Obsesia diesel la romani. De ce isi cumpara oamenii diesel, desi nu au nevoie in realitate?

- In Europa, masinile diesel incep sa dispara
- In Romania, piata masinilor diesel in crestere
- 2.0 TDi, cel mai popular motor in Romania
Visul romanului este sa scape de rate si sa aiba la scara un 2.0 diesel, pentru ca a auzit ca are consum mic, fuge de rupe si este fiabil. Romanii sunt foarte buni clienti de masini noi diesel, iar din cele second-hand, 4 din 5 masini aduse de afara sunt pe motorina. Dar de unde pana unde nebunia diesel in Romania?
Daca ar fi sa luam un exemplu in randul masinilor noi, putem sa luam cazul Daciei Duster. SUV-ul de la Mioveni a devenit cea mai vanduta masina romaneasca la nivel mondial, inclusiv in Romania. Dar, conform datelor oficiale, spre deosebire de alte tari, romanii aleg in aproape 90% din cazuri exclusiv motorizarea diesel cu echipare de varf. Ceea ce spune clar ca romanii iubesc dieselul.
Aceeasi poveste se intampla si la alte marci, in cazul masinilor noi. Dar si la cele second-hand, piata care a explodat in ultimul an in Romania, de cand cu eliminarea taxei auto. 2 din 10 masini aduse din strainatate si inmatriculate in Romania sunt pe benzina, restul de 8 sunt pe motorina. O alta dovada ca cererea de masini diesel este in plina dezvoltare.
Ajunge sa lasi geamul jos la semafor, pe Magheru, intr-o zi cu trafic aglomerat. O sa auzi numai mormaituri de motoare diesel si vei simti un aer puternic impregnat de mirosul pe care il elimina motoarele diesel. Tot ce ne inconjoara este diesel, de la autobuze si trenuri, la camioane, dube, masini de cureierat si vehicule de familie. Noi, romanii, suntem in epoca diesel.
De ce sunt soferii romani atat de fascinati de masinile diesel? Principalul motiv ar fi lipsa de informare. Al doilea ar fi spiritul de turma.
Romanul traieste cu impresia de acum 10-18 ani, cand masinile diesel castigau teren serios in fata celor pe benzina. Motoarele turbo-diesel deveneau accesibile pe masini ieftine, oamenii isi dadeau seama ca si motorul diesel incepe sa aiba performanta, nu mai era asa de lenes cum se credea in anii '90 despre el. In plus, consumul era mult mai mic, asa ca vanzarile au inceput sa creasca. Iar aceasta frenezie diesel a tinut de atunci si pana azi. De la Golfurile si Passaturile 1.9 TDi, primele masini turbo-diesel cumparate de romani in numar urias, pana in zilele noastre suprasaturate tot de "tedeiuri".
De ce nu sunt informati romanii? Pentru ca acum, in 2017-2018, spre deosebire de acum 18 ani, exista alternativa mai bune ca dieselul. Daca acum 15 ani nu aveai niciun motor pe benzina economic si performant ca un diesel, acum exista. Foarte multe chiar. In plus, numarul avantajelor fata de dezavantaje, nu mai este in favoarea motorului diesel.
Romanii din 2018 au ramas cu gandirea din 2000, cum ca un TDi este cel mai bun motor din galaxie, ca are un consum minuscul si ca ofera un cuplu mare de tot. Avem acum motoare turbo pe benzina, cu mod ECO de functionare, care ofera consumuri similare cu cele ale unui diesel. Aceste motoare ofera performante mai bune, cuplu mare la turatie mica, pret mai mic de achizitie, pret mai mic de intretinere si asa mai departe. Mai adaugam si faptul ca tot mai multe orase europene taxeaza motoarele diesel si ca li s-a pus gand rau din cauza poluarii si emisiilor nocive, e clar, motorul diesel e de domeniul trecutului.
Spiritul de turma? Este din plin in ADN-ul romanului. Si-a cumparat vecinul un TDi, trebuie sa-mi cumpar si eu. Are colegul de serviciu un dieselar pe care il lauda zilnic, trebuie sa am si eu unul. Cea mai scumpa versiune disponibila la showroom este un diesel? Pai ori suntem snobi, ori nu mai suntem, asa ca vreau si eu la fel!
E clar, romanii inca vor diesel. In strainatate, vanzarile de masini pe motorina au scazut dramatic in ultimii 3 ani. Vor urma vremuri negre pentru diesel, din cauza taxelor suplimentare cauzate de funinginile cancerigene scoase pe esapament. In curand, limitarile Uniunii Europene ii vor face pe producatori sa ajunga la saturatie cu sistemele de filtrare. In curand, niciun filtru de particule nu va mai face fata si costul de productie va fi mare si nejustificat. Dieselul o sa dispara.
Dieselul va ramane doar la masinile care fac multi kilometri pe an. La cele comerciale, industriale, curieri, TAXI-uri si asa mai departe. Dieselul este si va fi doar pentru cei care merg mult, nu 5000 de kilometri pe an. Nici acum nu are vreo justificare sa-ti cumperi un diesel daca circuli putin, deoarece costa mai mult la cumparare, motorina e mai scumpa, intretinerea e costisitoare, poluarea e mai mare. Dar, cu toate astea, romanii cumpara diesel in draci. Fara sa se gandeasca ca schimbarea unui filtru de particule infundat din cauza mersului strict urban costa cam 600 de Euro...
Asadar, de ce sunt romanii atat de fascinati si obsedati de diesel?
-
Usa dreapta spate renault espace v an... 850 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 2900 €
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Bara fata renault megane 4 facelift model 2020-2024 cod... 500 Lei
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua... 165 Lei
Folie faruri / stopuri premium ppf lights black negru 60cm x... 1225 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Dezmembrez vw jetta 3, 1.6fsi
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
-
Broasca haion smart forfour incuietoare portbagaj 150 Lei
Vw bora 1600 2000 1000 €
Set praguri stanga / dreapta dacia logan fab. 2004 -... 640 Lei
-
Scrumiera centrala vw sharan (2000-2010), ford galaxy, seat... 60 Lei
Telescop fata dreapta opel tigra z14xep - (2004 2010) 75 Lei
G-g02085 macara pentru camionete 450kg 897 Lei
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012 298 Lei
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
-
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp 339 €
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Dacia duster dci 2022 12750 €
-
Difuzor bara spate + ornament esapament toba compatibil audi... 1120 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco... 600 €
Stop stanga aripa citroen c4 picasso 1.6 motorina 2015 387 Lei
-
Ford focus benzina 2013 4690 €
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6... 100 Lei
Conducta frana mini one r50 (ra3) 1.6 2003 250 Lei
-
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452 70 Lei
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90... 100 Lei
Usita rezervor 3g9809857a vw passat b8 sedan (3g2, cb2) 2.0... 250 Lei
-
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012 100 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017 1089 Lei
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31000 Lei
-
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830 200 Lei
Antifurt roti oe renault kadjar 2015→ m12 x 1,5 7711239101 310 Lei
Pachet filtru particule cnh original audi a4, a5, a6, q5 2.0... 8000 Lei


