Merita sa cumparam motorina speciala de iarna?

Merita sa cumparam motorina speciala de iarna?
  • Motorina neaditivata ingheata la -8.1 grade Celsius
  • Starea bujiilor si a sistemului de alimentare este mai importanta
  • Tot carburantul diesel de la pompa este aditivat si are parafina
Distribuie pe Facebook

Odata cu venirea iernii si a temperaturilor scazute, au sosit si reclamele care iti spun ca daca folosesti un carburant special, in speta o motorina aditivata, nu vei avea probleme cu masina si cu pornirea indiferent de temperatura. Insa, asa sa fie?

In primul rand trebuie sa stii ca indiferent de tipul motorinei, la baza este acelasi carburant. Cea de "inalta performanta" este doar aditivata suplimentar. Motorina despre care se spune ca rezista mai bine la frig are in compozitia sa un aditiv chimic, un fel de "antigel" menit sa scada temperatura la care combustibilul incepe sa devina solid.

Ca sa intelegi mai bine, motorina de calitate slaba, fara aditivi, are ca punct de solidificare temperatura de - 8.1 grade Celsius. Atunci, motorina se cristalizeaza din cauza parafinei din compozitie si se transforma initial intr-o substanta gelatinoasa, iar ulterior intr-una solida.

Insa, sa nu uitam ca suntem in anul 2016, si ca orice motorina din ziua de azi are aditivi si nu va ingheta la temperaturi mai mari de -20 de grade, chiar si cea mai ieftina pe care o gasim la benzinarii.

Acum ca stii acest lucru, ar mai trebui sa stii si ca mai mult decat tipul motorinei, conteaza starea si vechimea automobilului tau. Masinile moderne pe motorina au sisteme speciale care previn inghetarea carburantului pe traseul de alimentare. Ne referim aici la un pre-incalzitor care are ca scop fluidizarea carburantului, dar si la o incalzire suplimentara si mai indelungata a bujiilor incandescente.

Asadar, cu cat masina este mai veche, cu atat sansele ca vreunul dintre aceste sisteme sa nu mai functioneze corespunzator sunt mai mari. In acest caz, degeaba ii pui motorina mai scumpa, daca spre exemplu bujiile au mai multe depuneri si incalzirea camerei de ardere a motorului nu se mai face corespunzator.

Un lucru la fel de important care duce la probleme la pornirea masinii atunci cand afara este foarte frig este cantitatea de motorina din rezervor. Daca rezervorul este plin doar pe sfert, riscul de a avea probleme creste.

De ce? Pentru ca cu cat este mai putin carburant in rezervor, cu atat se raceste mai repede pe loc si in mers apare o diferenta de temperatura. Si atunci cand oprim, diferenta de temperatura duce la condens, care intr-un final se transforma in apa. Aceasta se duce la fundul rezervorului, fiind mai usoara decat motorina, iar daca ai putin carburant, apa va ajunge prima la pompa sau pe conducte si ingheata.

Asadar, merita sa cumperi motorina speciala de iarna?

Depinde. Adica, nu este greu sa pui motorina cu un continut ridicat de aditivi, insa mai importanta decat combustibilul este starea masinii tale. Daca bujiile tale sunt ca noi, iar incalzitorul functioneaza corect, poti sa circuli fara emotii cu orice fel de carburant diesel.

Asa cum spuneam mai sus, daca acestea nu functioneaza in parametrii optimi, degeaba pui motorina scumpa, ca vei arunca banii pe teava de esapament iar masina tot rau va merge.

Sfatul nostru este sa verifici bujiile si tot sistemul de alimentare, inclusiv incalzitorul, pompa de carburant si injectoarele, inainte sa te gandesti la motorina speciala de iarna.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 28 Noiembrie 2016