Prim contact cu noua Dacia Spring. Cum este "pe viu" intaia electrica romaneasca

Prim contact cu noua Dacia Spring. Cum este "pe viu" intaia electrica romaneasca
  • Primul model electric autohton
  • 45 CP si 125 km/h viteza maxima
  • Pana la 225 kilometri autonomie in ciclul WLTP
Distribuie pe Facebook

Chiar daca lansarea pe piata din Romania este programata pentru anul viitor, noi am avut ocazia sa studiem indeaproape mai devreme primul model electric al producatorului autohton de automobile, Dacia. Este vorba de Spring, cea mai accesibila masina electrica din Europa, dupa cum o descriu reprezentantii companiei.

Lansarea unui model electric este un eveniment foarte important pentru Dacia, unul cu care trebuie sa fim mandri ca suntem contemporani. Debutul noului Spring pe piata din Romania este programat pentru anul 2021 dar noi am avut ocazia sa-l studiem indeaproape mai devreme pentru a-ti spune cum este "pe viu".

Dacia Spring in cifre

Primul model electric din istoria Dacia se pozitioneaza in segmentul mini chiar daca unele elemente de design - precum scuturile de protectie, elementele de plastic de la nivelul aripilor sau garda inaltata la sol - ii dau un aer de crossover. Ca tot am pomenit de garda la sol, aceasta masoara 150 de milimetri si daca o combini cu o lungime de 3.734 de milimetri si o inaltime de 1.516 milimetri obtii un vehicul perfect pentru a te strecura prin traficul de zi cu zi.

Dacia Spring

Pentru ca asta se vrea a fi noul Spring: o citadina care sa te salveze de mersul la benzinarie si care sa te faca sa uiti de pretul carburantilor.

Daca tot suntem la capitolul "cifre", hai sa trecem in revista si sistemul de propulsie: motorul electric de 33 kW dezvolta echivalentul a 45 de cai putere si 125 Nm si este conectat la o baterie cu capacitatea de 26.8 kWh. Viteza maxima este de 125 km/h sau 100 km/h in modul ECO iar autonomia anuntata de Dacia este de 225 kilometri (omologare in ciclu WLTP) sau 295 km (WLTP City). Activarea modului ECO extinde autonomia cu circa 10% dar limiteaza puterea motorului.

Dacia Spring

Cum o incarcam

La o statie DC cu capacitatea de 30 kW, incarcarea bateriei de la 0 la 80% se face in mai putin de o ora. Daca folosesti un wallbox de 7.4 kW, incarcarea de la 0 la 100% dureaza sub 5 ore sau mai putin de 8 ore si jumatate daca wallbox-ul are puterea de 3.7 kW. Desigur, masina poate fi incarcata si la o priza casnica, caz in care repriza 0-100% dureaza mai putin de 14 ore.

Dacia Spring

O electrica buna la toate

Noua Dacia Spring va fi disponibila in trei variante: una pentru ride-sharing (cum este si masina din aceste imagini), una destinata publicului larg si una pentru serviciile de curierat sau Cargo cu alte cuvinte. Daca primele doua pot gazdui pana la 4 pasageri, cea din urma vine fara bancheta deci are loc doar pentru 2 pasageri.

Desigur, pune mai mult accentul pe utilitate: are perete despartitor, planseu plat, patru inele de ancorare, lungime de incarcare de peste 1 metru, 325 kilograme sarcina utila si 800 de litri spatiu de incarcare.

Dacia Spring

Varianta de retail, adica destinata publicului larg, va fi disponibila incepand cu luna septembrie a anului viitor.

Cat loc ai la interior

Spuneam mai sus ca habitaclul primului model electric autohton poate gazdui pana la 4 pasageri. Desi vorbim de un model din clasa mini, spatiul in fata este destul de generos iar cel din spate este decent, cu anumite limitari la genunchi si cap daca avem niste pasageri mai inalti. Dar drumurile scurte, prin oras, nu ar trebui sa le dea prea mari batai de cap acestora.

Dacia Spring

Spatii de depozitare gasesti peste tot, inclusiv in partea inferioara a consolei centrale. Torpedoul este de departe cel mai generos spatiu de depozitare de la interior fara sa luam, desigur, in calcul portbagajul care este si unul dintre punctele forte ale noului Spring. Cu bancheta in pozitie normala, acesta din urma poate inghiti pana la 300 de litri de bagaje, iar cu ea rabatata spatiul se dubleaza.

Dacia Spring

De la volan

Imediat ce deschizi portiera si te urci la volan constati ca pozitia de condus este una inalta si pe care nu o poti ajusta: scaunele fata nu sunt reglabile pe inaltime iar volanul este de asemenea fix.

Dacia Spring

Un alt lucru pe care il observi, daca incepi sa te uiti stanga dreapta, sunt materialele folosite in habitaclu. Cei mai multi le-ar cataloga drept "ieftine", mai ales pe cele ale versiunii de ride-sharing (care oricum trebuie sa fie cat mai rezistente si usor de curatat), insa nu uita ca vorbim despre un vehicul electric accesibil asa ca undeva trebuie sa existe unele compromisuri.

Dacia Spring

Cat costa?

Oricat am incercat sa-i tragem de limba pe reprezentantii Dacia nu am reusit sa aflam cat va costa noul Spring. Un lucru-i cert: va fi cel mai accesibil model electric din Europa. Daca ar fi sa presupunem, am spune ca pretul de baza va fi mai mic de 9000 de euro daca achizitionezi masina prin programul Rabla Plus.

Dacia Spring

Ce dotari are in standard

Chiar daca se incadreaza in segmentul mini - deci unde clientii nu sunt foarte pretentiosi - Dacia Spring vine in standard cu cateva dotari surprinzatoare pentru aceasta clasa. Printre cele mai notabile regasim aer conditionat (manual, ce-i drept), camera de marsarier, sistemul Media Nav, DC Charger, geamuri si oglinzi actionate electric, senzori de parcare, pilot automat cu limitator de viteza, sase airbag-uri, apel de urgenta si sistem de franare autonoma in situatii de urgenta.

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Dacia Spring

Autor: Alex Monenciu

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (20) Poze Dacia Spring
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 9 Decembrie 2020