Obsesia diesel la romani. De ce isi cumpara oamenii diesel, desi nu au nevoie in realitate?

- In Europa, masinile diesel incep sa dispara
- In Romania, piata masinilor diesel in crestere
- 2.0 TDi, cel mai popular motor in Romania
Visul romanului este sa scape de rate si sa aiba la scara un 2.0 diesel, pentru ca a auzit ca are consum mic, fuge de rupe si este fiabil. Romanii sunt foarte buni clienti de masini noi diesel, iar din cele second-hand, 4 din 5 masini aduse de afara sunt pe motorina. Dar de unde pana unde nebunia diesel in Romania?
Daca ar fi sa luam un exemplu in randul masinilor noi, putem sa luam cazul Daciei Duster. SUV-ul de la Mioveni a devenit cea mai vanduta masina romaneasca la nivel mondial, inclusiv in Romania. Dar, conform datelor oficiale, spre deosebire de alte tari, romanii aleg in aproape 90% din cazuri exclusiv motorizarea diesel cu echipare de varf. Ceea ce spune clar ca romanii iubesc dieselul.
Aceeasi poveste se intampla si la alte marci, in cazul masinilor noi. Dar si la cele second-hand, piata care a explodat in ultimul an in Romania, de cand cu eliminarea taxei auto. 2 din 10 masini aduse din strainatate si inmatriculate in Romania sunt pe benzina, restul de 8 sunt pe motorina. O alta dovada ca cererea de masini diesel este in plina dezvoltare.
Ajunge sa lasi geamul jos la semafor, pe Magheru, intr-o zi cu trafic aglomerat. O sa auzi numai mormaituri de motoare diesel si vei simti un aer puternic impregnat de mirosul pe care il elimina motoarele diesel. Tot ce ne inconjoara este diesel, de la autobuze si trenuri, la camioane, dube, masini de cureierat si vehicule de familie. Noi, romanii, suntem in epoca diesel.
De ce sunt soferii romani atat de fascinati de masinile diesel? Principalul motiv ar fi lipsa de informare. Al doilea ar fi spiritul de turma.
Romanul traieste cu impresia de acum 10-18 ani, cand masinile diesel castigau teren serios in fata celor pe benzina. Motoarele turbo-diesel deveneau accesibile pe masini ieftine, oamenii isi dadeau seama ca si motorul diesel incepe sa aiba performanta, nu mai era asa de lenes cum se credea in anii '90 despre el. In plus, consumul era mult mai mic, asa ca vanzarile au inceput sa creasca. Iar aceasta frenezie diesel a tinut de atunci si pana azi. De la Golfurile si Passaturile 1.9 TDi, primele masini turbo-diesel cumparate de romani in numar urias, pana in zilele noastre suprasaturate tot de "tedeiuri".
De ce nu sunt informati romanii? Pentru ca acum, in 2017-2018, spre deosebire de acum 18 ani, exista alternativa mai bune ca dieselul. Daca acum 15 ani nu aveai niciun motor pe benzina economic si performant ca un diesel, acum exista. Foarte multe chiar. In plus, numarul avantajelor fata de dezavantaje, nu mai este in favoarea motorului diesel.
Romanii din 2018 au ramas cu gandirea din 2000, cum ca un TDi este cel mai bun motor din galaxie, ca are un consum minuscul si ca ofera un cuplu mare de tot. Avem acum motoare turbo pe benzina, cu mod ECO de functionare, care ofera consumuri similare cu cele ale unui diesel. Aceste motoare ofera performante mai bune, cuplu mare la turatie mica, pret mai mic de achizitie, pret mai mic de intretinere si asa mai departe. Mai adaugam si faptul ca tot mai multe orase europene taxeaza motoarele diesel si ca li s-a pus gand rau din cauza poluarii si emisiilor nocive, e clar, motorul diesel e de domeniul trecutului.
Spiritul de turma? Este din plin in ADN-ul romanului. Si-a cumparat vecinul un TDi, trebuie sa-mi cumpar si eu. Are colegul de serviciu un dieselar pe care il lauda zilnic, trebuie sa am si eu unul. Cea mai scumpa versiune disponibila la showroom este un diesel? Pai ori suntem snobi, ori nu mai suntem, asa ca vreau si eu la fel!
E clar, romanii inca vor diesel. In strainatate, vanzarile de masini pe motorina au scazut dramatic in ultimii 3 ani. Vor urma vremuri negre pentru diesel, din cauza taxelor suplimentare cauzate de funinginile cancerigene scoase pe esapament. In curand, limitarile Uniunii Europene ii vor face pe producatori sa ajunga la saturatie cu sistemele de filtrare. In curand, niciun filtru de particule nu va mai face fata si costul de productie va fi mare si nejustificat. Dieselul o sa dispara.
Dieselul va ramane doar la masinile care fac multi kilometri pe an. La cele comerciale, industriale, curieri, TAXI-uri si asa mai departe. Dieselul este si va fi doar pentru cei care merg mult, nu 5000 de kilometri pe an. Nici acum nu are vreo justificare sa-ti cumperi un diesel daca circuli putin, deoarece costa mai mult la cumparare, motorina e mai scumpa, intretinerea e costisitoare, poluarea e mai mare. Dar, cu toate astea, romanii cumpara diesel in draci. Fara sa se gandeasca ca schimbarea unui filtru de particule infundat din cauza mersului strict urban costa cam 600 de Euro...
Asadar, de ce sunt romanii atat de fascinati si obsedati de diesel?
-
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
-
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei
-
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
-
28308779 a6510703287 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Covorase auto seat leon iii 2013-2020 frogum 149 Lei
-
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
-
Droser balast xenon 5dv00829000 / 09840300561143 bmw seria 3... 150 Lei
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
-
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
Buton geam audi a6 (2018->) [c8, 4k] 2.0 motorina 2019, 4k0959855 200 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
-
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei


