BMW castiga lupta cu Audi in domeniul farurilor cu tehnologie laser

BMW castiga lupta cu Audi in domeniul farurilor cu tehnologie laser
  • BMW i8 accelereaza in 4.4 secunde pana la 100km/h
  • Masina are o putere combinata de 362 cp
  • Motorul termic turbo pe benzina ofera 231 cp
Trimite unui prieten

Desi BMW a anuntat ca urmeaza sa lanseze modelul i8 dotat cu faruri laser, Audi a mentionat ca ei vor vinde primii o versiune a lui R8 cu asemenea tehnologie. Acum insa, BMW tocmai a facut primele livrari de i8, devenind astfel primul producator care vinde automobile cu iluminare laser.

Inovatori in multe privinte, inclusiv in ceea ce priveste farurile, BMW lansand in 1991 primul automobil de serie dotat cu faruri xenon, bavarezii au mai bifat inca o inovatie pe care masinile lor o detin in premiera. E vorba de farurile cu laser pe un automobil de serie.

BMW a anuntat ca primele livrari de i8 au fost deja realizate. Intr-o ceremonie organizata in aceasta saptamana la BMW Welt, au fost livrate primele opt modele BMW i8. Evenimentul marcheaza astfel si debutul pe sosele a primului automobil echipat cu faruri cu tehnologie laser. Astfel, BMW i8 intra in istorie nu numai prin tehnologia de propulsie plug-in hibrid revolutionara pentru un automobil sport si pentru materialele folosite, dar si ca primul automobil care duce tehnologia luminilor la un nou nivel.

Farurile cu laser nu sunt insa pe versiunea de baza a lui BMW i8. Masina hibrida are standard faruri cu LED integrale, farurile cu laser sunt disponibile optional si asigura o luminozitate dubla, cu un fascicul de pana la 600m (comparativ cu 300m pentru LED). In plus, datorita noii tehnologii laser, este posibila cresterea eficientei energetice cu 30% in comparatie cu luminile LED.

Livrare BMW i8

Farurile cu tehnologie laser marca BMW lumineaza soseaua cu o putere semnificativ mai mare, dar fara a incalzi zona inconjuratoare, asa cum se intampla in cazul celor cu LED. Diodele laser sunt de zece ori mai mici decat diodele luminoase conventionale, asa ca ele contribuie nu doar la reducerea spatiului necesar pentru montare in interiorul farului, ci si a masei. Dimensiunea suprafetei reflectorului poate fi redusa de pana la zece ori in comparatie cu farurile LED. Acum, inaltimea reflectorului a fost redusa de la noua centimetri, la mai putin de trei centimetri.

Chiar daca in prezent BMW i8 este primul automobil de serie din lume care dispune de aceasta tehnologie inovatoare a luminilor, in anii urmatori, si alte modele BMW vor fi echipate cu acest sistem de lumini laser orientat spre viitor. Evident, sistemul fiind oferit tot ca si optiune, tehnologia cu LED fiind in continuare standard.

Daca vrei sa afli mai multe detalii despre istoria farurilor de masina, citeste articolul: ISTORIA FARURILOR, DE LA CARBID, LA TEHNOLOGIE LASER

Trimite unui prieten
BMW
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 10 Iunie 2014