Nesimtitii care parcheaza pe bulevard, in spatiile pentru handicapati si pe spatiile verzi erau copii atunci. Cine se simte cu musca pe caciula, sa comenteze aici va rog.
Cu diferenta ca pe vremea aceea puteai sa numeri masinile pe degete, primeai un plin de benzina lunar PE CARTELA (ai consumat cota de benzina, serveai autobuz, troleu, tram si te uitai cum rugineste masina în parcare) iar duminicile se circulau alternativ.
O duminica cei cu numere de înmatriculare IMPARE (ultima cifra - 1,3,5,7,9) si o duminica cei cu numere PARE (ultima cifra - 2,4,6,8,0 ) si în situatia asta e clar ca orasele erau aproape pustii si vedeai mai mult pietoni decît masini. Sa nu mai vorbim de faptul ca daca vroiai atunci masina, o dacie SH era mai scumpa ca una noua deoarece pt. una noua, stateai pîna la 5 ani la coada s-o capeti.
@ Gabi200
Orasele nu sînt concepute pt. fluxul de trafic de azi motiv si dece în ziua de azi orasele din România sînt la un pas de infarct urban, lipsa de logistica, spatii de parcare etc.
Pe vremea aia aveam 15 ani
18 feb 2014, 13:00
+2
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
Nu ma simt ca n-am de ce. Nu mai locuiesc în RO din 1990 si fi sigur, în vara 2013 cînd am fost în RO în concediu (chit ca am condus un Dodge RAM Double Cab V 8 cu remorca - remorca pe care am adus o Dacia 1410 Sport în Germania), n-am parcat aiurea ca nu-mi sta în caracter.
Eu am încercat în postingul meu anterior sa justific DE CE se întîmpla în tara ceea ce se întîmpla si sa arat diferentele fata de 1977.
Daca tu întelegi aiurea, ghinionul tau :-) )))
Mai exact pt tine era un Dodge Ram 1500 SLT 4X4 V8 Hemi din 2008 cu suspensie modificata pt. Off Road, saltat cu + 20 cm. (Masina mea de service)
Ideal pt. drumurile românesti de prin banat gen DN 57 :-) ))))
http://www.infocs.ro/wp-content/uploads/2013/04/DN57-8.jpg
http://www.infocs.ro/wp-content/uploads/2013/04/DN57-6.jpg
Te rog, acum ceva vreme incercai sa vrajesti lumea pe forum ca ai nu stiu ce muscle car, dar nu ai fost niciodata in stare sa ii faci poze pentru ca ploua. La tine, in Germania, ploua 363 de zile pe an...
Eu nu înteleg ce vrei defapt?
Masinile private sînt una si masina de la firma (masina de servici) e alta si nu vad de ce trebuie eu sa ma etalez în internet? Ce cîstig la afacerea asta, prezentîndu-mi bunurile materiale sau alte chiestii private?
Sînt destui de prin România care ma cunosc, m-au si vizitat aici si pot confirma anumite treburi daca e la o adica.
Sînt chiar si persoane de aici de pe forum carora le-am facut rost de piese de schimb pt. US Car, cumparîndu-le peronal de la mine si nu prin posta asa ca ...... mai lasa-ma cu idiotenii din astea.
In 77 era inca perioada buna a comunismului din Romania. In anii 80 s-a imputit treaba aparand ratia la majoritatea produselor, printre care si benzina.
17 feb 2014, 12:27
+4
Comentariu ascuns în urma voturilor negative. Afişează comentariul »
cred ca asta a fost peste tot si dintotdeauna si nu a fost niciodata o ratiune financiara....
A fost inlaturata piatra cubica incet doar pentru a face loc unui trafic mai mare si mai sigur...
Perfect adevarat. Acum piatra respectiva este subiect "de spaga" fiind foarte tentant sa fie "valorificata" avand in vedere ca in tarile civilizate astfel de bunuri au valoare inestimabila atat materiala cat si istorica. Din punct de vedere practic sunt perfect de acord sa fie inlocuita cu asfalt care este mult mai sigur si mai comod pentru traficul rutier. DAR...acea piatra ar putea fi foarte usor refolosita in zone istorice din Bucuresti si astfel acea bucatica de istorie n-ar dispare ca pavaj pe cine stie ce strada din Viena, Paris, Londra, Berlin sau alte orase vechi de prin Europa. In momentul de fata acea piatra zace in curtea ADP Sector 1. Sunt curios cine va incasa spaga cand o sa dispara...
Din nefericire la Bucureşti s-a stricat mult şi se strică în continuare. Păcat că aproape nimic în acel oraş nu se consolidează ci mai degrabă se lasă pradă distrugerii. Aici unde locuiesc eu, la Budapesta, zonele vechi sunt protejate şi reabilitate. Bucureştiul din pozele de mai sus arată cam cum sunt actual majoritatea zonelor din Budapesta, fără chioşcuri şi dughene, fără maşini parcate aiurea, fără mizerie la tot pasul... Încă o dată, păcat că la Bucureşti s-a stricat mult comparat cu alte capitale din Europa.
Normal ca era mai curat,era mai putina populatie si nu existau 2 milioane de masini in Bucuresti,bineinteles e si vina noastra ca suntem retardati si nu stim sa ne comportam civilizat in public asa ca de ce nu sa aruncam chistoace de tigari pe geam,punga si restul de la MC si dristor kebab obligatoriu trebuie aruncat sub masina inainte sa plecam spre casa dupa o noapte lunga in cluburi,sa nu uitam de reclamele urate de pe blocuri si proasta organizare in general de catre primarie...
Bucurestiul s-a supra-aglomerat dupa revolutie cand a devenit singurul refugiu viabil dpv economic. Inainte in cam toate orasele se gasea de lucru pentru ca functiona totul. Nu comentez daca functiona bine sau rau...ideea e ca functiona. Dupa 1990 cand s-a declansat demolarea sistematica a puterii economice romanesti, oamenii din alte orase au venit aici ca musulmanii la Mecca. Si de aici toate reactiile in lant. In Bucuresti s-ar rezolva cam toate problemele daca in tara s-ar crea locuri de munca si centre de educatie viabile care sa aiba aceeasi valoare precum Clujul, Muresul si Iasiul. In acest oras s-ar convietui suficient de aerisit daca populatia ar reveni la valorile din anii 70, adica cel mult 1.500.000 oameni. Cu un astfel de volum al populatiei n-ar mai fi criza de locuinte, n-ar mai fi criza de locuri de parcare, criza de locuri de munca, n-ar mai exista setea rechinilor imobiliari care sa distruga orice le sta in cale pentru a crea spatiu bun de valorificat: cladiri monument, spatii verzi, zone de promenada, samd. Si astfel orasul ar respira altfel, oamenii ar muuuult mai calmi, calitatea vietii ar creste samd. Ca sa va dau un exemplu: Frankfurt pe Main, ca suprafata este aproape identic cu Bucuresti (Frankfurt 248 kmp, Bucuresti 228 kmp) DAR in Frankfurt locuiesc DOAR aprox. 700.000 locuitori, comparativ cu Bucuresti, unde avem aprox. 2.100.000 locuitori la care se adauga lucratorii sezonieri si studentii, care mai ingroasa randurile cu inca aprox. 100.000. Restul comparatiilor si cam ce beneficii macro-economice si sociale ar aduce depopularea pozitiva a acestui oras, le faceti voi.
Sa sti ca si orasele din fosta RDG (partea estica - fost comunisa a berlinului inclusiv )se confrunta cu aceasi problema ca si bucurestiul si alte orase românesti deoarece, edilii si proiectantii de pe vremea aceea s-au orientat sa construiasca pe verticala si nu pe orizontala, ignorînd problemele civice ale viitorului si ca sa fiu sincer, aceasi problema o regasesti si în N.Y.
Nu-ti doresc sa cauti un loc de parcare în rush hour în N.Y. ca-ti plîngi singur de mila mai rau ca în Bucuresti :-) ))))
în ceea ce priveste Frankfurt a.M., daca te uiti de ex. via google earth, în afara de cladirile bancare gen "zgîrie brînza refuzate la export", nu prea vezi cladiri cu mai mult de 3 - 4 etaje. Ce are mai mult de 4 etaje poti numara pe degete pe cînd în Bucuresti, e mai rau ca în Leipzig / Dresden / Berlin:
http://www.geolinde.musin.de/bild/deutschlandost/berlin2/Bilder/Plattenbauten%20im%20Ostteil_JPG.jpg
PS
În Berlin si restul oraselor din fosta RDG au cam început sa bage buldozerele ( si dinamita) în blocurile comuniste. Poate ar trebui urmat exemplul asta si în Bucuresti.
Inteleg perfect ce spui dar n-ai sa vezi asa ceva in Romania. Astia abia dau zapada de pe sosele cand e un pic de viscol....si tu vrei sa reconstruiasca Romania? :-))))) In ce film....? :-))))))
Stiu ! Mai ales la greselile politice care se fac, unde de ex. în loc sa se reabiliteze imobilele, crearea unei infrastructuri sociale mai bune, se prefera construitul de biserici ca la casa de nebuni.
În 20 de ani, peste 4000 de biserici si bisericute. Aproape la fiecare intersectie e cîte un PLACEBO PSIHIC din asta inutil de lins moaste si asta în timp ce oamenii cauta nebuniti un loc de parcare în orase si trebuie sa se înghiesuie cu masinile pe stradute la nivel de 1977.
Pîna se vor pune treburile pe picioare acolo, daca se lucreaza si se gîndeste asa cum se face la ora actuala, vor trebui sa mai treaca cel putin 250 de ani.
în ceea ce priveste fosta RDG, chit ca astia primesc subventii, se lucreaza greu si anevoios cu reconstructia si reabilitarea la nivel vestic, darmite în RO.
mare drepate cu bisericile!!!!! yeah! sunt credincios convins,dar urasc biserica romana!!!!. ok,m-am usurat!. era superb in anii aceia in Bucuresti!. am fost in germania,foarte des in Berlin,dar nu am vazut probleme in fosta parte de est. ei,de atunci,avea bulevarde mari,strazi bine gandite,,si parcari in spatele blocurilor. verificati. fill dank!
În Berlin, depinde în ce cartiere ai fost. Sînt acolo cartiere mai rele ca în Bucuresti, adevarate slam-uri. Comparativ cu Ferentari, Ferentari-ul e cartier de lux. Exista cartiere în Berlin unde n-ai curajul sa iesi din casa, unde nu exista zi fara sa auzi împuscaturi, sirenele salvarii sau sa nu survoleze elicopterul politiei zona. Mai rau ca în Chicago.
În ceea ce priveste bisericile, n-are nimeni treaba cu credinciosii ci cu asa zisa institutie numita biserica.
Un credincios, indiferent în ce crede, indiferent daca în dumnezeu, alah, extraterestrii sau buda, poate sa creada si acasa. Pt. asta nu trebuie sa mearga la biserica sa pupe cruci si sa linga moaste si daca o tara vrea "volomusai" biserici si bisericute, sa le construiasca dar sa-si puna prioritatile nationale asa cum trebuie.
O tara distrusa de un comunist dictator si adeptii lui descreierati în asa hal cum e România, are nevoie de infrastructura sociala si medicala în primul rînd si nu de locasuri de lins moaste si laba popii.
Incredibil cum arata Bucurestiul atunci , o era in care tara a prosperat ce mi-ar fi placut sa vad cu ochii mei acele vremuri foarte frumos articol sa mai tot postati lucruri de genu ....
Dughene, totul murdar si darapanat, prost gust si o circulatie prin centrul orasului incredibila.....Si pe deasupra un graffiti psihopat in autobuze si inclusiv pe cladirile care cu greu se renoveaza...asta este Bucurestiul anilor 2014...Iar Bucurestiul anului 1977 pare o minune fata de ce este acum, desi nici atunci n-a fost prea stralucit, mai cu seama dupa cutremur....Ne uitam cu totii in pozele de atunci, si fie ca am fost contemporani, fie ca nu cu acele vremuri, constatam cu dezamagire " Ce frumos era atunci!!!"...Nu atunci in comunism a fost frumos, ci acum este mizerabil de urat... Pacat, prea multe neamuri-proaste care-l strica continuu...