Decarbonizarea motorului: mit sau realitate?

Decarbonizarea motorului: mit sau realitate?
Nu auzisem niciodata de acest procedeu numit decarbonizare. Dar am vazut la Salonul Auto Bucuresti si Accesorii de la Romexpo un stand al celor de la Carbon Clean. Aveau o oferta speciala pe durata salonului asa cam zis sa incercam sa vedem daca e mit sau realitate.

Ce inseamna decarbonizare? O metoda prin care scapi de carbonul din motor. Mai precis, de depunerile care s-au format in timp pe unele piese interne. E vorba de acea calamina, prezenta mai ales la automobilele diesel. Calamina care, dupa ani de utilizare, incepe sa faca probleme, mai ales cand este depusa pe senzori, supape, sonde si asa mai departe. Adica incepe sa creasca consumul, masina parca nu mai trage sau incepe sa aiba fluctuatii de ralanti. Acest procedeu se lauda ca te scapa de toate aceste probleme.

Cei de la Carbon Clean au un aparat care injecteaza hidrogen pe admisie cu motorul pornit. Hidrogenul este lichid dar este pulverizat in admisie sub forma de gaz, iar odata ce ajunge in camera de ardere ajuta la efectuarea unei arderi complete. Pe scurt, hidrogenul face ca temperatura din camera de ardere sa creasca simtitor, iar datorita temperaturii ridicate acele depuneri se dizolva si sunt eliminate pe evacuare. Asa spune teoria.

Practic, nu ai cum sa masori aceasta curatare cu hidrogen, deoarece nu vezi piesele interne, ci poti doar sa vezi cum se comporta masina ulterior. Am citit diverse pareri ale altor soferi care au efectuat decarbonizarea si acestea au fost... diverse. Un lucru e cert: cu totii au spus ca dupa decarbonizare s-a simtit o schimbare. La unii mai mica, la altii mai mare. Unii spuneau ca masina trage mai bine, altii spuneau ca le-a scazut consumul, ca nu mai fluctueaza ralantiul, ca motorul e mai silentios si asa mai departe. Fiecare cu treaba lui.

In cazul nostru, motorul diesel de 1.7 litri cu peste 230.000 de kilometri la bord, dupa decarbonizare, a avut o singura imbunatatire: motorul cand este rece se comporta la fel ca atunci cand este cald, adica nu mai vibreaza asa de puternic, nu trepideaza, este mai silentios si pare sa mearga mai rotund la turatii mici. Despre consum nu putem sa spunem nimic momentan, dar putem sa spunem ca masina trage la fel ca inainte.

Asadar, rezultatele difera de la o masina la alta, deoarece sunt multe variatii si diferente intre motoare, kilometraj, etc. Dar in general, dupa decarbonizare, trebuie sa se vada o imbunatatire a felului in care functioneaza motorul. Probabil, daca o faci ca intretinere, o data la cateva luni, rezultatele vor fi si mai bune.

mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 13 Noiembrie 2017