Top 10 piese ale masinii diesel care se strica cel mai repede
- Termoflot
- Filtru particule
- Supapa EGR
Romania este o tara in care automobilele diesel sunt mult mai numeroase ca cele e benzina. Pentru ca avem o tara in care carburantul este scump, iar un consum redus e foarte important. Insa posesorii de masini diesel trebuie sa stie ceva: un motor pe motorina are mai multe piese predispuse la a se strica. Iata cateva.
Termoflot
Ai auzit vreodata de aceasta piesa auto? Ei bine, daca ai o masina diesel sunt toate sansele sa o ai. Este, de fapt, un racitor de ulei. Un racitor care se foloseste de lichidul de racire al motorului. Practic, uleiul trece pe langa lichidul de racire pentru a se putea raci si sa ajunga la temperatura antigelului, uleiul fiind mult mai incins. Acest termoflot are o diafragma care desparte antigelul de ulei, dar se oxideaza in timp si asa apare antigel in ulei si invers. Nu toate masinile diesel au aceasta problema, dar sunt multe la care se strica.
Filtrul de particule
Din cauza ca Romania nu prea are autostrazi, soferii de masini diesel nu au unde sa mearga la drum intins cu viteze mari. Majoritatea soferilor de masini diesel circula numai in mediul urban, ceea ce duce la infundarea filtrului de particule. In strainatate, aceasta problema nu apare, deoarece, oricat ai merge in aglomeratie, tot ajungi pe o autostrada cel putin o data pe saptamana. Viteza face ca temperatura motorului sa creasca si sa curete depunerile din filtru. Altfel, se infunda si singura varianta este inlocuirea, deloc ieftina.
Injectoare
Tot in Romania, o problema majora a motoarelor diesel este defectarea injectoarelor. De fapt, mai bine spus, infundarea lor. Deoarece motorina de la pompa, oricat de mult ar lauda-o companiile petroliere ca are aditivi si ca rezista la temperaturi negative, este de o calitate slaba. Multi soferi spun ca atunci cand alimenteaza din vest, masina parca merge altfel. Motorina proasta duce la depuneri si la infundarea injectoarelor care incep sa contribuie la un consum mare si la un mers neregulat.
Suport motor
Motorul diesel este mai greu si are vibratii mult mai zdravene ca un benzinar. Iar asta duce la defectarea suportului de motor sau cel al cutiei de viteze, suportul fiind cu bucse cauciucate. Nu la orice masina diesel cedeaza suportul de motor, dar la foarte multe. Partea buna este ca aceasta piesa nu este costisitoare si se inlocuieste destul de usor. Dar e si usor de identificat, atunci cand se strica: motorul tremura tare si se aud niste lovituri nefiresti.
Volantul
Unele masini au volant cu masa dubla, altele cu o singura masa. Volanta dubla preia socurile mai bine si face ca schimbarea treptelor sa se faca mai usor. Indiferent de tipul ei, volanta, sau mai corect spus, volantul, la un motor diesel va avea mai mult de suferit decat in cazul unui benzinar. La unele automobile, cartea tehnica mentioneaza clar ca atunci cand inlocuiesti kitul de ambreiaj trebuie sa schimbi si volantul. Iar daca acesta est si cu masa dubla, cheltuielile vor fi si mai mari. La un motor pe benzina... volantul nu prea se schimba niciodata.
Turbina
O piesa care se strica extrem de des la motoarele diesel este turbo-compresorul. Mai toate motoarele diesel moderne sunt acum de tip turbo, pentru a avea o eficienta mai buna si pentru a obtine emisii conforme cu cererile UE. Insa o turbina se strica daca nu este folosita corespunzator. Fie ca oprim motorul brusc dupa ce am mers in forja, fie ca acceleram cu motorul rece, fie ca circulam cu ulei vechi, cert este ca o turbina la modul de mers din Romania se poate strica usor. Apar scurgeri de ulei cand cedeaza un semering, circulam fara filtru de aer si intra praf si asa mai departe. Mereu trebuie sa verifici turbina la masinile diesel second-hand.
Racord flexibil
Motorul diesel are foarte multe vibratii, atat in mers, cat si la ralanti. Iar aceasta este principala cauza a defectarii mai multor piese auto. Printre ele se numara si racordul flexibil din diferite parti ale evacuarii. Imediat dupa galeria de evacuare, sau cel care leaga catalizatorul si filtrul de particule, sau chiar cel de la toba finala. Din fericire, vorbim de o piesa ieftina, usor de schimbat, dar care poate provoca neplaceri. Cum ar fi zgomote sau chiar pierderea evacuarii pe carosabil in cazuri extreme.
Releu bujii
O piesa electronica dispusa la a se strica in cazul unei masini diesel este releul de la bujii. Adica un releu care controleaza pornirea si oprirea bujiilor incandescente pentru ca acestea sa se incalzeasca. Sunt masini ceva mai destepte care au un computer legat la un senzor de temperatura si care activeaza bujiile in functie de temperatura. Daca e cald, nu le activeaza sa se incalzeasca, iar daca e rece, la o anumita temperatura, le aprinde. Un releu stricat va strica la randul sau bujiile, deoarece nu stie cand sa le dea drumul si cand sa le opreasca.
Bujii
Asa cum spuneam si mai sus, bujiile sunt o piesa vulnerabila la masinile diesel. Mai ales in sezonul rece ne dam seama ca bujiile incep sa cedeze, atunci cand ne chinuim sa pornim motorul. Din cauza diverselor depuneri, bujiile nu mai incalzesc cum trebuie in momentul pornirii camera de compresie si ne trezim ca dam la automat de ne vine acru. Problema cu bujiile incandescente este ca nu merg reparate, ci doar inlocuite.
EGR
Valva EGR este valva care face ca o parte din gazele de evacuare sa reintre in admisie pentru o ardere mai completa. Numele vine de la Exhaust Gas Recirculation si preia o partea din gazele de esapament pe care le reintroduce in admisie, realizand astfel o poluare redusa. La masinile diesel aceasta valva se blocheaza sau se infunda din cauza calaminei, lucru care nu se intampla la motoarele pe benzina. Asta duce la un consum crescut si la oscilatii ale ralantiului, dar si la noxe crescute.
-
Bandou / ornament aripa stanga spate hyundai tucson fab. 2004...
100 Lei
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
-
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
-
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
-
Stop stanga / dreapta dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Tripla lampa stop stanga skoda octavia 1997-2000 noua...
165 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
-
Vw bora 1600 2000
1000 €
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
-
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
Conducte tur retur injectoare bmw 2.0d m47 seria 1 3 e87 e90...
100 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
Bara spate mercedes clk w209 me-clk-209-bslook-r1fp
339 €
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
-
Egr vw passat b6 2.0 tdi an 2009 2010 2011 2012
298 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
-
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
-
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
PieseAuto.ro
Le curatam sau le schimbam? Cum sa scapam de scaunele auto murdare









