Ce facem daca ne lasa bateria in prag de iarna?

- Este normal ca un acumulator sa se strice?
- Dar ce facem cand ramanem fara curent la masina?
- Cum tragem curent de la o alta masina?
In general, iarna este anotimpul in care acumulatorii masinii noastre au cele mai mari sanse sa cedeze. Mai ales daca nu am circulat cu automobilul o perioada mai lunga si vrem sa plecam undeva acum, cand e frig. Dar ce facem daca ne lasa bateria? O incarcam? O inlocuim? Pornim cu cablurile?
Bateria masinii noastre este un acumulator, care, asa cum ii spune si numele, acumuleaza energie electrica. Bateria auto se incarca in timpul functionarii motorului de la alternator si principala sa menire este pornirea motorului. Dar o baterie auto, la fel ca orice alta baterie de pe lumea asta, are o durata de viata limitata. Unii spun ca maximum 5 ani, dar nu este nicio regula. Am vazut acumulatori auto cedand dupa doar 2 ani de utilizare si altii au inceput sa cedez abia dupa 7 ani. Insa putem spune ca o durata medie de viata pentru fiecare acumulator trebuie sa fie cam de 5 ani.
Este normal ca un acumulator sa se strice?
Da. Deoarece, de la incarcari si descarcari repetate, elementii interiori isi micsoreaza capacitatea de inmagazinare a curentului in timp. La telefon bateria dupa 2-3 ani nu ne mai tine ca in prima zi, la fel si la laptop sau chiar la o masina electrica. Cu acumulatorul auto este exact aceeasi treaba.
Problema pe timp de iarna este ca majoritatea bateriilor uzate cedeaza in acest anotimp. Deoarece frigul are o actiune asupra lichidului din interior ce reactioneaza cu elementii din plumb si ii micsoreaza eficienta. Asa se intampla ca iarna, bateriile auto au foarte mare cautare in randul soferilor care au ramas cu masina in parcare fara sa o mai poata porni din cauza bateriei vechi.
Dar ce facem cand ramanem fara curent la masina?
Pai avem cateva variante. In primul rand, trebuie sa stim exact cum am ramas fara curent. Daca este din cauza unui consumator, fie faruri uitate aprinse, fie vreun contact electronic sau o eroare de la alarma, putem pastra bateria veche. Ideea este sa identificam problema si sa o rezolvam, ca altfel, chiar si cu o baterie noua o sa avem aceeasi problema.
In cazul in care am ramas fara curent in urma unui consumator, putem foarte usor sa pornim masina utilizand un mijloc de pornire. Aici intra atat un robot de pornire, cat si folosirea cablurilor tragand curent de la o alta baterie auto.
Daca ramanem fara curent total intamplator, din cauza ca nu am circulat cu masina o perioada, inseamna ca avem o problema. Fie alternatorul nu mai incarca asa de bine, fie bateria pur si simplu nu mai inmagazineaza curent. Si aici putem porni masina luand curent de la o alta sursa, dar in cazul de fata cumpararea unui acumulator nou este obligatorie in cel mai scurt timp posibil.
Cum incarcam corect o baterie care ne-a lasat balta?
In general, un acumulator auto care a cedat singur, adica fara sa-l fi "secatuit" un consumator uitat peste noapte aprins, mai poate fi resuscitat cam de 2-3 ori. Prima oara cand vedem ca ne lasa o baterie, putem sa pornim motorul cu cabluri si sa ne punem la drum ceva mai lung. Un drum la viteze mari, cand alternatorul incarca maximum, sa zicem pana la Sinaia si inapoi, o sa incarce acumulatorul foarte bine. Daca pornim masina si facem un drum prin oras, atunci avem toate sansele ca a doua zi sa nu porneasca iar.
Sau, daca avem timp si un redresor, putem lua bateria in casa si sa o punem pe redresor. Acesta este un dispozitiv special gandit pentru incarcarea acumulatorilor. O face incet si sigur, bagand un amperaj mic in fiecare ora, astfel incat bateria sa primeasca curent maxim. In functie de amperajul scos de alternator si de cel pe care il are bateria trebuie sa stabilim si durata de incarcare. De exemplu, daca redresorul scoate 5 AMP/h si bateria noastra este de 55 de AMP, trebuie sa o lasam la incarcat 11 ore.
Cum tragem curent de la o alta masina?
Trebuie sa respectam cateva reguli ca sa nu facem mai mult rau decat bine. Prima regula este sa fie ambele motoare oprite. Dupa care, cablul de minus, cel negru, se conecteaza la cele doua baterii la borna negativa. Urmeaza cablul rosu de plus care se leaga prima oara la masina "donatoare", dupa care la cea care are nevoie de curent. Urmatorul pas este pornirea motorului masinii care da curent si asteptarea pentru circa 2-3 minute. Acum masina care are nevoie de curent poate fi pornita. Dupa care, scoase cablurile pe rand, astfel incat sa nu se atinga clestii intre ei, adica cablul negru de la ambele masini, cablul rosu de la ambele masini.
Cum sa ne alegem bateria pentru masina?
Cand cumparam o baterie pentru masina noastra trebuie sa ne asiguram mereu ca amperajul ei nu este mai mic ca cel recomandat de producator. Poate fi mai mare fara probleme, cu conditia ca asta sa nu insemne un acumulator de dimensiuni mai mari. Mai trebuie sa ne uitam si la pozitionarea bornelor, sa fie astfel incat sa se potriveasca cu legaturile masinii, altfel, putem avea surpriza sa nu le putem conecta la baterie.
Ideal este ca atunci cand schimbam bateria sa facem si un test de incarcare. Fie cu un ampermetru personal, fie de catre un service care este echipat cu tester. Numai asa putem sa ne asiguram ca acumulatorul nou va fi incarcat cum trebuie odata cu functionarea motorului. Daca, in schimb, alternatorul nu incarca bine, putem sa pastram bateria veche si sa reparam alternatorul.
Un singur lucru este cert: cand ramanem fara curent avem cateva variante posibile. Dar numai una este valabila si la aea ajungem cu siguranta, mai ales daca vorbim de o baterie veche. Mai exact, achizitionarea unui acumulator nou. Si acum ca stii informatiile de mai sus, suntem siguri ca vei face o alegere inteleapta.
CEA MAI VARIATA GAMA DE ACUMULATORI AUTO POATE FI GASITA PE WWW.PIESEAUTO.RO
-
Actuator / servomotor / motoras grila activa volvo xc40 2018... 250 Lei
Instalatie electrica peugeot 407 2004-2011 1.6 hdi 110 9hz... 150 Lei
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
-
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
-
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
Dacia duster dci 2022 12750 €
Injectoare ford focus 2 1.8 tdci an fabr. 2008 500 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
-
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Suport maner 820028464 renault megane 2 [2002 - 2006] 72 Lei
-
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
-
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
Mufa cu cablu injector sencom volvo xc90 1 2002-2015 504029 85 Lei
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Far dreapta toyota corolla - - (1997 2002) 180 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Bara stabilizatoare fata, vw golf 4 (1j1) (id:449136) 176 Lei


