10 avantaje si dezavantaje ale masinilor noi

10 avantaje si dezavantaje ale masinilor noi
  • Devalorizarea in timp, cel mai costisitor neajuns al unei masini noi
  • Garantia, avantaj important al masinilor noi
  • Casco, avantaj si dezavantaj in acelasi timp
Distribuie pe Facebook

Exista o piata fructoasa pentru automobilele second-hand, pentru ca sunt multi oameni care le prefera si care si le permit doar pe acestea. La fel cum exista si o uriasa piata pentru masinile noi, o piata, din fericire, in crestere. Iata care sunt avantajele si dezavantajele unei masini pe care o cumperi noua, din reprezentanta.

Avantaj 1 - Nu se strica

Se presupune ca odata ce cheltui niste bani pe o masina noua, cel putin o perioada de timp, nu trebuie sa-ti faci griji ca vei avea probleme tehnice. Adica nu te va lasa ambreiajul, transmisia, nu vor fi erori electronice, nu vor incepe sa se aude zgomote si asa mai departe, asa cum se intampla, de obicei, la masinile second-hand. De fapt, acesta este unul din principalele motive pentru care oamenii isi cumpara masina noua: ca sa scape de griji. Exista insa, ce-i drept, si cateva cazuri nefericite de autoturisme cu defecte de fabricatie sau care se strica dupa cativa kilometri, dar acestea sunt atat de putine, incat nu merita mentionate.

Avantaj 2 - Ai garantie

Un alt avantaj pe care il au masinile noi este ca vin la pachet cu garantie. De cele mai multe ori, nu vei folosi garantia, dar e bine sa o ai. Mai ales daca traiesti intr-o tara plina de surprize cum este Romania. Poate ca acea masina face parte dintr-un lot pe care s-au montat niste discuri de ambreiaj defectuoase, care te lasa dupa doar 10.000 de kilometri. Sau poate ca esti ghinionist si, din cine stie ce cauza, dupa 3 ani incepe sa apara urme de rugina. La fel de bine si daca, cumva, incepe sa te lase motorul dupa cativa ani. Astfel de momente nefericite te fac sa-ti para bine ca ai garantie.

Masinile noi

Avantaj 3 - Fara cheltuieli suplimentare

Cand cumperi o masina noua, nu mai trebuie sa-ti bati capul cu alte achizitii. Adica masina vine cu anvelope noi, cu tot ce inseamna consumabile noi, asa ca nu trebuie sa faci vreo vizita in service prea curand. Mai mult, daca masina este una mai scumpa, ai toate sansele sa primesti si niste accesorii gratuite. Adica inca un set de anvelope, poate un portbagaj de plafon sau, de ce nu, un carlig de remorcare. Normal, daca tu vrei sa-ti accesorizezi masina, vei cheltui bani, dar, spre deosebire de o masina second in care bagi bani imediat, la una noua... faci pauza.

Avantaj 4 - Cea mai noua tehnologie

Un foarte mare avantaj pe care il mai au masinile noi este tehnologia. Adica fiind fabricate recent, au incorporate ultimele lucruri in materie de conectivitate, eficienta, performanta si siguranta. Ceea ce e mare lucru, daca ne gandim ca pe masinile second-hand intalnim aceste avantaje doar la cele care au o vechime destul de mica... Dar daca ne uitam la un autotuturism din 2004, sa zicem, o sa vedem ca inca mai are casetofon in loc de mufa USB, ceea ce spune tot... Dar si pe partea de motorizari performante, care ofera putere mare si consum redus, un alt lucru cautat de cumparatorii de vehicule noi din ziua de azi.

Avantaj 5 - Siguranta

Tot pe partea de tehnologie putem sa bagam si siguranta. O masina noua, fara indoiala, este mult mai sigura. Daca este noua si vanduta in Europa, cel mai probabil a fost testata de autoritatea in domeniu, Euro NCAP. Si in ultimii ani, Euro NCAP a inasprit testele, astfel incat sa obtina punctaj bun doar masinile cu adevarat sigure, care au sisteme electronice active si pasive care lucreaza pentru a-i proteja pe pasageri. Aici mai intra si airbagurile mai multe si cu tehnologii performante, care protejeaza mai bine in caz de impact, dar si tot felul de inventii recente, precum sisteme care franeaza masina singure, directie activa, pilot automat adaptiv si lista poate continua.

Masinile noi

Dezavantaj 1 - Leasing

Un dezavantaj clar al masinilor cumparate de noi poate fi leasingul. De fapt, pentru unii, poate fi un avantaj, pentru ca nu isi permit sa cumpere masina cu banii jos, asa ca fac un credit. Insa, pe termen lung, leasingul se dovedeste a fi destul de pacatos. Una la mana, pentru ca te tine legat de masina pana cand termini plata integrala, moment in care iti vei da seama ca ai cheltuit prea mult si, cand masina va fi, in sfarsit a ta, va valora o treime din pretul initial. In plus, cat ai leasing, trebuie sa faci si Casco, dar si sa merg numai la reprezentanta marcii.

Dezavantaj 2 - Asigurare Casco

Asa cum spuneam mai sus, un dezavantaj este ca la o masina noua, cumparata prin leasing, asa cum sunt 8 din 10 masini achizitionate in Romania, esti nevoit sa faci Casco. Adica o polita de asigurare foarte scumpa, impusa, care nu face decat sa creasca si mai mult rata lunara a autoturismului cumparat. Nu putine sunt cazurile in care proprietarii nu apeleaza la asigurarea Casco, atunci cand li se fura oglinda sau cand au parbrizul spart, pe motiv ca li s-ar scumpi polita, si asa extrem de costisitoare.

Masinile noi

Dezavantaj 3 - Service scump

E clar ca atunci cand cumperi o masina noua, vrei sa te bucuri de avantajul garantiei. Asta insa vine la pachet cu un mare dezavantaj: importatorul de obliga sa faci service-ul doar la ei in reprezentanta. Asta inseamna costuri uriase, duble sau triple decat la un service de cartier, piese extrem de scumpe, manopera scumpa si, de multe ori, neseriozitate. Asta se traduce fie prin calitatea muncii destul de slaba sau prin perioade lungi de asteptare. Partea buna este ca prima revizie o primesti de obicei cadou, dar fii fara teama, ca la urmatoarele, isi vor scoate banii de zece ori... La un service normal, daca iti cumperi tu piesele online, o sa platesti cu totul, sa zicem, 400 de lei pentru filtre, placute si ulei. La reprezentanta, aceleasi piese si aceeasi manopera, o sa te duca pe la 1000...

Dezavantaj 4 - Pagube

Poate cel mai enervant dezavantaj al masinilor noi este ca nesimtirea si aglomeratia nu tin cont daca ea este veche sau noua. Adica se va zgaria la fel pe la colturi, la parcari, se va zgaria la fel de usor de cheia mitocanului si va primi acelasi nisip pe vopseaua proaspata ca o vechitura, aruncat dintr-o remorca fara prelata. In Romania, te enervezi foarte usor daca stii ca ai dat o caruta de bani pe o masina noua si o vezi cum se degradeaza pe zi ce trece si ca nu va mai fi niciodata ca atunci cand ai luat-o din shworoom...

Dezavantaj 5 - Devalorizare

Si cea mai costisitoare problema este... devalorizarea. Unele masini second-hand au aceleasi preturi de cativa ani buni. Adica, de exemplu, un BMW E39 din anul 2000 costa 3500 de Euro si in 2010, dar si acum, in 2017. La masinile noi, lucrurile se misca mai repede. Adica imediat cum ai platit costul masinii si ai luat cheile, dealerul care ti-a vandut-o e in stare sa-ti zica ca iti ofera pe masina cu 5000 de Euro mai putin, ca deja si-a pus cineva fundul pe scaun si a devenit veche, second-hand. In primul an, masinile noi pierd in general cam 1/4 din valoarea initiala, dupa care pretul scade si mai mult. Nu degeaba poti gasi acum o masina veche de numai 3 ani, care noua costa, sa zicem, 68.000 de Euro, la pret de vreo 21.000 de Euro...

Masinile noi

Distribuie pe Facebook
mai multe