Minim 50 de euro/an pentru masinile noi si maxim 200 pentru cele poluante. Cam asa ar putea arata noua TAXA AUTO

Minim 50 de euro/an pentru masinile noi si maxim 200 pentru cele poluante. Cam asa ar putea arata noua TAXA AUTO
  • Sunt primele estimari pentru noua taxa auto
  • Va fi platita de toti proprietarii de masini din Romania
  • Ar putea intra in vigoare pe parcursul anului viitor
Distribuie pe Facebook

Noua taxa auto ar putea intra in vigoare pe parcursul anului 2018, iar potrivit celor mai recente estimari valoarea ar urma sa varieze intre 50 de euro pe an pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 5 sau 6, si maxim 200 de euro pentru un vehicul Euro 1 sau non-Euro.

Eliminarea timbrului de mediu a avut un efect negativ asupra parcului auto national, in contextul in care romanii au inmatriculat foarte multe masini second-hand, vechi si poluante. Pentru a stopa acest fenomen, Ministerul Mediului anunta in urma cu ceva timp ca pregateste o noua taxa auto.

In lipsa unor detalii oficiale, inafara de faptul ca aceasta ar putea intra in vigoare pe parcursul anului viitor, au inceput sa apara in spatiul public fel de fel de speculatii. Potrivit celor mai recente, venite din partea presedintelui Asociatiei Societatilor de Service Auto, Cristian Muntean, noua taxa va trebui platita de toti proprietarii de masini din Romania, chiar daca anterior acestia au mai platit una dintre numeroasele forme ale taxei auto.

Mai mult decat atat, Muntean a declarat pentru publicatia Profit ca a intrat in posesia unor informatii din interiorul Ministerului Mediului cu privire la forma de aplicare a noii taxe auto.

Asadar, potrivit estimarilor, romanii care detin sau isi achizitioneaza o masina cu norma de poluare Euro 6 sau 5 vor trebui sa plateasca 50 de euro anual, iar suma ar urma sa creasca gradual pana la 200 de euro pe an pentru masinile cu norma de poluare Euro 1 sau non-Euro.

"Sumele sunt estimative, sunt doar niste principii de lucru in acest moment, si sunt foarte mari pentru un roman care abia a avut bani sa plateasca o masina second-hand," sustine Muntean.

O informatie extrem de interesanta si trista in acelasi timp este ca sumele obtinute ar urma sa fie alocate pentru restituirea taxelor auto care au existat in trecut si pe care autoritatile le-au incasat ilegal. Cu alte cuvinte, acestea nu vor fi investite in programe de mediu sau in infrastructura, asa cum ar trebui.

Sursa: Profit

Distribuie pe Facebook
mai multe