4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Spalare Motor 1.9TDI

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Spalare Motor 1.9TDI

Traiesc in Romania plus de asta la mine pe strada se foarte lucreaza, asta insemnand enorm de mult praf.
Nu spal masina foarte des ca nu prea are rost deoarece intr-o ora e murdara la loc, insa MOTORUL nu l-am spalat-o niciodata, uni spun ca nu e indicat, alti spun ca n-are treaba camotoru diesel n-are delcou si sa-l spal linistit.
M-ar interesa niste sfaturi, cum sa procedez, cu motoru pornit sau oprit, daca am mers cu masina sa las sa se racesca motoru sau nu???
Cel mai probabil treaba o voi face la o spalatorie auto cu fise si dispune de spuma , apa calda si apa rece.
Va multumesc
A intrebat 91-GRS (1,640 puncte) acum 12 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani primul lucru nu lasi motorul pornit cand vrei sa speli motorul , dupa aceea inainte sa te apuci de spalat motorul trebuie sa faci urmatoarele lucruri si anume : astupi bateria cu un pastic si alternatorul pentru a nu intra apa in acestea .... Dupa care spel cu grija motorul si sa incerci sa eviti contactele de la fire ( bine mai scapa apa dar mare atentie) deoarece pot oxida si in caz ca iti va aparea vreo buba nu sti ce sa faci .... In principiu cam atat ... astupat cele 2 elemente si cu grija se spala motorul ...
+3 voturi
A raspuns un-Q (6,700 puncte) acum 12 ani Buna,
Eu pe un golf 4 ce l-am avut timp de 3 ani cel putin il spalam odata  +- la 6 luni. Poti sa il speli numai sa nu fie temperatura sub minus.
Desi pe un bmw 525 tds l-am spalat o data si dupa 3 km pur si simplu s-a oprit dupa care am stat 5 min, i-am dat cheie si a pornit. Nu stiu nici in ziua de azi dc s-a oprit.
Eu cand am spalat motoru la golf, mi-am comandat din USA un spry special ptr motor si a iesit super, am dat jos capacul si am aplicat spryul am lasat 5 min dupa care am dat cu jet de apa. A iesit super, ca si oglinda ma vedeam il el.

Eu te sfatuiesc sa faci in felul urmator:
1. Pornesti masina si mergi direct la spalatorie sa nu apuce sa fie motoru foarte cald.
2. Dai capacu de protectie din plastic jos.
3.Aplici un produs special, gen spry sau spuma.
4.Lasi putin sa isi fac efectul.
5. Dai cu jet de apa cald, dar aplici de la distanta si numa in unele locur dai mai insitent. De exemplu jos pe la brate, transmisie, radiator etc.
6. Dupa ce ai limpezit bine, astepti cateva minute, daca este necesar o stergi in mare cu o carpa in partea bateriei si a EGR-ului  dupa care o pornesti.
7. Cu masina pornita, verifici putin motoru daca suna aiurea sau mai ii apa mul pe undeva, dupa care te pui si rulezi cu ea la viteze peste 50km/h sa se scurga toata apa bine.
8.Faci o pauza cu motorul pornit si te uiti daca totul ii ok in compartimentul motor.
9.Daca este frig tare afara, noaptea inainte sa te pui sa dormi, o mai pornesti o data cateva minute sa se incalzeasca putin motoru sa fi sigur ca nu ingheatza noaptea.
10. Daca crezi ca nu poti face asa sau nu ai chef, mergi linistit la o spalatorie auto care fac operatiuni de spalare motor si iti spala ei si usuca si iti garanteaza ca nu o sa ai probleme.

Have a good time

Comentarii:

A comentat Driver09 (49,100 puncte) acum 12 ani Foarte corect cum ai scris,foarte important ca sa nu fie motorul cald(daca poti tine mana pe chiuloasa atunci poti sa o speli linistit)
Unde ai instalatie electrica sa dai de preferat doar cu apa de la furtun,sa nu rupi cu jetul de la pistol vre un fir sau ceva...dupa spalare sa o lasi pornita sa se evapore apa(vre o 20 minute,daca e diesel mai mult ca se incalzeste mai tarziu),dupa care dai o tura sa se mai scurga si din alte parti.
Dupa spalare sa  nu o lasi nepornita nemiscata pt. ca , cu temperaturile astea cine stie ce draq iti mai ingheata...
0 voturi
A raspuns un-Q (6,700 puncte) acum 12 ani Buna,
Ai reusit sa speli motorul pana la urma? Ai intalnit ceva probleme?
Cum ai procedat?

Have a good time

Comentarii:

A comentat Dantu (1,820 puncte) acum 11 ani Important e sa nu dai cu apa rece pe motorul fierbinte pentru ca socurile de temperatura slabesc materialele calite. Eu la diesel nu imi faceam griji la capitolul asta si spalam motorul o data/2 saptamani. Am avut VW Polo diesel (1900cmc), Audi diesel, Renault Espace diesel si la toate am spalat motoroarele frecvent.
 Toate componentele motorului sunt izolate sa nu intre apa in ele->masina e facuta sa mearga si prin belti, nu numai pe asfalt curat, insa problemele care survin in urma spalarii motorului nu au intotdeauna legatura cu apa care intra in anumite elemente cat au cu condensul care se creeaza in urma spalarii. De exemplu, la motorul pe benzina, daca il speli, nu e neaparat nevoie sa intre apa in delco si sa iti faca probleme, ci exista posibilitatea sa iti faca putin condens sub capacul delco-ului si de acolo vin si problemele. La diesel insa, problema delco-ului nu exista si restul echipamentelor sunt izolate. Asta nu inseamna neaparat ca poti da cu jet de 100bari pe alternator sau relee, e bine sa eviti acest lucru, insa nu trebuie sa te cramponezi de 2-300 de ml de apa scursi pe alternator sau baterie.

IN NICIUN CAZ NU SPALATI MOTOARELE IN TIMPUL FUNCTIONARII LOR. In functie de masina, admisia aerului in motor se face printr-un tub in care exista vacuum in timpul functionarii motorului. Acolo, numai daca vreti sa distrugeti motorul, aruncati putina apa care sa treaca de filtrul de aer si sa ajunga in cilindrii.