STUDIU: Diferente incredibile de consum la masinile cu motoare mici

Cu o treime mai mult
Emission Analytics, o asociatie de monitorizare a poluarii din Marea Britanie, a supus recent unui test peste 500 de masini pentru a afla adevaratul consum al acestora. La test au participat autoturisme cu motorizari diferite atat ca litraj, cat si din punctul de vedere al carburantului folosit.
Surprizele nu au intarziat sa apara. Asa-zisele modele economice pot inghiti in trafic real mai mult combustibil decat un autoturism cu motor de peste 2 litri. Toate automobilele testate au consumat in medie cu 18% mai mult carburant decat valorile anuntate oficiale, insa analistii considera acest lucru ca fiind normal, masinile supuse incercarilor accelerand mai des si ruland la viteze mai mari decat in timpul testelor facute de producatori.
Socul a rezultat insa in analiza fiecarui model in parte, mai toate autovehiculele cu un motor intre 1 si 1,2 litri dovedindu-se a inregistra o crestere de peste o treime.
Soc pentru soferi
Peste tot in lume, litrajul mic al unui motor este perceput de soferi ca garantie pentru un consum redus al masinii. Insa, aparentele insala, dupa cum rezulta din testul facut de britanici. Motoarele cu un litraj apropiat de valoarea de 1 litru s-au dovedit cele mai mari consumatoare de carburant, inghitind cu 36% mai mult comparativ cu consumul trecut in specificatiile tehnice ale producatorului auto.
La motoarele intre 1,4 - 2.0 litri, doza de carburant suplimentar este de 21%, in timp ce motoarele cu capacitate intre 2.0 si 3.0 litri inregistreaza o depasire de doar 15% a consumului de carburant. De la masinile cu motoare de peste 5.0 litri in sus, diferenta intre fisa tehnica a masinii si consumul real este insignifianta: 1%.
O ierarhie inversata si un adevarat soc pentru soferii care cumpara constant modele din gama "economica".
Invers decat ce reclama producatorii
"Daca vrei sa economisesti bani in timp, alege o masina cu motor de trei litri. Rezultatul nu te va dezamagi, in conditiile in care inregistrezi un consum mai mare cu doar 15%", a afirmat un purtator de cuvant al Emission Analytics. Nicky Molden, fondatorul asociatiei, se arata si el uimit de inversarea ierarhiei in topul masinilor economice, insa considera ca acest lucru se datoreaza conditiilor in care sunt testate masinile de catre producatori.
"Sunt rupti de realitate. Testele lor nu reflecta conditiile reale de trafic. Masinile sunt prea putin accelerate si conduse la viteze mai mici decat cele intalnite pe sosele", a declarat acesta.
Trasi in piept
Milioane de consumatori din lumea intreaga sunt astfel trasi anual in piept de catre producatorii auto, investind banii in modele deloc eficiente. Luand ca exemplu Marea Britanie, piata de autoturisme noi vandute este estimata in acest an la 2.000.000 de unitati, din care masinile cu motoare mici ocupa 40%.
Aceasta inseamna aproximativ 800.000 automobile care ard gazul de pomana. "Masinile economice sunt intotdeauna preferate de public. Cati dintre soferi primesc insa ceea ce au platit? Probabil foarte putini", a comentat si profesorul Stephen Glaister, director al RAC Foundation.
Lovitura dubla
Pentru producatorii auto, studiul facut in Marea Britanie este ca o piatra funerara, dupa ce, de aproape un an, Comisia Europeana reclama consumul ireal raportat de noile masini scoase pe piata in ultima perioada.
"Cumperi un motor mic cu un consum mare care inseamna mai multe emisii de dioxid de carbon si dioxid de nitrogen, lucru inacceptabil conform normelor in vigoare", sustine Nicky Molden.
In cazul in care testele britanicilor vor fi acceptate de comisarii de mediu si pentru transporturi de la Bruxelles, nu este exclus ca UE sa emita o noua serie de taxe, mai mari pentru motoarele de litraj mic. Taxe aplicabile, din pacate, nu doar producatorilor auto, ci si cumparatorilor.
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei


