Top 10 cele mai cautate piese auto de catre soferi pentru ca cedeaza primele
- Multe elemente trebuie schimbate din cauza accidentelor usoare
- Gropile, inamicul articulatiilor si suspensiei
Piesele auto in Romania sunt la mare cautare din doua motive: soferii romani nu prea au grija de automobilele lor iar acestea incep sa se strice prematur, iar starea soselelor si lipsa infrastructurii duc atat la accidente, cat si la daune in timp. Iata care sunt piesele cele mai predispuse la inlocuire in Romania.
Nu vom introduce aici piesele si elementele de revizie periodica, adica acele elemente consumabile precum filtrele sau uleiul pe care orice automobil le consuma chiar si daca este nou sau vechi, impecabil sau accidentat. Ci ne vom referi strict la elementele care au de suferit in urma unui incident, de fapt cele mai populare in asemenea situatii, piese care sunt cautate de soferi si vandute ca painea calda de catre comerciantii din domeniul auto.
1. Bara fata
Pentru ca nu au educatie rutiera, pentru ca nu stiu ce inseamna condus defensiv si pentru ca nu pastreaza o distanta sigura de cel din fata, soferii romani cauta cu disperare bare de protectie. Deoarece au avut parte de accidente usoare, au franat prea tarziu, iar bara lor originala a crapat sau s-a spart. Bara de protectie fata este cel mai cautat element auto, atat ca piesa noua, cat si de la dezmembrari.
2. Faruri
Tot din acelasi motiv, pentru ca accidentele usoare frontale sunt cele mai populare in Romania, tot ce inseamna parte din fata a masinii are de suferit. Farurile, din pacate, nu se pot indrepta precum o capota, sa zicem, asa ca trebuie inlocuite. Iar farurile pentru orice masina sunt la mare cautare, in special din dezmembrari. Cele mai cautate sunt farurile de BMW, Audi, Volkswagen, Ford si Renault.
3. Discuri de frana
Pe partea mecanica, discurile de frana sunt cele mai cautate elemente. Nu pentru ca se uzeaza excesiv, deoarece niste discuri bune trebuie sa te tina si 100.000 de kilometri. Ci pentru ca discurile se ovalizeaza foarte repede pe soselele din Romania. Adica soferii franeaza agresiv deoarece merg cu viteza mare, iar atunci cand intra intr-o balta, apa le raceste imediat si le deformeaza. Asta, dar si invazia de piese auto no-name de calitate slaba face ca discurile sa fie schimbate extrem de des in tara noastra.
4. Pivoti/bucsaraie
Minciunile politicienilor de a ne construi autostrazi, infrastructura la pamant si calitatea inferioara a lucrarilor pe carosabil duc fara echivoc la multe gropi in sosele, atat in oras, cat si pe drumuri de mare viteza. Aceste gropi, daca nu iti sparg anvelopa sau iti deformeaza jantele, uzeaza prematur tot ce inseamna articulatii la masina. Nu e de mirare ca toti soferii schimba pivoti si bucse pe banda rulanta.
5. Parbriz
O echipa mobila de schimbat parbriz la domiciliu este ocupata pana peste cap de dimineata pana seara, schimband si 10 parbrize in 8 ore. Pentru ca suprafata vitrata a vehiculelor din Romania este predispusa la pagube mari, in special din cauza criblurii prezente pe sosele si a pietrelor pe care nimeni nu se sinchiseste sa le curete de pe drumuri. Nu mai zicem de inconstientii cu basculante pline de nisip si pietris neacoperit care functioneaza ca un pistol de sablare pentru masinile din spatele lor.
6. Turbocompresor
"Inundatia" de vehicule rulate aduse de afara in ultimii ani i-au facut fericiti pe cei care vand turbine sau le reconditioneaza. Deoarece romanii si-au luat in mare parte automobile diesel dotate cu turbina. Si cum romanul nu prea stie sa mearga cu o masina diesel si uita sa mai schimbe uleiul, turbinele cad pe capete. Initial scot fum, maina nu mai trage, dupa care cedeaza de tot si transforma masina intr-una aspirata. Asa ca toti posesorii de diesel sunt in cautar de turbina la un moment dat.
7. Injectoare
Fie ca e vorba de motoare pe benzina dotate cu turbo sau pe motorina, injectoarele de pe modelele ultimilor ani incep sa faca figuri. Carburantul de proasta calitate si vitezele mici de deplasare duc in timp la infundarea injectoarelor. Masina nu mai merge rotund, consuma mult si la final iti aprinde in bord un martor care spune ca ai ramas fara un injector, de obicei ultimul din rampa. Injectoarele, in general noi, sunt la mare cautare in Romania, fiind o piesa devenita si ea consumabila.
8. Jante auto
Fie ca doresc sa-si mai faca un set pentru iarna echipat cu anvelope de sezon, fie ca vor sa-si infrumuseteze masina sau pur si simplu cauta o janta la schimb pentru cea sparta intr-o groapa, soferii vor mereu roti pentru masina lor. Jantele cele mai cautate sunt cele de 15-17 inch, din aliaj, pentru modele ale marcilor Volkswagen, BMW si Dacia. De obicei, cautarea si gasirea unui set de jante se soldeaza si cu achizitionarea unui set de anvelope.
9. Amortizoare
Gropile mai fac ceva victime in Romania. Daca in strainatate un sofer isi schimba amortizoarele doar daca curg sau daca sunt implicati intr-un accident car sa le rupa, in tara noastra amortizoarele se schimba destul de des deoarece au de abordat multe... denivelari. Sau gropi. Sau borduri, sine de tramvai, si alte cele. Tot ce inseamna articulatii si suspensie are de suferit dramatic din cauza starii drumurilor, iar amortizoarele nu fac exceptie. Socurile violente duc la stricare semeringurilor din amortizor ceea ce inseamna ca uleiul se scurge din ele si nu mai sunt eficiente.
10. Caseta de directie
Fiecare masina are o caseta de directie a carui scop este sa transforme miscarea volanului in miscarea rotilor. Din pacate, caseta trebuie sa indure si socurile din carosabil, gropi in principal, prin bieletele de directie. Adica orice lovitura se transmite in interiorul casetei. Care, incaseaza ca un boxeur curajos, iar si iar, dar la un moment dat cedeaza. Si incepe sa piarda ulei... Cam asta este povestea trista a casetelor de directie "ucise" de gropile din asfalt. Scopul principal este sa directioneze rotile, nu sa absoarba socuri precum un amortizor. Insa nu are incotro la noi in tara, asa ca se strica, iar soferul e obligat sa isi cumpere alta sau sa o reconditioneze. Conform specialistilor din service, 7 din 10 automobile au scurgeri la caseta de directie si joc interior.
- Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €