Top 10 piese ale masinii diesel care se strica cel mai repede

- Termoflot
- Filtru particule
- Supapa EGR
Romania este o tara in care automobilele diesel sunt mult mai numeroase ca cele e benzina. Pentru ca avem o tara in care carburantul este scump, iar un consum redus e foarte important. Insa posesorii de masini diesel trebuie sa stie ceva: un motor pe motorina are mai multe piese predispuse la a se strica. Iata cateva.
Termoflot
Ai auzit vreodata de aceasta piesa auto? Ei bine, daca ai o masina diesel sunt toate sansele sa o ai. Este, de fapt, un racitor de ulei. Un racitor care se foloseste de lichidul de racire al motorului. Practic, uleiul trece pe langa lichidul de racire pentru a se putea raci si sa ajunga la temperatura antigelului, uleiul fiind mult mai incins. Acest termoflot are o diafragma care desparte antigelul de ulei, dar se oxideaza in timp si asa apare antigel in ulei si invers. Nu toate masinile diesel au aceasta problema, dar sunt multe la care se strica.
Filtrul de particule
Din cauza ca Romania nu prea are autostrazi, soferii de masini diesel nu au unde sa mearga la drum intins cu viteze mari. Majoritatea soferilor de masini diesel circula numai in mediul urban, ceea ce duce la infundarea filtrului de particule. In strainatate, aceasta problema nu apare, deoarece, oricat ai merge in aglomeratie, tot ajungi pe o autostrada cel putin o data pe saptamana. Viteza face ca temperatura motorului sa creasca si sa curete depunerile din filtru. Altfel, se infunda si singura varianta este inlocuirea, deloc ieftina.
Injectoare
Tot in Romania, o problema majora a motoarelor diesel este defectarea injectoarelor. De fapt, mai bine spus, infundarea lor. Deoarece motorina de la pompa, oricat de mult ar lauda-o companiile petroliere ca are aditivi si ca rezista la temperaturi negative, este de o calitate slaba. Multi soferi spun ca atunci cand alimenteaza din vest, masina parca merge altfel. Motorina proasta duce la depuneri si la infundarea injectoarelor care incep sa contribuie la un consum mare si la un mers neregulat.
Suport motor
Motorul diesel este mai greu si are vibratii mult mai zdravene ca un benzinar. Iar asta duce la defectarea suportului de motor sau cel al cutiei de viteze, suportul fiind cu bucse cauciucate. Nu la orice masina diesel cedeaza suportul de motor, dar la foarte multe. Partea buna este ca aceasta piesa nu este costisitoare si se inlocuieste destul de usor. Dar e si usor de identificat, atunci cand se strica: motorul tremura tare si se aud niste lovituri nefiresti.
Volantul
Unele masini au volant cu masa dubla, altele cu o singura masa. Volanta dubla preia socurile mai bine si face ca schimbarea treptelor sa se faca mai usor. Indiferent de tipul ei, volanta, sau mai corect spus, volantul, la un motor diesel va avea mai mult de suferit decat in cazul unui benzinar. La unele automobile, cartea tehnica mentioneaza clar ca atunci cand inlocuiesti kitul de ambreiaj trebuie sa schimbi si volantul. Iar daca acesta est si cu masa dubla, cheltuielile vor fi si mai mari. La un motor pe benzina... volantul nu prea se schimba niciodata.
Turbina
O piesa care se strica extrem de des la motoarele diesel este turbo-compresorul. Mai toate motoarele diesel moderne sunt acum de tip turbo, pentru a avea o eficienta mai buna si pentru a obtine emisii conforme cu cererile UE. Insa o turbina se strica daca nu este folosita corespunzator. Fie ca oprim motorul brusc dupa ce am mers in forja, fie ca acceleram cu motorul rece, fie ca circulam cu ulei vechi, cert este ca o turbina la modul de mers din Romania se poate strica usor. Apar scurgeri de ulei cand cedeaza un semering, circulam fara filtru de aer si intra praf si asa mai departe. Mereu trebuie sa verifici turbina la masinile diesel second-hand.
Racord flexibil
Motorul diesel are foarte multe vibratii, atat in mers, cat si la ralanti. Iar aceasta este principala cauza a defectarii mai multor piese auto. Printre ele se numara si racordul flexibil din diferite parti ale evacuarii. Imediat dupa galeria de evacuare, sau cel care leaga catalizatorul si filtrul de particule, sau chiar cel de la toba finala. Din fericire, vorbim de o piesa ieftina, usor de schimbat, dar care poate provoca neplaceri. Cum ar fi zgomote sau chiar pierderea evacuarii pe carosabil in cazuri extreme.
Releu bujii
O piesa electronica dispusa la a se strica in cazul unei masini diesel este releul de la bujii. Adica un releu care controleaza pornirea si oprirea bujiilor incandescente pentru ca acestea sa se incalzeasca. Sunt masini ceva mai destepte care au un computer legat la un senzor de temperatura si care activeaza bujiile in functie de temperatura. Daca e cald, nu le activeaza sa se incalzeasca, iar daca e rece, la o anumita temperatura, le aprinde. Un releu stricat va strica la randul sau bujiile, deoarece nu stie cand sa le dea drumul si cand sa le opreasca.
Bujii
Asa cum spuneam si mai sus, bujiile sunt o piesa vulnerabila la masinile diesel. Mai ales in sezonul rece ne dam seama ca bujiile incep sa cedeze, atunci cand ne chinuim sa pornim motorul. Din cauza diverselor depuneri, bujiile nu mai incalzesc cum trebuie in momentul pornirii camera de compresie si ne trezim ca dam la automat de ne vine acru. Problema cu bujiile incandescente este ca nu merg reparate, ci doar inlocuite.
EGR
Valva EGR este valva care face ca o parte din gazele de evacuare sa reintre in admisie pentru o ardere mai completa. Numele vine de la Exhaust Gas Recirculation si preia o partea din gazele de esapament pe care le reintroduce in admisie, realizand astfel o poluare redusa. La masinile diesel aceasta valva se blocheaza sau se infunda din cauza calaminei, lucru care nu se intampla la motoarele pe benzina. Asta duce la un consum crescut si la oscilatii ale ralantiului, dar si la noxe crescute.
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Vw golf benzina 2010 3350 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
-
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei


