Am 2000 de Euro: ce masina clasica sa-mi iau, Dacia 1300 sau BMW E30?

Am 2000 de Euro: ce masina clasica sa-mi iau, Dacia 1300 sau BMW E30?
  • O Dacia 1300 buna incepe de la 1000 de Euro
  • BMW-urile cele mai bune si originale se gasesc in Germania
  • Ambele vehicule pot fi inscrise prin Retromobil
Distribuie pe Facebook

Tot mai multi entuziastia si-au dat seama ca isi pot permite o masina clasica. Vorbim aici de masini ieftine, nu de vreun OZN cu sigla de Rolls-Royce cum are Tiriac. Dar cert este ca multi oameni cu un loc in care sa-si tine o a doua masina s-au indreptat spre autoturisme clasice. Cele mai populare au devenit Dacia 1300 si BMW E30.

In ultimii 5 ani, numarul vehiculelor care au obtinut atestat istoric a explodat. Este si cazul batranelor Dacii 1300 care au inceput sa fie considerate vehicule clasice, salvate si restaurate de sute de oameni in fiecare an. Principalul motiv pentru care romanii aleg Dacia ca masina clasica este ca are un pret accesibil oricui, dar si ca este plin de ele pe toate drumurile. Evident, pe langa factorul nostalgie, drept pentru care oricine intoarce capul dupa o Dacie stralucitoare si frumoasa.

Dar exista si destui pasionati care nu suporta masina nationala. Adica o considera, exact ca pe vremuri, un fier problematic, greu de condus, prost facut si lipsita de orice confort. Asa ca isi cauta o masina straina veche cu care sa se plimbe in week-end sau in vacante, la evenimente sau la parade. Iar cel mai popular model este BMW-ul din generatia E30, care deja a devenit un vehicul cu potential istoric, orice masina mai veche de 1988 putand fi inmatriculata prin Retromobil.

Asadar, daca esti pasionat auto, dar nu ai bani de vreo masina foarte pretentioasa de off-road, de circuit, de drag-race, poti sa-ti iei un vehicul istoric foarte ieftin. Dar ce sa alegi, intre Dacia si BMW?

Evident, mai exista si alte modele, alte marci, la bani putini. Problema altor modele, cum ar fi Opel, Ford sau Mercedes-Benz, fara sa includem si comunistele rusesti, este ca piesele sunt costisitoare si greu de gasit. In acelasi timp, aici nu discutam nici de cei care au de cheltuit cate 20-30.000 de Euro pe o masina istorica, moment in care alegerile sunt simple si destule: Dodge Charger, Ford Mustang si multe alte vehicule cu adevarat speciale. Vorbim aici de romanul numeros care vrea sa investeasca 2000-3000 de Euro pentru un moft.

Masini clasice

Cea mai buna alegere pentru un entuziast amator intr-ale vechiturilor este Dacia clasica. Iti cumperi la 2000-3000 de Euro o Dacie cu adevarat curata, originala, senzationala. Trecem peste fantezistii care viseaza cate 15.000 pe o Dacie 1300, deloc rara si fara istorie, ci ne referim la zecile de vehicule reconditionate decent, cu atestat de vehicul istoric, care se vand pentru sume corecte. Masina romaneasca nu este vreo raritate si nici nu este de colectie. Acum 20 de ani, toata lumea le arunca la Remat, dar acum au inceput sa aiba valoare, iar 2000 de Euro iti pot obtine o bijuterie de masina.

Piese sunt peste tot, preturile sunt mici, dar te vei confrunta cu aceleasi probleme: nu ai injectie, ai carburator, adica fiabilitate scazuta, nu ai confort, nu ai performante, nu ai siguranta. Insa vei fi special si lumea de pe strada va opri ca sa-ti faca poze, iar toti cei din jur vor fi deschisi la discutii si amintiri, ceea ce te va umple de energie pozitiva si pasiune. Insa exista si minusuri: pretul nu va creste in viitorul apropiat la masinile vechi Dacia, adica daca o cumperi sa faci o afacere, renunta. Iar, in timp, cu siguranta vor exista lucrari de tinichigerie si reparatii la motor, ca doar... e Dacie!

Masini clasice

Dar la aceiasi bani gasesti si alte variante. Cum ar fi un BMW E30. Nu ne referim la modelele mai vechi, care sunt ceva mai rare in Romania, ci la cel mai popular "Urs" care circula pe la noi. Partea cea mai grea este sa gasesti unul cat de cat original, fara tuning, fara jante de prost gust si cu modificari la caroserie. Pe partea de rugina stau cam toate bine, avand tabla serioasa, nu ca Dacia romaneasca. Insa cu 2000-3000 de Euro iti poti aduce din Germania un Urs impecabil care arata ca nou. Iar cu 5000 de Euro deja iti iei un Baur de moare lumea!

Avantajele principale la un Urs este ca il poti inscrie ca vehicul istoric, daca respecta cerintele de originalitate, si sa scapi de plata impozitului chiar daca are motorul mare de 2.5 litri. In plus, este rapida, are performante bune, este mai sigura ca Dacia, are motoare mult mai fiabile si in timp valoarea ii va creste. Partea proasta este ca pe piese vei da mai multi bani, iar atentia obtinuta din partea celor din jur va fi mult mai mica. Deoarece un BMW Ursulet nu starneste asa amintiri precum o Dacie, poate doar in ochii pasionatilor...

In concluzie, daca iubesti masinile si vrei sa-ti iei o vechitura cu care sa te plimbi si cu care sa-ti faci placerea, iar banii sunt limitati, aceste doua optiuni sunt destul de bune. Insa trebuie sa te asiguri ca ai un garaj care sa-ti adaposteasca noua bijuterie atat de sensibila la ploaie si vandali, dar si ca nu uiti de ea chiar daca vine iarna. Orice masina care nu circula, se strica. Adica trebuie sa-i mai dai o cheie, sa mergi cu ea, sa te plimbi, pentru ca degeaba ai o masina frumoasa daca nu te folosesti de ea in felul in care a fost fabricata. Adica sa o scoti la ture. Deci, tu ce masina ai alege?

Distribuie pe Facebook
mai multe