10 motive pentru care poti ramane fara talon in Romania

10 motive pentru care poti ramane fara talon in Romania
Soferii din Romania circula mereu cu impresia ca automobilele lor sunt in regula. Dar Politia Rutiera, cat si controalele RAR din trafic, ii pot lasa fara talon intr-o clipa. Iata 10 motive.
Distribuie pe Facebook

1. Folie pe geamuri

Daca ai folie neomologata sau montata de un service neomologat RAR sa monteze folie, ramai fara talon. La fel si daca ai folie, indiferent de care, pe geamurile laterale fata si parbriz. In legalitate sunt doar cei cu folie pe geamurile laterale spate si luneta, atata timp cat respecta transparenta permisa de lege. In general, taloanele sunt retinute in cazurile celor care au folie pe geamurile fata sau nu au autorizatia RAR la el.

2. Lumini stricate

Defectiuni la sistemul de iluminare. Acesta este un alt motiv des intalnit pentru care soferii raman fara certificat de inmatriculare. Daca ai un bec ars, pe stopul de frana, stop, faza scurta, ramai fara talon. Politia o poate face si o face, asa ca asigura-te ca ai toate becurile bune. Numai becurile de la numar mai sunt trecute cu vederea, dar in rest, nu e de joaca. Ceea ce este si normal, ca e plin de masini carora nu le mai merge niciun stop pe frana. Poate cand sunt amendati si fara talon, soferii se vor ocupa mai mult.

3. Jante mai mari

Chiar daca in talon acum nu mai sunt scrise dimensiunile omologate pentru un anumit model de masina, politia te poate lasa oricum fara talon. Deoarece sunt tot mai dese controalele in trafic cu echipaj RAR care stiu exact ce are voie si ce nu are voie masina ta sa poarte. In caz ca jantele tale din carte sunt doar pe 16 si 17, dar tu ai 18, adio talon.

4. Anvelope mai mari sau mai late

Acelasi lucru ca la jante. Daca ai jante pe 15, dar ai modificat dimensiunea anvelopelor omologate, adio talon. Nu sunt putine cazurile in care soferii monteaza, din greseala, intamplare sau crezand ca fac un lucru bun, anvelope mai mari. De exemplu, 195 in loc de 185 sau 215 in loc de 205, sa fie masina mai stabila. Daca te prinde RAR-ul impreuna cu politia, gata cu certificatul, plus o amenda simpatica.

5. Toba sport

RAR-ul are in masinile echipajelor mobile din trafic un sistem de masurare a nivelului de decibeli. Fiecare masina are o anumita limita. Cand punem tobe sport, eliminam elemente ale evacuarii, modificam, sunetul creste. Daca depasim limita cu care a fost omologata masina noastra ramanem fara talon pana rezolvam problema.

6. Suspensie sport

Modificarile asupra suspensiilor masinii trebuie sa fie omologate. Daca noi punem un set cumparat de pe internet, fara omologare RAR, putem sa ramanem fara talon. Tot RAR-ul este autoritatea care face aceasta alegere, verificand masina. Daca e prea joasa, daca e prea tare, daca imbunatatirile sunt de fapt modificari ce pot afecta rularea in siguranta, inginerii de la Registrul Auto Roman pot decide retinerea talonului, pana cand masina primeste piese conforme.

7. Anvelope uzate

Politia Rutiera poate retine talonul fara sa fie nevoie de interventia celor de la RAR in mai multe situatii. Una din ele este atunci cand anvelopele sunt foarte uzate. Daca, vizual, anvelopele au mai putin de limita permisa de lege, respectiv 1.6 mm profil, talonul poate fi retinut conform legislatiei din Romania. Ceea ce e perfect normal, deoarece prezinta un pericol urias in trafic si pot muri oameni nevinovati din cauza unor soferi cu anvelope uzate, ce pot exploda oricand si care nu franeaza eficient deloc.

8. Sistemul de franare

Cei de la RAR verifica mereu sistemul de franare al masinii. Daca sunt probleme aici, indiferent de natura lor, ramai fara talon. Adica daca ai placute uzate, discuri crapate, furtune crapate, franare neuniforma, etc, gata cu talonul. Cu masurile de siguranta nimeni nu se joaca, iar franele sunt de departe cele mai importante.

9. Masina lovita/ruginita

Politia Rutiera poate dispune in trafic retinerea certificatului de inmatriculare pentru automobilele care sunt lovite sau ruginite, fara a detine autorizatie de reparatie valabila. Adica daca mergi pe strada cu o ruginitura sau cu o masina lovita, poti ramane fara motiv. Masinile vechi, cu multa rugina, pot reprezenta un pericol urias, deoarece se presupune ca daca la exterior, praguri, aripi, este rugina mare, si structura de rezistenta a fost afectata si la un accident usor pasagerii pot muri.

10. Anvelope nepotrivite sezonului

Fara ajutorul celor de la RAR, Politia Rutiera mai poate retine talonul intr-o situatie des intalnita. Respectiv, daca circulam cu anvelope de vara pe drumuri acoperite de gheata, polei sau zapada. Legea spune ca in aceste situatii suntem obligati sa avem anvelope de iarna. Daca nu le avem, politistul ne trage pe dreapta, ne da o amenda uriasa si ne retine talonul. Nu degeaba este bine sa avem anvelope potrivite fiecarui sezon: atat pentru a evita amenzile usturatoare, cat si pentru siguranta rutiera.

Daca ai nevoie de piese auto ca sa intri in legalitate cu masina ta, cauta-le pe www.pieseauto.ro

Distribuie pe Facebook
mai multe