Reglajul scaunelor auto: cu rotita, parghie sau electric. Tu cum preferi?

- Reglajul spatarului cu rotita, cel mai eficient
- Scaunele cu reglaj prin parghie, cele mai ieftine
- Reglajul electric, rezervat masinilor scumpe
La fel ca si volanul, scaunul soferului este fara indoiala un element foarte important. Din simplul motiv ca este utilizat in permanenta cand conduci. Asa ca un reglaj cat mai bun, care sa-ti ofere o pozitie la volan confortabila si buna, este necesar. Dar de ce exista asa de multe tipuri de reglaje ale scaunelor?
Reglajul scaunelor cu rotita
Ne aducem aminte cu drag de batranele Dacii care aveau reglajul spatarului cu o rotita de care invarteai pana te plictiseai ca sa se miste cativa milimetri. Insa in afara de Dacii, au mai fost si inca sunt cativa producatori care apeleaza la un astfel de sistem cu roata pozitionata in laterala scaunului pentru ridicarea sau lasarea spatarului de la scaun. Este poate cel mai eficient sistem de reglaj al spatarului, pentru ca are o infinitate de pozitii, totul depinzand de cat invarte soferul. Este un sistem foarte bun, deoarece permite un reglaj fin, astfel incat orice sofer isi gaseste pozitia optima la volan, dar si pentru ca nu ii permite spatarului sa coboare brusc. Adica poate fi facuta in mers.
Partea negativa este ca acest sistem este mai costisitor ca cel cu parghie. Motiv pentru care tot mai putini producatori il mai utilizeaza la propriile vehicule. Probabil din simplul motiv ca reglajul scaunelor s-a dovedit a fi, totusi, o operatiune care nu este foarte des facuta de sofer...
Reglajul scaunelor cu parghie
Acesta este in zilele noastre cel mai intalnit pe masinile noi. Producatori precum Renault, Mazda, BMW sau Nissan, cu totii folosesc reglajele cu parghie la absolut orice pozitionare a scaunului. Atat pentru reglajul fata-spate, cat si pentru pozitia spatarului sau inaltimea scaunului. Este cel mai simplu sistem, fiind format dintr-o roata dintata cu numai cateva spatii in care intra un blocaj cu arc actionat de parghia de care trage soferul. Este un sistem care pastreaza o greutate scazuta si o fiabilitate mare, acestea fiind si motivele pentru care aproape toti producatorii le introduc la scaunele masinilor facute de ei.
Partea negativa este destul de importanta. Si anume, numarul limitat de reglaje. Cu o rotita de care invarti gasesti mai usor locul ideal pe scaun, insa cu o parghie de care tot ridici, nu o vei putea face. Mai mult, ca sa reglezi spatarul unui scaun dotat cu parghie trebuie sa iti indepartezi corpul de el, in timp ce la scaunul cu rotita poti face reglajul stand normal. Partea cea mai proasta la scaunele cu parghie este ca nu le poti regla in mers. Una la mana, trebuie sa-ti schimbi pozitia, doi la mana, trebuie uneori sa tragi cu mana de spatar. Si trei la mana, cel mai periculos: daca pui frana cand e parghia trasa sau accelerezi, risti sa vina spatarul peste tine sau sa ajungi in pozitia culcat...
Reglajul electric al scaunelor
Masinile mai scumpe au reglaje electrice la scaune. Pe orice pozitie posibila, inclusiv lombar, inclusiv ridicarea tetierei si asa mai departe. Este de departe cel mai fin reglaj posibil, pentru ca ai, fara indoiala, miliarde de posibile combinatii. Sistemul functioneaza la fel ca cel cu rotita, dar avand angrenajul direct conectat la un motoras, nu putem vorbi de un 'reglaj cu pas' ci de un reglaj continuu, pe care il controlam din apasarea butonului. Bine este si ca un scaun cu reglaj electric poate fi reglat in timp ce stam pe el, la volan, in trafic, fara sa ne distraga atentia activitatea asta, lucru mai greu de facut cand avem scaune care se regleaza manual. Asa ca este clar ca acest sistem e cel mai bun pentru orice sofer, de departe...
Asa arata motorasele de sub un scaun cu reglaj electric
Partea negativa este ca aceste sisteme sunt cele mai costisitoare. Si mai au cateva neajunsuri... Cu alte cuvinte, baba sufera la frumusete, adica daca vrei confort si lux, trebuie sa dai bani multi si mai trebuie sa faci un compromis. De fapt doua... Sa ai cateva kilograme in plus pe masina, deoarece motorasele electrice, destul de multe la numar, cantaresc ceva. In plus, fiabilitatea acestor sisteme electrice complexe lasa de dorit. Nu de putine ori am vazut masini mai vechi, premium, dotate cu astfel de sisteme sofisticate, care au cedat. Adica in loc sa mai mearga reglajul electric se auzea un tacanit de parca rotitele se atingeau dar mergeau in gol... Si asta pentru ca nu toate sistemele de reglaj electric al scaunelor au rotile dintate din metal.
Asadar, tu ce fel de reglaj preferi la scaunul tau? Noi am vrea ca toate sa aiba reglajul clasic al spatarului cu rotita, care ni se pare cel mai precis si cel mai bun. Dar daca tu ai alta parere, te rugam sa ne-o spui!
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
-
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
-
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
-
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
-
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
-
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei


