Ce mofturi incepe sa faca o masina diesel la venirea frigului?

Ce mofturi incepe sa faca o masina diesel la venirea frigului?
  • Oscileaza ralantiul
  • Motorul nu merge rotund
  • Consumul poate creste
Distribuie pe Facebook

Soferii de automobile diesel incep sa regrete alegerea facuta atunci cand vine frigul. Pentru ca motoarele pe motorina sunt cele mai pretentioase la venirea iernii, iar acest lucru se manifesta in mai multe feluri, nu tocmai placute. Iata ce mofturi fac dieselurile iarna.

Pornire grea

Dieselul porneste ceva mai greu atunci cand sunt sub zero grade. Mai ales daca vorbim de un automobil mai vechi, trecut de prima tinerete. Pentru ca bujiile incandescente nu mai incalzesc bine camera de compresie si aprinderea nu se face. Trebuie ca soferul sa puna contactul de mai multe ori inainte sa dea la automat pana cand se atinge temperatura optima.

Oscileaza ralantiul

Dupa ce ai pornit motorul, daca e foarte frig, se intampla ca ralantiul sa oscileze. Adica motorul nu merge rotund, din acelasi motiv, ca aprinderea prin compresie nu se face complet. De obicei asta se intampla cateva minute, pana incepe sa isi creasca temperatura cu cateva grade, dupa care ralantiul isi revine la normal.

Fum pe evacuare

Frigul mai are cateva efecte, printr care si fumul. Adica fum negru la pornire, atunci cand valva EGR e inghetata sau injectoarele sunt amortite si motorul consuma in draci motorina. Majoritatea motoarelor diesel, cand e frig, scot fum pe evacuare la pornire, timp de cateva minute, pana cand incep sa functioneze in parametri.

Tremura motorul

Pana cand sa atinga temperatura optima de functionare, adica undeva la peste 70 de grade, motorul diesel merge diferit. Dar atunci cand este foarte frig si masina nu mai este noua, merge diferit in sensul rau. Mai precis, senzorii, sondele si valvele sunt acoperite de calamina si nu mai citesc informatia atat de bine, injectoarele dau rateuri si pompa de inalta presiune face figuri pana se incalzeste, iar acest lucru face ca motorul sa nu mearga rotund. Nu e de mirare ca dieselurile, si asa zgomotoase, cand e frig tremura din toate incheieturile.

Scurgeri pompa de motorina

Atunci cand este frig, pompele de motorina de inalta presiune ale masinilor trecute de 100.000 kilometri, au scurgeri. Nu mari, dar suficiente incat sa lase sub ele umezeala. Cand este cald, garnitura pompei pastreaza etanseitatea, dar cand vine frigul vedem cum se contracta si apar scurgerile. Nu e mare filosofie, atata timp cat nu lasa sub masina o balta mare, dar e o treaba ce necesita rezolvare in scurt timp.

Bujiile incandescente

Motorul diesel nu porneste cu aprindere, ci prin compresie. Dar ca sa se faca cum trebuie compresia e nevoie de o oarecare temperatura care sa ajute. Aici intervine bujia incandescenta al carei rol este sa incalzeasca camera de compresie. Insa atunci cand vine frigul, bujiile incep sa faca figuri si nu prea mai incalzesc bine locul din jurul lor, iar pornirea se face greu. Iarna ne dam seama daca trebuie sau nu sa schimbam bujiile incandescente ale masinii noastre.

Injectoare infundate

In timp, multe modele de masini diesel au probleme cu injectoarele. Se depune calamina de la motorina de slaba calitate, dar si felul in care soferii din Romania circula contribuie la infundarea acestora. Si uite asa ne trezim deodata ca motorul merge prost, ca tremura, ca merge in 3 pistoane in loc de 4, dupa care isi revine si tot asa. Sau ca nu trage dar consuma mult. Insa iarna se intampla cel mai des ca aceste simptome cauzate de injectoare sa fie mai pronuntate si tot iarna este sezonul in care un injector care face figuri sa cedeze de tot.

Motorina inghetata

O problema des intalnita este la soferii care ajung in zone in care temperatura scade pana la -20 de grade. Motorina ingheata pe conducta si in injectoare, iar incalzitorul de carburant nu face fata ca sa o dezghete si ne trezim ca dam la automat o ora si motorul tot nu porneste. Ca sa evitam asemenea momente in care masina nu mai porneste din cauza motorinei trebuie sa ne asiguram ca folosim o motorina aditivata, dar si ca avem in stare buna elementele de aprindere, adica bujii si injectoare in special. Daca bujiile incandescente sunt bune, vor avea destula putere incat sa dezghete injectoarele.

Tu ce alte probleme ai mai intalnir iarna la masina diesel?

Distribuie pe Facebook
mai multe