Pete sau picaturi sub masina? Iata ce scurgeri poate avea masina ta, cum sa le identifici si cum sa le rezolvi

- Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
- Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
- Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Automobilele, noi sau vechi, au de multe ori scurgeri de lichide din cauza unor probleme de cele mai multe ori banale. Dar niciodata nu este o idee buna sa lasi problema nerezolvata, pentru ca o defectiune mica, de dimensiunea unei picaturi cazute pe asfalt, poate duce la o reparatie capitala a motorului.
Daca ne uitam pe carosabil, atunci cand mergem pe jos, fie prin spatele blocului, fie prin parcarile de supermarket, o sa vedem o multime de pete si urme lasate in urma de masini. De fapt, se estimeaza ca scurgerile neinsemnate vehiculelor pe carosabil sunt de ordinul miilor de tone anual, iar chimicalele ajung in canalizare odata cu ploaia si de la statiile de epurare revin in canalizare si ulterior in casele oamenilor.
Uleiul de motor, cel mai pierdut lichid de motor
In cazul in care vom analiza petele si scurgerile de pe carosabil, vom realiza ca majoritatea sunt de ulei pentru motor. Scurgerile de ulei sunt in cea mai mare parte cauzate de etansarea proasta a capacului de tacheti, a chiulasei sau a baii de ulei. In timp, garniturile din silicon sau cauciuc cedeaza si pe acolo incepe sa se scurga cate putin ulei. Nu mult, dar destul incat sa nivelul sa scada serios in cateva luni. Petele de ulei pot fi recunoscute usor datorita consistentei: sunt negre si lasa o pelicula groasa pe deget.
Antigelul, cauza petelor mari de sub masina
In cele mai multe cazuri, cand gasim sub masina o pata mai mare, aceasta este cauzata de scurgerea lichidului de racire. Antigelul este mai subtire ca uleiul si mult mai fluid, motiv pentru care orice fisura mica, orice furtun neetans si orice surub nestrans va duce la o scurgere masiva de lichid. Din fericire, scurgerile de antigel pot fi usor identificate deoarece se petrec in fata masinii, imediat sub bara fata, acolo unde este radiatorul.
Lichidul de servo-directie, o problema majora
Automobilele dotate cu servo-directie au un sistem hidraulic format dintr-o pompa si mai multe conducte. Adica este un sistem mai complex care, la masinile mai vechi, cedeaza destul de des. Si asa apar scurgerile de ulei de servo. Pentru ca in conducte circula lichid sub presiune uriasa, orice punct slab va ceda si pe acolo o sa curga tot lichidul din instalatie in cateva minute. Aici ne referim la coliere, la mufe sau la gaturile furtunelor sertizate.
Uleiul din transmisie, cel mai statornic intr-o masina
Cutia de viteze manuala se poate mandri ca este elementul de pe masina noastra care pastreaza cel mai bine lichidul din interior. De obicei, la o cutie de viteze manuala, uleiul se inlocuieste la 80-100.000 de kilometri. Si cum nu are foarte multe garnituri sau orificii prin care poate sa evadeze, uleiul ramane acolo mult si bine. Singurul loc prin care isi poate face iesirea este in zona in care cutia se uneste cu motorul.
Uleiul cutiilor automate, identic cu cel de servo-directie
Masinile cu transmisie automata au si ele un ulei in plus, e vorba de cel hidraulic, similar cu cel folosit in instalatia de servo. Fiind tot un mecanism hidraulic sub presiune, exista riscul, scazut ce-i drept, sa avem scurgeri ale acestui ulei pe care il identificam dupa culoarea visinie.
Lichidul de frana, cea mai grava scurgere dintre toate
Daca ramanem fara ulei in motor ni se aprinde un bec, tragem pe dreapta si rezolvam problema. Daca ramanem fara ulei de servo, la cutie sau fara antigel, nu este nimic grav, nu ne este pusa viata in pericol. Dar daca ramanem fara lichid de frana, riscam sa producem un accident sau chiar mai grav. Motiv pentru care trebuie sa monitorizam mereu masina din acest punct de vedere si sa ne asiguram ca nu exista scurgeri ale lichidului de frana si ca nivelul in rezervor este mereu ridicat.
Benzina, cel mai usor de identificat
Masina poate avea si scurgeri de benzina sau motorina. Din fericire, acestea, pe cat sunt de periculoase, pe atat de usor sunt de identificat. Ori ne creste consumul, ori pierdem din puterea masinii pentru ca pompa nu mai face presiune, ori gasim o balta sub masina pe care, prin miros, o identificam imediat ca fiind de carburant.
Cum recunoastem fiecare scurgere in parte si de la ce vine?
Ulei de motor: petele sau picaturile de ulei se gasesc mereu in cel mai de jos punct al motorului, adica imediat sub baia de ulei. Pentru ca se preling pana gasesc un loc inferior din care sa picure pe carosabil. In afara de locatie, uleiul de motor mai poate fi identificat daca punem mana pe el si vedem ca este extrem de vascos si se intinde uniform pe degete. In plus, culoarea: daca este inchis la culoare este fara indoiala ulei de motor.
Antigelul: petele sau scurgerile de antigel se identifica usor in functie de locatie. Acestea au loc in mare parte in fata masinii, imediat sub radiator. In plus, antigelul este de obicei foarte lichid, are culoare roz, albastra, verde sau mov si se usuca destul de repede.
Uleiul de servo: uleiul sau lichidul de servo-directie, in 50% din cazuri se prelinge pe langa vasul de umplere care se umezeste. In cealalta jumatate de cazuri, lichidul de servo curge la o imbinare intre doua conducte sau langa pompa de servo. Uleiul de servo-directie are o culoare curata si este visiniu in majoritatea cazurilor, fiind identic cu unul de cutie automata.
Uleiul de cutie: nu prea putem face diferenta dintre uleiul de cutie si cel de motor decat prin locatie. Si cel de cutie este negru dupa utilizare indelungata, la fel ca cel de motor. Putem sa ne dam seama daca pata de pe carosabil este de la cutie sau motor doar daca vedem ca aceasta s-a format sub locul in care transmisia se uneste cu motorul. Daca este imediat sub cel mai jos punct al baii de ulei, atunci este de la motor.
Uleiul cutiei de viteze automate: este identic cu cel de servo-directie, adica visiniu la culoare. Numai prin localizarea de sub masina ne putem da seama ca vine de la cutia automata sau verificand nivelul din vasul de servo-directie (acesta se scurge repede daca sunt probleme la servo din cauza presiunii).
Lichidul de frana: cel mai usor identificam scurgerile lichidului de frana prin pozitia urmelor si petelor lasate in urma. Lichidul de frana se scurge de obicei in spatele rotilor, acolo unde conducta intra in etriere. Sau se scurge pe la pompa de frana, imediat sub vasul de incarcare.
Uleiul din diferential: acesta este usor de identificat prin prisma locatiei. Adica daca vedem o pata sub diferential, fie el spate, fata sau central, e clar ca de acolo vine problema. Poate fi din cauza unei garnituri sau din cauza unui buson strans gresit.
Majoritatea acestor scurgeri se rezolva exclusiv doar prin vizita intr-un service si rezolvarea unor probleme legate de etansare, furtune sau prinderi. Dar exista si unele scurgeri care se petrec in timp, adica sunt pierderi de cate o picatura pe luna, care pot fi rezolvate prin adaugarea de ulei sau lichid. In timp insa, problema se va agrava si va duce tot la rezolvarea in service specializat.
Concluzia este ca autoturismul nostru are nevoie de mai multe uleiuri, lubrifianti si lichide diverse pentru a functiona. Motiv pentru care nu strica sa verificam, din cand in cand, nivelul acestora, fie cu joja, fie uitandu-ne atent pe gradatiile vaselor de incarcare. Daca trecem cu ochii o scurgere banala, ne putem trezi cu o problema uriasa si o factura serioasa la service, totul, din cauza unor picaturi ignorate de pe asfalt...
-
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
-
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
-
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Eleron luneta audi a6 c6 typ 4f hsb042 400 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei


