Cascada de idei imbecile nu se opreste: 100 de autobuze electrice pentru Bucuresti

Cascada de idei imbecile nu se opreste: 100 de autobuze electrice pentru Bucuresti
  • 42 de autobuze, cumparate in prima transa
  • Vehiculele vor veni la pachet cu statii de incarcare
Distribuie pe Facebook

Intr-un Bucuresti lipsit de infrastructura, in care autoritatile investesc mai mult in spectacole decat in strazi si parcari, poluarea a ajuns la cote maxime. Dar nu din cauza masinilor vechi numeroase. Ci din cauza ca primarul capitalei nu este in stare sa faca ceea ce a promis: Revolutie in materie de trafic. Iar cumpararea a 100 de autobuze electrice este, de departe, una din cele mai proaste idei.

De ce ai vrea sa cumperi din bani publici, adic din banii cetatenilor, 100 de autobuze electrice? Simplu: ca sa inlocuiesti 100 de autobuze diesel care polueaza mult si sunt deja vechi. Faci aceasta miscare ca sa contribui la micsorarea poluarii. Din nefericire, asa cum au fost si alte proiecte halucinante initiate de d-na Firea, aceasta investitie este una extrem de proasta.

E clar ca in ultimul an, numarul masinilor a crescut simtitor, in special din cauza eliminarii taxei auto de catre PSD, acelasi partid care urmeaza sa o introduca din nou la anul. Insa nu vehiculele vechi, nici cele mari si grele ale transportului public, dar nici numarul mare de masini nu reprezinta principala cauza a poluarii in Bucuresti. Ci aglomeratia infernala.

Daca, asa cum a promis, d-na Firea s-ar fi ocupat de infrastructura, daca ar fi construit strazi si benzi noi, daca ar fi micsorat trotuarele, daca ar fi finalizat santierele in zonele aglomerate, daca ar realizat parcari noi, daca ar fi pus la punct sistemul de monitorizare si control trafic, aglomeratia ar putea fi evitata. Sau, in cel mai rau caz, micsorata. Insa nu se doreste fluidizarea traficului rutier din Bucuresti, iar acesta este motivul principal pentru aerul poluat.

Toate acele zeci de mii de automobile care petrec cu orele in trafic polueaza. Nu prin cantitatea de emisii per kilometru, ci prin faptul ca stau foarte mult in trafic. Adica o masina care ar face un traseu de 30 de minute va polua de 4 ori mai putin ca atunci cand face acelasi traseu in doua ore. Extrapoland pentru fiecare masina care sta in aglomeratie, un oras cu trafic blocat are o poluare eponential mai mare.

Cu ce ne vor ajuta cele 100 de autobuze electric? Cu absolut nimic. Acele milioane de Euro pe care primaria capitalei le va arunca pe aceste vehicule ar fi trebuit investit in infrastructura. Faptul ca renuntam la 100 de autobuze diesel si aducem 100 de autobuze electrice nu va scadea poluarea daca ramane aceeasi aglomeratie ca acum. Infinit mai castigati am fi daca am reduce timpul de stat in trafic cu cateva minute. De fapt, micsorarea timpului de deplasare in Bucuresti cu 5 minute ar scadea poluarea la fel de mult ca si cum am renunta la absolut toate autobuzele RATB. Dar, de fapt, nu se doreste scaderea poluarii... Ci se vrea mai degraba o miscare de PR, de reclama, prin care oamenii sa uite de promisiunile electorale.

Abia asteptam sa vedem saracit bugetul primariei de cateva milioane de Euro si sa radem de autobuzele electrice care vor sta in aglomeratie, care vor zace in blocaje si care, cel mai probabil, vor ramane si fara acumulatori in centrul orasului. Avand aceeasi poluare uriasa, aceleasi blocaje si aceiasi politicieni care nu fac absolut nimic cu capul si pentru cetateni. Avem de toate, tot ce ne trebuie, ducem o viata lipsita de griji, salarii, penii triplate, autostrazi cate vrei, sanatatea si educatia sunt la cote maxime, autobuze electrice ne trebuiau, in rest aveam de toate.

Distribuie pe Facebook
mai multe