Obsesia diesel la romani. De ce isi cumpara oamenii diesel, desi nu au nevoie in realitate?

- In Europa, masinile diesel incep sa dispara
- In Romania, piata masinilor diesel in crestere
- 2.0 TDi, cel mai popular motor in Romania
Visul romanului este sa scape de rate si sa aiba la scara un 2.0 diesel, pentru ca a auzit ca are consum mic, fuge de rupe si este fiabil. Romanii sunt foarte buni clienti de masini noi diesel, iar din cele second-hand, 4 din 5 masini aduse de afara sunt pe motorina. Dar de unde pana unde nebunia diesel in Romania?
Daca ar fi sa luam un exemplu in randul masinilor noi, putem sa luam cazul Daciei Duster. SUV-ul de la Mioveni a devenit cea mai vanduta masina romaneasca la nivel mondial, inclusiv in Romania. Dar, conform datelor oficiale, spre deosebire de alte tari, romanii aleg in aproape 90% din cazuri exclusiv motorizarea diesel cu echipare de varf. Ceea ce spune clar ca romanii iubesc dieselul.
Aceeasi poveste se intampla si la alte marci, in cazul masinilor noi. Dar si la cele second-hand, piata care a explodat in ultimul an in Romania, de cand cu eliminarea taxei auto. 2 din 10 masini aduse din strainatate si inmatriculate in Romania sunt pe benzina, restul de 8 sunt pe motorina. O alta dovada ca cererea de masini diesel este in plina dezvoltare.
Ajunge sa lasi geamul jos la semafor, pe Magheru, intr-o zi cu trafic aglomerat. O sa auzi numai mormaituri de motoare diesel si vei simti un aer puternic impregnat de mirosul pe care il elimina motoarele diesel. Tot ce ne inconjoara este diesel, de la autobuze si trenuri, la camioane, dube, masini de cureierat si vehicule de familie. Noi, romanii, suntem in epoca diesel.
De ce sunt soferii romani atat de fascinati de masinile diesel? Principalul motiv ar fi lipsa de informare. Al doilea ar fi spiritul de turma.
Romanul traieste cu impresia de acum 10-18 ani, cand masinile diesel castigau teren serios in fata celor pe benzina. Motoarele turbo-diesel deveneau accesibile pe masini ieftine, oamenii isi dadeau seama ca si motorul diesel incepe sa aiba performanta, nu mai era asa de lenes cum se credea in anii '90 despre el. In plus, consumul era mult mai mic, asa ca vanzarile au inceput sa creasca. Iar aceasta frenezie diesel a tinut de atunci si pana azi. De la Golfurile si Passaturile 1.9 TDi, primele masini turbo-diesel cumparate de romani in numar urias, pana in zilele noastre suprasaturate tot de "tedeiuri".
De ce nu sunt informati romanii? Pentru ca acum, in 2017-2018, spre deosebire de acum 18 ani, exista alternativa mai bune ca dieselul. Daca acum 15 ani nu aveai niciun motor pe benzina economic si performant ca un diesel, acum exista. Foarte multe chiar. In plus, numarul avantajelor fata de dezavantaje, nu mai este in favoarea motorului diesel.
Romanii din 2018 au ramas cu gandirea din 2000, cum ca un TDi este cel mai bun motor din galaxie, ca are un consum minuscul si ca ofera un cuplu mare de tot. Avem acum motoare turbo pe benzina, cu mod ECO de functionare, care ofera consumuri similare cu cele ale unui diesel. Aceste motoare ofera performante mai bune, cuplu mare la turatie mica, pret mai mic de achizitie, pret mai mic de intretinere si asa mai departe. Mai adaugam si faptul ca tot mai multe orase europene taxeaza motoarele diesel si ca li s-a pus gand rau din cauza poluarii si emisiilor nocive, e clar, motorul diesel e de domeniul trecutului.
Spiritul de turma? Este din plin in ADN-ul romanului. Si-a cumparat vecinul un TDi, trebuie sa-mi cumpar si eu. Are colegul de serviciu un dieselar pe care il lauda zilnic, trebuie sa am si eu unul. Cea mai scumpa versiune disponibila la showroom este un diesel? Pai ori suntem snobi, ori nu mai suntem, asa ca vreau si eu la fel!
E clar, romanii inca vor diesel. In strainatate, vanzarile de masini pe motorina au scazut dramatic in ultimii 3 ani. Vor urma vremuri negre pentru diesel, din cauza taxelor suplimentare cauzate de funinginile cancerigene scoase pe esapament. In curand, limitarile Uniunii Europene ii vor face pe producatori sa ajunga la saturatie cu sistemele de filtrare. In curand, niciun filtru de particule nu va mai face fata si costul de productie va fi mare si nejustificat. Dieselul o sa dispara.
Dieselul va ramane doar la masinile care fac multi kilometri pe an. La cele comerciale, industriale, curieri, TAXI-uri si asa mai departe. Dieselul este si va fi doar pentru cei care merg mult, nu 5000 de kilometri pe an. Nici acum nu are vreo justificare sa-ti cumperi un diesel daca circuli putin, deoarece costa mai mult la cumparare, motorina e mai scumpa, intretinerea e costisitoare, poluarea e mai mare. Dar, cu toate astea, romanii cumpara diesel in draci. Fara sa se gandeasca ca schimbarea unui filtru de particule infundat din cauza mersului strict urban costa cam 600 de Euro...
Asadar, de ce sunt romanii atat de fascinati si obsedati de diesel?
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
-
0445116013 lr017923 02c2c40577 bosch injector citroen jaguar... 600 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
17201-30110 1720130101 17201-0l042 t809a43 turbo toyota hilux... 1750 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
5802403259 854911-5002s 854911-0002 gt4082s garrett turbo... 700 €
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0445110800 h8201636333 166007427r a6080700087 injector... 500 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
504374051 504387517 7895005021s 841805-5018s gtc4088v... 5000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5802355023 5801951700 789773-5028 garrett turbo iveco... 2200 Lei
-
0445110276 0986435148 55200259 bosch injector alfa romeo opel... 250 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445010763 167003606r bosch pompa inalta presiune dacia... 1100 Lei
5801868968 826591-0003 826591-5003 garrett turbo reconditionat... 5000 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445010438 55256104 0 445 010 438 bosch pompa inalta presiune... 1500 Lei
0445110062 9641742880 9653594280 bosch injector citroen 2.0... 150 Lei


