Top 5 probleme pentru care soferii din Romania ajung la service cu masina

Top 5 probleme pentru care soferii din Romania ajung la service cu masina
  • Probleme la directie 30%
  • Probleme la suspensie 20%
  • Probleme la frane 15%
Distribuie pe Facebook

Nu doar masinile din Romania se strica, asta e clar. Insa tara noastra este mai... speciala. Deoarece drumurile sunt proaste, carburantii sunt de calitate slaba si reperatiile se fac cu piese contrafacute si uneori de mantuiala. Iata care sunt principalele 5 probleme pentru care soferii ajung la service.

Cele mai multe vizite in service ale soferilor romani se fac pentru revizii obisnuite, obligatorii. Aici intra schimburile de ulei, filtre si alte consumabile. Orice sofer care tine la masina sa trebuie sa faca aceste revizii periodic daca vrea ca autoturismul sa functioneze in parametri. Urmeaza vizitele la vulcanizari, pe care majoritatea soferilor le efectueaza de doua ori pe ani minimum. Dupa care se numara urmatoarele 5 probleme pe care nu si le doreste nimeni, dar care sunt extrem de populare in Romania. Si costisitoare.

1. Probleme la directie

Pe primul loc in topul celor mai numeroase probleme cu care se confrunta soferii romani se afla directia. Evident, aceasta este o problema majora la automobilele care au depasit deja 20.000 de kilometri, cauzata in special de starea defectuoasa a carosabilului. La problemele de directie intra inlocuirea diverselor elemente de articulatii, pivoti, bucse, dar si casete de directie care incep sa curga de la socurile primite in gropi, capete de bara si asa mai departe. Din pacate, in jur de 30% din masinile care ajung intr-un service o fac pentru a repara elemente ale directiei.

5 probleme la service

2. Probleme la suspensie

Pe locul doi se afla problemele legate de suspensie. Aici intra amortizoare uzate sau care curg dupa numai o perioada scurta de utilizare, flanse de amortizor si chiar arcuri de suspensie rupte. Aceste probleme destul de numeroase, in procent de 20% din totalul operatiunilor de service separat de reviziile periodice, sunt cauzate in general tot de situatia precara a carosabilului. Multi soferi sunt de parere ca asfaltul soselelor din Romania a devenit mai bun, insa in mediul urban situatia s-a inrautatit. Ajunge sa intri pe o strada cu canale neacoperite sau gropi pe timp de noapte si vizibilitate scazuta si imediat incepi sa auzi cum bate un pivot si cum apare un zgomot nou la cel mai mic obstacol.

5 probleme la service

3. Probleme la frane

Pe urmatoarea pozitie cu 15% se afla problemele legate de frane. Evident, aici nu intra schimbul periodic de placute si chiar discuri, ci probleme tehnice. De exemplu, discurile ovalizate reprezinta problema cel mai des intalnita la masinile din Romania. Si asta pentru ca multi romani aleg produse noi aftermarket, dar de o calitate indoielnica, pretul fiind mic. Asa ca dupa numai cateva luni de mers, discul din otel de proasta calitate incepe sa se ovalizeze si asa apar vibratiile in volan. Mai sunt probleme cu senzorii de ABS, cu furtune de frana crapate si cu pompe de frana care incep sa curga.

5 probleme la service

4. Probleme cu ambreiajul

Tot 15% din cei care ajung intr-un service cu probleme au nevoie si de un ambreiaj nou. Traficul aglomerat, fobia soferilor fata de transmisiile automate si lipsa experientei la volan fac ca ambreiajul sa fie una din piesele de schimb cele mai cautate. Aici ne referim la kitul complet de ambreiaj, deoarece nu mai schimba nimeni doar discul, ca pe vremuri, ci tot setul format din disc, rulment si placa de ambreiaj. La masinile diesel, din pacate, aici intra si volantul, care este o piesa costisitoare. S-a dovedit ca masinile conduse de femei au nevoie de un ambreiaj nou mult mai des ca cele conduse de barbati, deoarece acestea tind sa stea cu piciorul putin apasat pe pedala de ambreiaj in timpul mersului.

5 probleme la service

5. Probleme electrice

Pe ultimul loc in topul problemelor cu masina se numara cele electrice. Un procentaj mare de 5% este reprezentat de automobilele cu probleme electrice, cum ar fi senzori, sonde, martori de bord si asa mai departe. Tot aici mai sunt si problemele legate de imobilizatoare, alarme, erori in bord, probleme cu pornirea, cu aerul conditionat si chiar cu macaralele de geam. Recent, in ceea ce priveste partea de electrica si electronica, atelierele auto s-au confruntat cu diverse probleme complexe, din cauza faptului ca masinile sunt echipate cu multi senzori, camere video si computere. In multe situatii, nici service-urile de marca echipate corespunzator nu le-au dat de cap unor probleme electrice de acest gen, cu simptome din cele mai dubioase. De exemplu, claxonul se activeaza din senin si esti obligat sa mergi de la serviciu pana acasa claxonan non-stop (VW Golf Mk V).

Restul de 10% sunt probleme de tinichigerie, vopsitorie, altfel de mecanica, probleme la cutie, motor, evacuare sau interior. Pana la urma, trebuie sa realizam ca un automobil are multe piese in miscare si ca daca ne folosim de el e normal ca, din cand in cand, sa mai si cedeze.

5 probleme la service

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze 5 probleme la service
mai multe