Ce mofturi incepe sa faca o masina diesel la venirea frigului?
- Oscileaza ralantiul
- Motorul nu merge rotund
- Consumul poate creste
Soferii de automobile diesel incep sa regrete alegerea facuta atunci cand vine frigul. Pentru ca motoarele pe motorina sunt cele mai pretentioase la venirea iernii, iar acest lucru se manifesta in mai multe feluri, nu tocmai placute. Iata ce mofturi fac dieselurile iarna.
Pornire grea
Dieselul porneste ceva mai greu atunci cand sunt sub zero grade. Mai ales daca vorbim de un automobil mai vechi, trecut de prima tinerete. Pentru ca bujiile incandescente nu mai incalzesc bine camera de compresie si aprinderea nu se face. Trebuie ca soferul sa puna contactul de mai multe ori inainte sa dea la automat pana cand se atinge temperatura optima.
Oscileaza ralantiul
Dupa ce ai pornit motorul, daca e foarte frig, se intampla ca ralantiul sa oscileze. Adica motorul nu merge rotund, din acelasi motiv, ca aprinderea prin compresie nu se face complet. De obicei asta se intampla cateva minute, pana incepe sa isi creasca temperatura cu cateva grade, dupa care ralantiul isi revine la normal.
Fum pe evacuare
Frigul mai are cateva efecte, printr care si fumul. Adica fum negru la pornire, atunci cand valva EGR e inghetata sau injectoarele sunt amortite si motorul consuma in draci motorina. Majoritatea motoarelor diesel, cand e frig, scot fum pe evacuare la pornire, timp de cateva minute, pana cand incep sa functioneze in parametri.
Tremura motorul
Pana cand sa atinga temperatura optima de functionare, adica undeva la peste 70 de grade, motorul diesel merge diferit. Dar atunci cand este foarte frig si masina nu mai este noua, merge diferit in sensul rau. Mai precis, senzorii, sondele si valvele sunt acoperite de calamina si nu mai citesc informatia atat de bine, injectoarele dau rateuri si pompa de inalta presiune face figuri pana se incalzeste, iar acest lucru face ca motorul sa nu mearga rotund. Nu e de mirare ca dieselurile, si asa zgomotoase, cand e frig tremura din toate incheieturile.
Scurgeri pompa de motorina
Atunci cand este frig, pompele de motorina de inalta presiune ale masinilor trecute de 100.000 kilometri, au scurgeri. Nu mari, dar suficiente incat sa lase sub ele umezeala. Cand este cald, garnitura pompei pastreaza etanseitatea, dar cand vine frigul vedem cum se contracta si apar scurgerile. Nu e mare filosofie, atata timp cat nu lasa sub masina o balta mare, dar e o treaba ce necesita rezolvare in scurt timp.
Bujiile incandescente
Motorul diesel nu porneste cu aprindere, ci prin compresie. Dar ca sa se faca cum trebuie compresia e nevoie de o oarecare temperatura care sa ajute. Aici intervine bujia incandescenta al carei rol este sa incalzeasca camera de compresie. Insa atunci cand vine frigul, bujiile incep sa faca figuri si nu prea mai incalzesc bine locul din jurul lor, iar pornirea se face greu. Iarna ne dam seama daca trebuie sau nu sa schimbam bujiile incandescente ale masinii noastre.
Injectoare infundate
In timp, multe modele de masini diesel au probleme cu injectoarele. Se depune calamina de la motorina de slaba calitate, dar si felul in care soferii din Romania circula contribuie la infundarea acestora. Si uite asa ne trezim deodata ca motorul merge prost, ca tremura, ca merge in 3 pistoane in loc de 4, dupa care isi revine si tot asa. Sau ca nu trage dar consuma mult. Insa iarna se intampla cel mai des ca aceste simptome cauzate de injectoare sa fie mai pronuntate si tot iarna este sezonul in care un injector care face figuri sa cedeze de tot.
Motorina inghetata
O problema des intalnita este la soferii care ajung in zone in care temperatura scade pana la -20 de grade. Motorina ingheata pe conducta si in injectoare, iar incalzitorul de carburant nu face fata ca sa o dezghete si ne trezim ca dam la automat o ora si motorul tot nu porneste. Ca sa evitam asemenea momente in care masina nu mai porneste din cauza motorinei trebuie sa ne asiguram ca folosim o motorina aditivata, dar si ca avem in stare buna elementele de aprindere, adica bujii si injectoare in special. Daca bujiile incandescente sunt bune, vor avea destula putere incat sa dezghete injectoarele.
Tu ce alte probleme ai mai intalnir iarna la masina diesel?
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 €
- Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Vw passat gmo 2017 11900 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Audi q5 quatro 2017 23800 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €