BMW doreste sa foloseasca mai mult fibra de carbon pentru toata gama

BMW doreste sa foloseasca mai mult fibra de carbon pentru toata gama
  • BMW utilizeaza CFRP (carbon fiber-reinforced plastic)
  • Carbonul va fi folosit si in randul SUV-urilor
  • Fibra de carbon va fi adoptata si de anumite modele MINI
Distribuie pe Facebook

BMW foloseste in prezent tehnologia de usurare a masinilor prin conceptul Efficient Dynamics la modelele din gama i, electricele i3 si i8, dar si la cele realizate de divizia Motorsport. Pe viitor insa, eficienta prin care se defineste marca bavareza doreste sa se extinda si la modelele obisnuite, unde se vor folosit materialele usoare.

Daca exista un brand auto care a dus eficienta la rang de arta, acela este BMW. Conceptul EfficientDynamics inglobeaza inovatii in domeniul materialelor, aerodinamicii si tehnologiei electrice, pentru a oferi un raport performante/consum redus excelent. Motiv pentru care, BMW va extrapola greutatea redusa pe care acum o utilizeaza in cazul masinilor ce poarta semnaturile M sau i, si la masinile de serie.

BMW M4, de exemplu, foloseste acum fibra de carbon in combinatie cu plasticul, pentru a castiga cateva kilograme la cantar. Materialul propriu BMW se cheama CFRP, adica carbon fiber-reinforced plastic, pentru mai multe elemente. M4 are plafonul de carbon, la fel ca si M3-ul sedan, difuzor din CFRP, elemente exterioare din acelasi material, cum este si eleronul spate, dar si un set de frane carbon-ceramice cu etriere din aluminiu, extrem de usoare. Pe langa fibra de carbon, masinile au si foarte multe elemente din aluminiu, in special acolo unde nu este nevoie de rezistenta otelului.

Primul model BMW care nu este nici din gama "i" si nici vreun model Motorsport, este noul Seria 7. Probabil vom vedea noua generatie a navei-amiral in toamna, la Paris. Deja, zvonurile spun ca acest model este primul care va avea mai multe elemente din carbon: podeaua portbagajului, structura scaunelor, peretele despartitor dintre motor si habitaclu, plus alte elemente de caroserie. Cel mai probabil, va fi vorba tot de plastic intarit cu fibra de carbon, nu carbon in stare pura.

Pentru alte modele viitoare marca BMW, bavarezii pregatesc si mai multe piese din carbon care sa usoare caroseriile, care acum sunt destul de grele. Si daca doresc sa puna si mai multa tehnologie si tractiunea integrala xDrive, trebuie sa scuteasca de undeva kilogramele in plus. Se pare ca vom vedea toate modelele viitoare BMW cu scaune realizate pe cadru din carbon, ornamente de interior, capace de la motor, suportii bordului, ranforsarea portierei portbagajului si a capotei, podeaua si chiar intariturile spoilerelor.

Se pare totusi ca, la fel ca orice tehnologie, asa cum s-a intamplat si cu fibra de sticla sau aluminiul, si carbonul vede o scadere de pret. Pesemne ca deja au fost inventate si dezvoltate alte tehnologii care sa inlocuiasca acest material usor si rezistent, pe baza de kevlar, asa ca producatorii isi permit sa scade preturile. Si, producatorii de autoturisme isi permit astfel sa inlocuiasca materialele grele cu fibra de carbon. Nu este exclus sa vedem in viitor chiar si masini din segmentul mediu folosind acest material.

Distribuie pe Facebook
mai multe