Amprenta reala de CO2 a unui automobil BMW electric fata de unul cu motor cu ardere interna

Amprenta reala de CO2 a unui automobil BMW electric fata de unul cu motor cu ardere interna
  • Amprenta reala de CO2 a unui automobil BMW electric...
  • ... fata de unul cu motor cu ardere interna
Distribuie pe Facebook

Transparenta este un pas esential in evaluarea reala a impactului asupra mediului. BMW Group are o politica clara de evaluare a emisiilor de CO2 dincolo de faza de utilizare pentru tot ciclul de viata. De aceea lucreaza cu TUV Rheinland pentru o evaluare pe baza ISO 14040/44 (pentru management de mediu, evaluare ciclul de viata) a emisiilor CO2 generate de un automobil incepand cu faza de extragere a materiei prime si pana la reciclare.

Evaluarea a fost facuta pentru o utilizare de 200.000 km si are ca referinta emisiile de CO2 echivalente pentru productia de energie in Germania care sunt cu aproximativ 33% mai mari decat in Romania. Aceasta inseamna ca, pentru piata locala, nivelul de emisii pe tot ciclul de viata pentru alimentarea cu energie din retea sunt si mai bune.

Rezultatele arata ca emisiile pentru tot ciclul de viata pentru BMW iX3, BMW iX si BMW i4 sunt cu cel putin o treime mai mici fata de modele cu motor cu ardere interna BMW de dimensiuni similare. In acelasi timp, daca in utilizare se foloseste energie din surse regenerabile, un automobil electric BMW are o amprenta de emisii cu doua treimi mai mica fata de un automobil conventional BMW de aceleasi dimensiuni.

Rezultatele in detaliu:

- BMW iX3 are o amprenta cu 40% mai mica fata de BMW X3 30i daca este alimentat cu energie de la retea si cu 67% daca este alimentat cu energie verde.

- BMW iX are o amprenta cu 36% mai mica fata de BMW X5 30d daca este alimentat cu energie de la retea si cu 66% daca este alimentat cu energie verde.

- BMW i4 are o amprenta cu 32% mai mica fata de BMW Seria 4 420i daca este alimentat cu energie de la retea si cu 64% daca este alimentat cu energie verde.

Rezultatele evaluarii au la baza un proces de productie eficient, bazat pe un set amplu de masuri importante pentru protectia mediului, care includ utilizarea exclusiva a energiei din surse regenerabile in centrele de productie din 2020, atingerea neutralitatii in ceea ce priveste centrele de productie proprii din 2021 prin masuri suplimentare de compensare.

BMW Group urmareste procesul de productie si la nivel de furnizori. De aceea are angajamente directe cu furnizorii de celule de baterii pentru utilizarea exclusiva a energiei din surse regenerabile in procesul de productie si investeste constant in surse eficiente de materii prime, asa cum sunt noile tehnologii pentru productia otelului si aluminiului produs exclusiv cu energie solara.

Masurile clare de reducere a emisiilor merg mai departe

In controlul impactului asupra mediului, BMW Group a fost primul producator de automobile german care a aderat la "BUSINESS AMBITION FOR 1.5°C" ca parte a Science Based Targets si in conformitate cu Acordul Climatic de la Paris.

Obiectivul BMW Group este de a continua reducerea reala a emisiilor pe tot ciclul de viata al produselor sale, dincolo de procesul de utilizare. De aceea, BMW Group si-a asumat aceste obiective la nivel de management, monitorizeaza si emisiile pentru furnizorii sai si foloseste datele de mediu drept criteriu in alegrea furnizorilor.

Pana in 2030, BMW Group urmareste sa reduca emisiile de CO2 pe ciclul de viata cu 40%, cu reducerea cu 80% a emisiilor din productie, 20% de la furnizori si 50% in timpul utilizarii. Urmarind principiile economiei circulare, BMW Group intentioneaza sa creasca utilizarea de materiale reciclate de la 30%, cat este in prezent, pana la 50% odata cu lansarea gamei de modele Neue Klasse inca din a doua jumatate a acestui deceniu.

Distribuie pe Facebook
mai multe