Masina second-hand a saptamanii: Dacia Logan 1 (2004-2012)

- Primul Logan s-a fabricat intre 2004 si 2008
- In 2008 masina a avut parte de un facelift
- Dacia a vandut peste 1.5 milioane de modele Logan
Daca exista in tara noastra o masina pe care o intalnim la doi pasi, daca exista o masina care a fost cumparata in mai multe exemplare ca oricare alt model, daca exista vreo masina nationala, aceea este Dacia Logan, prima generatie. Iata mai jos un scurt ghid pentru cei care doresc sa cumpere un Logan la mana a doua.
4 variante de caroserie pentru Dacia Logan Mk 1
Dacia Logan s-a nascut in urma unei vizite a oficialilor Renault in Rusia. Acestia si-au dat seama ca autoturismele Lada care costau in jur de 6000 de Euro se vindeau ca painea calda, in timp ce vehiculele marcii franceze ce aveau preturi incepand de la 12.000 de Euro stateau in reprezentanta. Asa s-a nascut ideea producerii unui automobil ieftin, care, la inceputurile sale, chiar asa se "marketiza": Dacia Logan, masina de 5.000 de Euro!
In 2004, atunci cand a iesit pe piata, Dacia Logan avea insa un pret de 5.900 de Euro si putea ajunge pana la 11.200, dar tot era cea mai ieftina varianta in segmentul sau. Masina a fost dezvoltata in totalitate in Franta, iar proiectul a fost realizat in cele din urma la uzina Dacia de la Mioveni, dupa ce francezii au investit sume serioase in liniile noi de productie. In iunie 2004, Dacia a lansat oficial modelul Logan.
La acea vreme, Logan se vindea numai cu o caroserie sedan. Si se vindea ca fiind o masina spatioasa, confortabila, economica si care oferea strictul necesar oricarui sofer. In varianta standard, cea mai ieftina, Logan era dotat cu motor 1.4i de 75 cp realizat de Renault, avea doar airbag pentru sofer, nu avea servo, aer conditionat si absolut nimic electric la bord. Optional insa, clientii puteau beneficia de motorul 1.6i de 85 cp, aer conditionat manual, geamuri si oglinzi electrice, airbag si pentru pasager, jante din aliaj, sistem audio si inca cateva dotari.
In 2006 a fost lansata si varianta MCV, adica un break care putea transporta 7 pasageri, iar un an mai tarziu a fost pusa in vanzare si varianta Logan VAN, adica un MCV care avea portierele pline si nu avea geamuri pe lateralele spate. Chiar daca era o masina utilitara, Logan VAN avea aceleasi portiere care se deschideau normal, in loc sa aiba usi culisante, tot din motive de pret. In septembrie 2007 a aparut si ultima varianta de caroserie pentru Dacia Logan Mk 1, si anume Dacia Logan Pick-Up, o masina cu 2 locuri care aducea aminte de clasicul "Papuc".
6 motorizari pentru Romania
In momentul lansarii, Logan era disponibil cu motoare pe benzina de 1.4 si 1.6, aspirate, oferind numai 75, respectiv 85 cp. In 2005 a intrat in oferta si motorul pe motorina 1.5 dCi de 85 cp, iar in 2006 a intrat pe piata si motorul 1.6 cu 16 supape care oferea 105 cp. Ulterior au mai fost disponibile si motorul 1.5 dCi de 85 cp in anul 2007, iar in 2009 a fost introdus si motorul de 1200 cmc cu 16 valve care oferea 75 cp.
4 variante de echipare
Ca sa faca lucrurile simple, Dacia a vandut mereu modelele sale, de la Logan incoace, in diverse variante de echipare. Prima generatie de Logan s-a vandut cu 4 variante de echipare: Ambiance, Preferance, Laureate si Ambition. Prima optiune, cea mai ieftina, avea airbag pentru sofer, capace la roti si inchidere centralizata. Echiparea Preferance venea in plus cu airbag pentru pasager, servodirectie, geamuri electrice fata, radio, tetiere pentru bancheta si inchidere pe telecomanda. Abia la echiparea Laureate, in afara de cele mentionate mai sus, venea aerul conditionat, computer de bord, oglinzi electrice si scaun sofer reglabil pe mai multe directii. Echiparea "bogatilor" numita Ambition mai avea in plus si sistem ABS, geamuri electrice spate, CD Player si jante din aliaj. Motorul de 1.6i era disponibil doar pe echiparile de top, Preferance si Ambition.
In 2008, Dacia Logan a primit un facelift care presupunea mici modificari estetice in partea frontala si in spate, iar la interior niste mici imbunatatiri la bord si la fetele de usi.
Dacia Logan 2004
Dacia Logan 2004
Motorizari populare
Daca privim in jur, se remarca doua motoare ce se regasesc pe majoritatea masinilor Logan care circula in trafic: motorul de 1.4 pe benzina si cel de 1.5 dCi pe motorina. Motorul 1.4i este atat de popular pentru ca romanii si-au cumparat foarte multe Dacii Logan cu echipare de baza la care mai adaugau eventual numai aerul conditionat, iar propulsorul pe motorina care a fost introdus in 2005 a fost ales de romani, chiar daca era mai scump, datorita consumului redus. Cele mai rare sunt modelele cu propulsorul 1.6i 16V si cel de 1.2 16V, acestea fiind introduse ceva mai tarziu pe piata.
Probleme des intalnite la Dacia Logan
In ciuda multor plangeri referitoare la problemele motorului 1.5 dCi, acesta este extrem de fiabil. Numai 1 din 50 de soferi se plange ca a avut probleme cu injectoarele. Insa aceste probleme sunt cauzate in principal de calitatea slaba a motorinei si de faptul ca romanii circula cu putin carburant in rezervor, cu becul aprins mai tot timpul. Nu este o problema specifica acestui motor, nu este un defect de fabricatie. Daca este folosita motorina de calitate, injectoarele nu vor ceda niciodata.
Oricum, cert este ca posesorii de masini cu motorul 1.5 dCi sunt cei care pot spune ca au intalnit ceva probleme. Motoarele pe benzina, in afara de un consum ceva mai ridicat, nu au avut probleme specifice de niciun fel. La motoarele pe motorina, au mai aparut probleme cu debitmetrul, injectoarele, pompa de carburant, turbina, filtrul de particule (unde exista) si in cazuri izolate cu bujiile incandescente.
Insa o problema generala este cea legata de tabla exterioara. Pentru ca Dacia, alaturi de cei de la Renault, pentru a putea obtine un pret asa de scazut, a fost nevoita sa realizeze masina cu o tabla subtire. Si primele modele de Logan care deja au peste 10 ani, incep sa cedeze in urma intemperiilor vremii: ierni, solutii de dezsapezire, soare, ploaie, etc. Asa ca nu trebuie sa ne mire ca foarte multe Dacii Logan incep acum sa aiba probleme cu rugina la contra-aripi, deasupra rotilor, in colturile portierelor si la praguri. Asadar, cand vrem un Logan, trebuie sa fim atenti la rugina.
Dacia Logan 2009 Ambition cu facelift avea jante aliaj si proiectoare ceata
Preturile din Romania pentru Dacia Logan Mk 1
Loganurile din primii ani de fabricatie costa de la 1600 de Euro in sus, inmatriculate in Romania. Un Logan din 2006, cu motorul 1.5 dCi si cu echipare Preferance, are un pret de 2500-3000 de Euro. Cu cat anul de fabricatie este mai recent, cu atat pretul creste. Adica un Logan MCV din 2011 sau 2012, cu toate dotarile posibile, costa chiar si 7400 de Euro.
Cine doreste insa o masina normala, in stare tehnica buna, trebuie sa scoata intre 3000 si 4000 de Euro. La banii astia gasesti un Logan cu motorul 1.5 dCi care consuma putin, in stare tehnica foarte buna, care sa aiba aer conditionat, geamuri electrice, ABS si chiar jante din aliaj.
Recomandarea 4Tuning
E clar ca cine isi cumpara un Logan nu cauta performante si nici nu planuieste sa participe la cursele de acceleratie. In schimb, isi doreste un mijloc ieftin de deplasare. Motiv pentru care noi recomandam un Logan MCV 1.5 dCi de 85 cp. Este o masina foarte spatioasa, in care intra orice, o masina care consuma extrem de putin, in jur de 7,5 litri in oras prin aglomeratie cu aerul conditionat pornit si aproximativ 5,2 litri la drum intins cu masina plina. In plus, motorul pe motorina 1.5 dCi este foarte fiabil si economic. Trebuie doar sa te asiguri ca verifici bine masina, ca o pui pe tester sa vezi daca sunt erori si ca verifici starea tehnica a motorului in cel mai mic detaliu: compresie, scurgeri ulei, presiune turbo, etc. Daca gasesti un Logan dCi cu putini kilometri de care proprietarul a avut grija, poti sa mergi cu acea masina fara probleme inca 10 ani.
Avantaje Dacia Logan
- pret mic
- intretinere ieftina
- piese usor de gasit noi sau second-hand
- spatioasa
- economica
- dotarile necesare
Dezavantaje Dacia Logan
- siguranta scazuta
- timbrul de mediu ce trebuie platit
- tabla subtire
-
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
Stopuri cu led vw scirocco iii 289 €
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei


