spectacol aici, pe meleagurile noastre mioritice.
Platim biletul, ne verifica niste flacai "subtirei" de la Shelter si intram in zona pistei de drift. Chiar daca e putina umezeala, masinile nu par timide si baga viteza de-a latul, tura dupa tura. Astazi sunt doar antrenamente. De departe, cel mai zgomotos e un nebun cu o Sierra portocalie care, cand o calca in limitare, scoate niste rateuri de zici ca ii zboara pistoanele prin toba de esapament! Dar se pare ca asa merge ea, nimic iesit din comun.
- Asta e sucevean, de-al meu, zice Liviu si arata spre un BMW E36 negru, despre care MC-ul spune ca are motor de M3, de peste 320 de cp.
Ploaia ba se opreste, ba incepe. Dar nu o mai simte nimeni, de la atata zgomot de motoare turate si miros de cauciuc. Gardurile de jur-imprejur sunt pline de spectatori care casca ochii la masinile de drift. Se pare ca traseul este unul de viteza, pentru ca in primul viraj, masina intra cu peste 120 km/h in drift. E ceva viteza* daca stau sa ma gandesc ca vechile Dacii 1300 doar visau la asemenea viteze de top. Dar nu e nicio problema legata de siguranta, ca sunt garduri facute din cauciucuri pe toata lungimea pistei. Atatea cauciucuri de protectie nu am vazut niciodata, ca daca te apuci sa faci burnout cu toate, iar amana astia traficul aerian, de data asta pe motiv de Nor de Cenusa de la KOE Romania!
Bagam un popcorn, un Pepsi si ne familiarizam cu ce se intampla pe aici. Romanii nostri se dau bine, nu gluma. Dar se pare ca se dau bine si la expozitia de tuning. Nu sunt multe masini, dar sunt misto. Imi sare in ochi un Golf 2, ruginit si ponosit, cu paie care ii ies din capota. Daca il vede o gagica, incepe sa rada si fuge sa admire Corvette-ul cel rosu. Insa foarte multa lume sta si admira acest Golf, modificat in stilul Rat. Un bun exemplu ca nu trebuie sa ai masina scumpa, vopsita perlat sau cameleon, ca sa atragi privirile oamenilor.
Dupa o zi intreaga de drift in care am vazut masini cu adevarat tari, imi mirosea bluza a fum de cauciuc si pe ochelari eram plin de cenusa. Nelu, mare amator de muzica in masina, a stat destul de multa vreme in zona de car-audio. Unde se masurau masinile de SPL, hop si el baga capul si ciulea urechile. Nu-i de mirare ca atunci cand ne-am regasit, intamplator, ca telefonul nici vorba sa-l auda, trebuia sa strig de 10 ori ca sa ma fac auzit. Ii tiuiau urechile de zici ca l-au inchis aia intr-un portbagaj plin de subwoofere*
Fugim la hotel sa ne spalam, diseara avem party in Obsession, organizat de 4Tuning. Deh, party, alcool, fete* trebuie sa fim prezentabili! Aiurea* Dupa doua ore, rezerva de alcool pe toata zona ardealului se termina. De vina - cativa flacai in frunte cu un baiat, pe care cei din club il numeau Doru. Mai ceva ca sugativele, au lasat clubul fara bautura! Pilotii de drift au baut numai bere fara alcool si nectar de fructe, a doua zi ii astepta finala etapei de la Cluj de KOE. In rest, dansuri lascive, omagii aduse lui Michael Jackson si fete cucuiete cu ochii dupa pilotii profesionisti de drift* A fost frumos, a fost alcool si a fost prietenie nevoie mare. Mi-a placut la nebunie!
Dupa o asa seara putin mai zbuciumata, halim din nou un mic-dejun la hotel si pe la ora 11 ajungem la Polus. Tocmai s-au terminat calificarile in finala. MC-ul anunta ca incepe sesiunea de taxi-drift.
- Du-te, Gogule, numai sa ai grija ce faci pe acolo. Si vezi, poate nimeresti cu Tengu, ca am auzit ca ala e cel mai bland cu pasagerii!
Nu il lasam singur pe Nelu, mergem cu el, sa-l sustinem si sa-i facem galerie. Sta ceva la coada, ca pana sa ajungem noi, e deja buluc in masinile pilotilor de drift. In sfarsit ii vine si randul amicului nostru. Nimereste intr-un BMW M3, pe care scrie ceva cu parchet, montaj parchet, lumea parchetului, naiba stie, ca e in alta limba*
- Aaa* pai asta e slab, ma! Dar asta e, lasa ca ma mai dau si cu un roman, poate cu Calin, ca vreau sa simt si eu adrenalina ca lumea!
Pana sa se dea el cu altcineva, tzushti casca pe cap si valea in BMW-ul lui Norbert, din Slovacia, prins in centurile racing, lipit de scaun. Lasa domne, ca Nelu al nostru a participat la raliu, e baiat mare, doar nu se sperie el cu una cu doua*
Pleaca BMW-ul, numai de-a latul, fum din cauciucuri, se da in tandem cu o pisica portocalie, la cativa centimetri de ea, face un spin la prima tura, pleaca din nou, cu clantele inainte, termina primul tur, din nou la start, mare fum, derapaje, zgomotul celor peste 350 de cp urla in urechile lui Nelu, intra cu 120 km/h in prima curba, agata niste gume din zidul de protectie, nu pierde controlul, merge mai departe, masina urla de nebuna, parca-i vrea fundul s-o ia inainte, mai si franeaza cand isi aduce aminte* In ultimul tur, in paralel cu Adam Kerenyi, viteza maxima, zici ca o masina este umbra celeilalte* Cu discurile de frana inrosite, masina se opreste. Printr-un fum gros si alb de cauciucuri, iese si Nelu cu fata rosie si ochii cat cepele* Cand ma uit mai bine, merge cam aplecat si incearca sa-si acopere o pata mare de pe blugi* Cafea sau suc nu a baut cat a facut taxi-drift, deci nu a avea ce sa verse pe el* In schimb* se pare ca acele "cojones" de care zicea el nu au fost chiar asa de mari cum credea si emotia adrenalinei pe care i-a dat-o masina de drift l-a ajuns*
- Te mai dai, Nelule, la drift? Sa ne zici ma daca mai vrei, sa-ti luam niste Pampers! glumim si radem de el, cel care se dadea zmeu si care credea ca le-a vazut pe toate*
Dupa ce ne oprim in Zara sa luam o pereche de pantaloni (uscati), ne punem pe margine si ne uitam la finala. Chiuim si tipam pentru Calin, care dealtfel termina pe locul 2, o performanta in premiera pentru un roman. Dar castigator este Kerenyi, campionul de anul trecut* Nu-i nimic, data viitoare vor fi si mai multi romani pe podium.
A fost un weekend incredibil, la care ar fi visat orice iubitor de masini si viteza. Nu au lipsit nici fetele frumoase, nici fumul din cauciucuri, nici o atmosfera incendiara de show total si nici masinile, fie ele de drift, tuning sau car-audio. Publicul a fost la inaltime, organizatorii la fel. O buna organizare de KOE, care s-a reflectat si in lipsa incidentelor neplacute, dar si in reactia foarte buna a publicului. Chiar daca vremea nu a fost cea mai favorabila, evenimentul ne-a placut atat de mult, incat am si uitat ca din cand in cand a mai plouat sau ca ne-a deranjat vantul*
Plecam din nou spre Bucuresti, cu gandul ca ne vom intoarce cat de curand pentru un alt eveniment auto, marca 4Tuning. Pe autostrada cea mai noua, numita A3, care parca te face sa te gandesti ca esti in alta tara, cu drum drept ca-n palma, Nelu are o revelatie:
- Ba, mai bine ca nu a venit Nikolett Szanto la Cluj* Ca m-as fi dat cu ea la taxi-drift. Sa fi coborat din masina ei, fleasca tot, in timp ce camerele si blitzurile navaleau peste noi* asta da amintire de la drift!
Galeria Foto completa de la KOE Cluj poate fi vizionata AICI.
-
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
-
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei
-
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Skoda fabia benzina 2010 2999 €
-
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
-
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei


