Ai luat o masina second? Ce trebuie obligatoriu sa faci

- Inlocuieste uleiul din motor
- Rezolva tot ce tine de acte
- Fii atent la uzura anvelopelor, si daca trebuie, inlocuieste-le
Masinile second-hand sunt extrem de populare printre romani, fapt dovedit si de mai multe statistici care spun ca tara noastra este campioana Europei la numarul celor care cumpara automobile rulate. In acest articol nu vom discuta motivele pentru care romanii recurg la aceasta metoda, deoarece ele sunt mai mult decat evidente, ci va vom da cateva sfaturi pentru a te bucura de masina nou achizionata cat mai mult timp.
Asadar, dupa ce ai cumparat o masina second-hand, de preferat ar fi sa schimbi uleiul din motor. Daca, sa presupunem, ca ai luat masina de la un prieten foarte apropiat sau de la o ruda, si mai presus de toate, cunosti istoricul masinii si stii ca uleiul a fost schimbat recent, atunci nu este obligatoriu sa o faci din nou. Insa, daca ai cumparat masina de la vreun samsar din piata sau de pe internet, atunci nici nu te gandi sa nu schimbi uleiul.
In aceeasi oala intra si distributia. In cazul in care nu cunosti istoricul masinii, ar fi bine sa faci aceasta investitie care te scuteste de o groaza de probleme care ar putea sa apara pe parcurs. Si daca tot o schimbi, schimba tot kit-ul, inclusiv pompa de apa, deoarece este mai bine sa previi, decat sa dai cu capul, la figurat desigur.
Daca masina pe care tocmai ti-ai cumparat-o are transmisie automata, inlocuieste uleiul cutiei de viteze. Spre deosebire de o cutie manuala, uleiul cutiilor automate trebuie schimbat la un anumit numar de kilometri. De ce sa il schimbi? Cred ca raspunsul este destul de logic: nu stii cat s-a mers cu cel vechi si mai ales in ce regim. Nu toti au folosit masina duminica, pentru a merge la biserica.
Pe langa ulei, trebuie sa schimbi si toate filtrele masinii. Ne referim aici la cel de aer, de ulei, de carburant si cel de polen. Fiecare dintre acestea sunt foarte importante pentru buna functionare a masinii, si mai ales pentru sanatatea ta.
Apoi, ca sa nu ai probleme pe viitor, merita sa investesti intr-o geometrie la un service specializat. In acest fel te asiguri ca anvelopele nu se uzeaza neuniform si poti sa afli daca exista probleme pe la articulatii sau la elementele de directie de sub automobil.
Daca tot suntem la capitolul roti, nu putem sa lasam pe dinafara franele. Atentie! Nu este de ajuns sa arunci un ochi la starea discurilor si placutelor, verifica tot sistemul de franare. Daca vezi ca placutele si discurile prezinta uzura mare, inlocuieste-le, daca vezi ca furtunele sunt crapate sau conductele sunt ruginite, inlocuieste-le cu unele noi. Uita-te si sub capota, acolo unde este pompa de frana, trebuie sa verifici nivelul lichidului, si sa urmaresti cu atentie sa nu existe scurgeri. Asa cum spuneam intr-un articol anterior, scurgerea de lichid de frana este cea mai grava.
Sa nu uiti sa rezolvi tot ce tine de acte. Asigura-te in special ca are ITP si RCA valabil, si daca ai rovinieta. Daca trebuie sa expire vreuna dintre ele in viitorul apropiat, noteaza-ti undeva daca nu tii minte, pentru ca ultimul lucru pe care l-ai vrea acum ca ai dat banii pe o masina, ar fi sa platesti amenzi.
In cazul in care nu ai cumparat masina cu doua seturi de anvelope, dedicate sezonului cald si rece, iti recomandam sa cumperi anvelope noi. De fapt, daca masina a venit cu orice fel de pneuri, dar uzate peste masura, inlocuieste-le de urgenta. Sunt putini cei care vand o masina cu pneuri in stare buna, care mai duc cateva mii de kilometri, asa ca trebuie sa fii foarte atent la acest aspect.
Dupa ce rezolvi problemele mecanice si cele legate de acte, iar masina este a ta si in stare tehnica buna, nu ar strica sa o duci la un atelier specializat pe detailing auto. Un polish exterior si o curatare profesionala a habitaclului nu sunt ieftine deloc, insa merita fiecare banut. Astfel vei scapa de microbi, de mizerie, bacterii si de multe alte resturi de mancare, par, noroi si toate minunile din lume care se aduna de-a lungul anilor pe mocheta din masina sau prin habitaclu.
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
Peugeot 208 1.2i 2012 2500 €
Suzuki gsxr 600 ! variante moto / auto 2899 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4500 €
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3900 €
-
Cutii 5 si 6 viteze ford transit motor 2 4 2 0 2 2 an 2000 2015 250 €
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
Opel insignia diesel 2014 5399 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3200 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4700 €
-
Protectie bmw f36 430d; 8510114 (motor) 100 Lei
Chiuloase ford transit 2 4tddi-tdci-2.2tdci- 2 0tddi-tdci an... 250 €
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
-
Motor diesel asy 1.9 sdi cu injectoare volkswagen polo 9n 2001 800 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
-
Vw golf benzina 2010 2901 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Set curea transmisie cu caneluri audi a6 (4a, c4) (1994 -... 154 Lei
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
-
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 11500 €
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3200 €
Stop spate haion audi a6 iv avant 4g5, c7, 4gd 2011 - 2018... 300 Lei
-
Dezmembrez seat ateca
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €


